Bolt a ajuns un gigant internațional evaluat la mai mult de 4 miliarde de euro și a anunțat recent că va introduce și în România un nou serviciu, țara noastră fiind una dintre primele piețe în acest caz.
Startup-ul de transport ride-hailing și livrări prin aplicație Bolt a primit o nouă rundă de investiții, în valoare de 600 de milioane de euro. La această rundă de finanțare au mai aplicat și Tekne, Ghisallo, D1 Capital, Naya sau G Squared. Datorită acestei finanțări, condusă de fondul american Sequoia, a crescut evaluarea Bolt la mai bine de 4 miliarde de euro, după cum au anunțat reprezentanții săi.
Bolt declară că are, în prezent, 75 de milioane de utilizatori în țări din Europa și Africa.
Bolt Market, o aplicație care livrează cumpărăturile în 15 minute
Cu această ocazie, compania estoniană a mai anunțat că lansează Bolt Market, un serviciu destinat consumatorilor care își pot comanda prin această aplicație cumpărăturile de care au nevoie, inclusiv alimente, a căror livrare să se facă în 15 minute. Aplicația va fi lansată în mai multe țări europene, printre care și România: Suedia, Croația, Portugalia, Țările Baltice.
„Misiunea Bolt este aceea de a face călătoriile urbane accesibile și durabile. Construim un viitor în care oamenii nu vor mai fi obligați să cumpere mașini, ele fiind cauza traficului aglomerat și a poluării, ci vor putea folosi transportul la cerere atunci când chiar au nevoie de el. După șapte ani de muncă neîncetată, serviciile de mobilitate și livrare ale companiei Bolt oferă o alternativă mai bună pentru aproape toate cazurile în care este necesară folosirea mașinii. Sunt încântat să aduc aceste produse către milioane de clienți din Europa și Africa, luând accentul de pe mașini și dând orașele înapoi oamenilor”, a declarat Markus Villig, CEO Bolt.
Cine este Bolt și cum a devenit un gigant ride-hailing
În anul 2013, aplicația Bolt a fost lansată sub numele de Taxify, la Tallinn. Cel care a realizat-o a fost un programator de 19 ani, de origine estoniană, pe numele său Markus Vilig. La începuturi, această companie oferea exclusiv servicii de transport ridesharing, asemănătoare cu Uber. După ceva timp, Bolt și-a extins activitatea cu servicii de livrare de mâncare, închirieri trotinete electrice prin aplicație, închirieri auto, dar și printr-un sistem de francizare.
Pe piața din România, Bolt a intrat în anul 2016, în București, cu numele de Taxify. În prezent, serviciul de ride hailing activează în 15 orașe românești, unde oferă și servicii de închiriere trotinete electrice, dar și livrări. Tot în țara noastră, compania deține un centru de dezvoltare IT.
Pe plan local, firma Bolt Services RO SRL a avut anul trecut un număr mediu de 78 de angajați, iar veniturile înregistrate de aceasta s-au ridicat la 31.47 milioane de lei, cu 52% mai mult față de 2019. Profitul înregistrat în 2020 de firma românească deținută de Bolt a fost de 2 milioane de lei, cu 62% față de 2019, iar cheltuielile au fost în 2020 de 29 de milioane de lei, cu 44% mai mult în raport cu anul 2019.