digitalizare bănci în România

Banca Comercială Română a avut în primele 3 luni din acest an un profit net de 477,5 milioane de lei, cu 12,5% mai mult, după cum au transmis reprezentanții băncii recent. Potrivit informațiilor prezentate de BCR, 71% din creditele personale noi care au fost acordate în primul trimestru din acest an s-au acordat pe flux 100% digital. Banca dispune de aproximativ 2 milioane de utilizatori de internet banking si mobile banking. Și Credit Europe Bank România a anunțat un profit net mai mare, precum și o preocupare pentru investițiile în optimizare și digitalizare.

Creșterea profitului cu 12,5% a BCR în primul trimestru din 2022, față de aceeași perioadă a anului trecut este pusă și pe seama unei performanțe operative mult îmbunătățite, ce e a fost susținută de continuarea unei creșteri importante a creditării. Dacă în perioada ianuarie-martie 2021 profitul net al BCR a fost de 424,6 milioane de lei, adică 87 milioane de euro, în ianuarie-martie 2022 profitul net a fost de 477,5 milioane de lei, adică 96,5 milioane de euro.

Rezultatul operațional a cunoscut o îmbunătățire de 20,8%, până la valoarea de 588,5 milioane de lei (119 milioane de euro), în primul trimestru al acestui an, de la 487,1 milioane de lei (adică 99,8 milioane de euro) cât a fost în primul trimestru din 2021. Această creștere a apărut pe fondul unor venituri operaționale mai mari, ce au fost parțial compensate de cheltuieli operaționale mai ridicate.

BCR: Mai multe finanțări pentru companii

Potrivit instituției bancare, portofoliul total de credite nete acordate clienților a înregistrat o creștere cu 13,9% pe an, la data de 31 martie 2022.

Valoarea totală a creditelor noi acordate în trimestrul unu al acestui an se ridică la 2,4 miliarde de lei, bani care au mers către persoane fizice, prin intermediul creditelor ipotecare și de consum, dar și către microîntreprinderi. Totodată, Banca a aprobat și credite noi corporate, care au ajuns la o valoare de 2,8 miliarde de lei, un sfert dintre acestea urmând calea investițiilor.

Nu mai puțin de 1500 de companii au fost finanțate prin intermediul creditelor acordate in primele 3 luni din 2022 de către Banca Comercială Română. Pentru sectorul IMM, stocul de finanțări era mai mare cu 12,1% la 31 martie 2022.

BCR are 2 milioane de utilizatori de internet banking și mobile banking, iar dintre aceștia 1,45 milioane sunt utilizatori activi de George, ceea ce înseamnă o creștere cu 31%. Și companiile folosesc George pentru afaceri. Peste 120.000 de firme au fost înrolate în George pentru afaceri la doar 6 luni de la lansare. În plus, la 3 săptămâni de la lansare, chatboat-ul ADA, despre care StartingUp a scris aici, care este un asistent virtual al BCR, a fost de ajutor răspunzând la peste 30.00, dintre care în 5.500 a oferit informații personalizate.

Digitalizare accelerată în sectorul bancar

BCR susține că activitatea instituției vizează o „digitalizare accelerată”. 71% din totalul cardurilor de credit, precum și 78% din cel al produselor de tipul descoperit de cont se acordă prin George.

Banca a mai anunțat și că în ultimii trei ani au fost efectuate peste 53 de milioane de tranzacții cu plăți digitale în tranportul public, dintre care aproximativ 8 milioane doar în primul trimestru din 2022, înregistrându-se o creștere cu 60% față de aceeași perioadă a anului trecut. BCR a adoptat soluția de plată contactless, până la acest moment, în 16 orașe din România

Credit Europe Bank România, profit mai mare și preocupare pentru digitalizare

Credit Europe Bank România a anunțat luni că a înregistrat în 2021 un profit net de 70 de milioane de lei, rezultat din majorarea cifrei de afaceri a cardurilor de credit și prin scăderea cheltuielilor operaționale cu 39,6%.

Pe tot parcursul anului 2021, activele acestei bănci au ajuns la valoarea de 4,3 miliarde de lei, crescând față de 2020, portofoliul de credite a ajuns la un nivel de 2 miliarde de lei, iar depozitele atrase au crescut și ele până la 2,5 miliarde de lei.

Banca a avut un venit total în 2021 de 214 milioane de lei, cu 2,8% mai mult față de 2020. Creșterea constantă a rezultatelor băncii se datorează serviciilor și principalelor produse: cardurile de credit, cardAvantaj – primul card de cumpărături din România, depozitele și creditele corporate.

În privința cardurilor de credit, cifra de afaceri a crescut cu 9,7% în 2021, față de 2020, cu 9% crescând și vânzările prin POS-urile băncii.

Reprezentanții băncii au anunțat cu această ocazie a prezentării cifrelor pe 2021 că există o preocupare intensă a instituției pentru optimizarea și digitalizarea experiențelor clienților, vorbind despre o „adopție digitală” care este într-o creștere stabilă în special datorită aplicației mobile AVANTAJ2go, dar și a metodelor de plată contactless Google Pay, Apple Pay, a gadgeturilor – sticker + brățară – AVANTAJ2go și OPTIM2go, dar și a platformei optimizate.

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.