„Generația mută” – rezultatul creșterii în era digitală

Dacă în trecut o persoană era fascinată de faptul că își putea seta melodia favorită ca sunet de apel sau de faptul că putea seta un anumit ringtone pentru fiecare contact în parte, tinerii aud acum doar vibrațiile telefonului, în cel mai bun caz. Milenialii nu sunt deloc încântați de ideea de a vorbi la telefon, motiv pentru care au căpătat denumirea de „generația mută”. Tendința de a evita apelurile telefonice este explicată prin prisma creșterii în era digitală, în care se utilizează o multitudine de alte variante de comunicare.

Aplicațiile utilizate în trecut, cum ar fi MSN Messenger sau Myspace, au pregătit terenul pentru evoluția celor mai utilizate forme de comunicare online din prezent, mai precis WhatsApp și Facebook Messenger.

Care sunt motivele pentru care milenialii evită apelurile telefonice?

BankMyCell a realizat un studiu interesant, cu obiectivul de a determina motivele pentru care tinerii nu mai prezintă un interes deosebit pentru apelurile telefonice. Rezultatele arată că peste 60% dintre aceștia evită să vorbească la telefon deoarece consideră că pierd timpul. O parte dintre cei ce refuză apelurile telefonice motivează prin faptul că telefonul era pe silențios sau pe vibrații și nu au putut auzi apelul. Alții dau vina chiar pe semnal.

29% dintre oameni evită apelurile de la prieteni, aproximativ 25% apelurile de la familie și alți 21% evită sau ignoră apelurile de la serviciu. 81% dintre tineri se confruntă cu anxietate înainte de a suna pe cineva, iar 88% dintre oameni ar alege să aibă internet nelimitat, în loc de apeluri și mesaje nelimitate.

Mulți tineri preferă să comunice prin mesaje, deoarece li se pare o metodă mai rapidă și mai eficientă, care nu mai implică necesitatea de a comunica direct prin intermediul unui apel telefonic. Cei mai mulți sunt de părere ca apelurile sunt stresante, consumatoare de timp și chiar enervante. Atunci când trimit un mesaj, au garanția că nu deranjează persoana respectivă. În schimb, dacă ar fi ales să o apeleze, ar fi existat posibilitatea de a o întrerupe dintr-o activitate importantă. Atunci când apar urgențe, e de la sine înțeles că apelurile sunt o metodă mult mai eficientă de a lua rapid legătura cu orice persoană.

Există și o extremă în acest sens: persoanele care își țin în permanență telefoanele pe silențios și pe care apelurile telefonice îi fac să devină stresați instant, motiv pentru care aleg să nu răspundă. Această situație poate fi cu adevărat frustrantă pentru cei care încearcă să îi găsească, mai ales în situațiile urgente în care au să le comunice lucruri importante. Aceștia sunt adesea considerați nepăsători. Tendința de a refuza instant un apel și de a opri sunetul tonului de apel poate fi o consecință a faptului că oamenii sunt înconjurați zi de zi de zgomote pe care nu le pot controla, iar soneria telefonului este unul dintre acele sunete ce pot fi oprite oricând.

Persoanele introvertite devin anxioase atunci când trebuie să efectueze un apel telefonic. Se bâlbâie, transpiră și chiar tremură, motiv pentru care aleg de cele mai multe ori varianta de a le evita. Pentru a face comenzi la un restaurant, spre exemplu, aceștia vor prefera să folosească aplicațiile de tip FoodPanda sau Glovo ca să nu fie nevoiți să plaseze comanda prin telefon.

Alte sondaje arată că un procent mic, de sub 20% dintre tineri, sunt de părere că apelurile telefonice sunt cea mai eficientă metodă de comunicare. În schimb, 49% dintre adolescenți au declarat că se simt confortabili să schimbe mesaje pe aplicații cu o persoană care se află în aceeași încăpere. Era mesajelor scrise este caracterizată de utilizarea permanentă a aplicațiilor de mesagerie instantanee (WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram) și de efectuarea apelurilor doar în situații de urgență.

O altă modalitate de a evita apelurile telefonice este trimiterea mesajelor vocale. În această situație, se face o înregistrare pe care destinatarul o poate asculta oricând, fără a mai pierde timp la telefon. În plus, nici persoana care trimite înregistrarea nu mai pierde timp cu tastarea mesajelor.

De ce își țin milenialii telefonul pe silențios?

Oamenii își țin telefonul pe silențios tocmai pentru că îl au permanent în mână. Astfel, nu au cum să rateze un apel sau să nu vadă un mesaj, oriunde s-ar afla. La masă, la birou sau la film, telefonul însoțește utilizatorul în orice situație. Oamenii sunt conectați în permanență la telefoane și pot citi oricând își doresc mesajele pe care le primesc de la familie sau prieteni, fără a fi condiționați de apelurile la care trebuie să răspundă instant. Într-o eră a tehnologiei, la care și vârstnicii s-au adaptat, comunicarea nu poate fi evitată la nesfârșit.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

Transformarea digitală a redefinit multe industrii, iar contabilitatea, un domeniu tradițional bazat pe rigurozitate și precizie, se află în plin proces de adaptare. Inteligența artificială (IA) aduce schimbări majore în…

Citește

Impactul noilor tehnologii asupra agriculturii și oportunitățile pentru afacerile agrotehnologice

În ultimii ani, sectorul agricol a cunoscut o transformare profundă datorită noilor tehnologii, iar agrotehnologia (AgTech) a devenit o oportunitate majoră pentru antreprenorii din România. De la utilizarea dronelor pentru…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

  • October 15, 2024
Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

  • October 14, 2024
Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

  • October 11, 2024
Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

Antreprenor în România: Cum să lansezi un magazin online de succes

  • October 10, 2024
Antreprenor în România: Cum să lansezi un magazin online de succes

Rolul business-urilor de tip “family office” în dezvoltarea antreprenorială din România

  • October 9, 2024
Rolul business-urilor de tip “family office” în dezvoltarea antreprenorială din România

Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere

  • October 8, 2024
Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere