Uniunea Europeană organizează o competiție de tehnologii spațiale, la care pot participa start-up-uri și firme mici și mijlocii inovatoare. Premiile puse în joc ajung la o valoare totală de 1 milion de euro.
Competiția se numește #myEUspace și este destinată startup-urilor și antreprenorilor care activează în domeniul spațial. Debutul competiției a fost făcut la Praga, iar înscrierile online au început de la 1 septembrie și se mai primesc până pe 15 noiembrie.
Cei interesați pot aplica la una dintre cele două secțiuni, care se derulează independent:
1 – de la idee la prototip/validare din partea clienților – aceasta urmărind transformarea unei idei teoretice într-un prototip de produs/versiune beta;
2 – De la prototip la produs/ intrare pe piață – prin care se urmărește transformarea unei idei beta sau a unui prototip într-un produs care să fie minim viabil (MVP).
Care sunt etapele pe care antreprenorii trebuie să le urmeze pentru a se înscrie în competiție
Pentru a face parte din această competiție, antreprenorii vor trebui să parcurgă următorii pași:
-
Depunerea proiectelor – unde cele mai bune 23 de idei, câte 4 pentru fiecare domeniu, primesc 10.000 de euro fiecare pentru lansarea prototipurilor și cele mai bune 20 de prototipuri beta sau aplicații, 4 pentru fiecare domeniu, primesc 15.000 de euro fiecare pentru dezvoltarea produsului și pentru a-i facilita intrarea pe piață;
-
Etapa de dezvoltare: cele mai bune 6 proiecte, câte unul pentru fiecare domeniu, primesc fiecare câte 25.000 de euro, iar cele mai bune 5 proiecte primesc fiecare câte 50.000 de euro.
-
Finala: pentru cele mai bune 6 proiecte, câte 1 pe fiecare domeniu, primesc suplimentar 25.000 de euro, iar cele mai bune 5 proiecte vor primi suplimentar câte 50.000 de euro.
Echipele vor mai fi răsplătite și cu mai bine de 50 de distincții.
În privința antreprenorilor români, aceștia ar trebui să fie interesați de soluții bazate pe hardware și robotică, dar și pe aplicații mobile.
Cum se poate câștiga
Antreprenorii sau startup-urile interesate de acest concurs, au termen până la 15 noiembrie să se înscrie, accesând acest link: https://www.euspa.europa.eu/myeuspacecompetition.
Ideile lor vor fi evaluate pe baza mai multor criterii: relevanța pentru spațiul UE, potențialul de comercializare, abordarea, modul de organizare operațională, fezabilitatea în limitele tehnologiei actuale.
Rodrigo da Costa, directorul executiv al EUSPA, a declarat: „În ultimii ani, EUSPA a creat un ecosistem puternic de startup-uri și IMM-uri în domeniul spațial, care au produs idei revoluționare precum soluțiile autonome de aplicare a marcajelor rutiere sau aplicațiile de monitorizare a atmosferei prin intermediul dronelor; majoritatea acestora sunt acum în faza de extindere a operațiunilor”. Astfel, da Costa mai punctează că prin inițiative de acest gen, cum este competiția #myEUspace se sprijină antreprenoriatul în acest domeniu și se încurajează digitalizarea UE, precum și îndeplinirea multor obiective din Pactul verde european.