creșterea productivității la locul de muncă

Mulți oameni sunt nemulțumiți că sunt mai puțin productivi decât alții, atât în viața de zi cu zi, cât și la locul de muncă și vor să afle secretul pentru creșterea performanțelor. În primul rând, trebuie știut că acest obiectiv se poate atinge nu doar printr-o singură rețetă minune, ci este nevoie de identificarea și eliminarea tuturor obiceiurilor nocive care pun „bețe în roate”.

Primul pas care trebuie făcut este chiar conștientizarea problemei, după care se poate lucra încetul cu încetul la remedierea sa și la obținerea celor mai bune rezultate la birou și acasă.

Așadar, sunt mai multe modalități prin care oamenii pot fi mai productivi atunci când muncesc:

Organizarea unui plan, cheia succesului

Pentru multe persoane, crearea unui plan pentru îndeplinirea unui anumit țel funcționează foarte bine, fiind o metodă eficientă de motivație, dar și de o mai bună organizare. Planurile îi ajută pe oameni să fie mai responsabili, ceea ce, mai devreme sau mai târziu, le va aduce numeroase beneficii.

Planul poate fi elaborat în fiecare zi sau, în măsura în care permite jobul, pe câte o săptămână. În el vor fi trecute toate activitățile care trebuie duse la îndeplinire. Acest instrument nu este util doar la job, ci și pentru viața de familie, în care de asemenea apar sarcini diferite: programări la medic, lucruri urgent de achiziționat pentru copii, ridicarea unor produse de la curățătorie, efectuarea ITP-ului la mașină etc.

Prioritizarea activităților

Ordonarea tuturor activităților în funcție de importanță este foarte utilă, fie că este vorba de munca de acasă sau de la birou. Primele pe listă trebuie trecute acelea care nu suportă amânare: deadline-uri, ședințe, programări. Printre toate aceste puncte importante, se vor trece și câteva momente de relaxare, care sunt de asemenea importante pentru un randament bun.

Lucrul lângă fereastră este benefic pentru sănătate și tonus

Lumina naturală are o contribuție importantă la productivitatea unui om – o spun studiile, care au demonstrat că persoanele care învață sau muncesc lângă fereastră o fac mai cu spor. În cazul elevilor, performanțele cresc cu până la 14%, iar în cazul muncii, productivitatea crește cu până la 18%, potrivit unor informații care apar în Ghidul Condițiilor de Confort.

Pauzele scurte și dese, cheia marilor succese

Munca de la job poate fi destul de solicitantă. Pentru a evita acumularea stresului, care nu numai că îngreunează și mai mult munca, ci poate provoca și probleme de sănătate pe termen lung, este indicat ca fiecare om să ia câte o pauză scurtă, să se detașeze, chiar și pentru câteva minute, de sarcinile și activitățile care îl obosesc. În acest mod, el își va crea spațiul mental necesar pentru a putea din nou să lucreze, de data aceasta mai cu spor.

Îndepărtarea lucrurilor care distrag atenția

Un alt lucru important de făcut pentru a fi mai productiv la locul de muncă este și îndepărtarea surselor de distragere a atenției. Uneori, oamenii au tendința de a-și așeza pe birou diverse lucruri, care nu numai că nu sunt de folos, dar mai sunt și dăunătoare pentru atenție și concentrare. Unul dintre acestea ar putea fi chiar… telefonul mobil. Da, acesta este cât se poate de util în viața unui om, dar recomandarea este să nu fie poziționat la îndemână, ci într-un loc care necesită ridicarea de la birou, astfel încât oamenii să nu mai fie tentați să-și verifice des toate notificările și activitatea de pe rețelele sociale, care îi distrag frecvent de la sarcinile în care trebuie să fie implicați 100%.

Noaptea este un sfetnic bun… și o sursă de productivitate

Somnul este cea mai importantă modalitate de relaxare și de refacere a organismului după o zi încărcată. Persoanele care se culcă devreme și care dorm suficiente ore pe noapte au a doua zi un randament mult mai bun la locul de muncă, în comparație cu cele care pierd nopțile. Acestea din urmă se concentrează mult mai greu, își pierd mai repede interesul pentru activitățile pe care le desfășoară, nu mai au răbdare să-și facă ducă sarcinile la îndeplinire, sunt mai nervoase și își pot schimba brusc starea de dispoziție.

Un studiu din 2017, realizat de Universitatea Erasmus din Rotterdam, a arătat că somnul de noapte pierdut, indiferent de cauză (insomnie, petrecere, tură de noapte etc.) are consecințe nefaste începând chiar cu ziua următoare, oamenii devenind mai nepoliticoși, mai egoiști și mai contraproductivi la locul de muncă. Potrivit aceluiași studiu, o noapte nedormită poate avea consecințe nefaste în special pentru angajații din domenii precum transporturi sau servicii de urgență.

Atitudinea pozitivă este benefică și la locul de muncă

Gândirea pozitivă este o modalitate foarte bună de a atrage binele, succesul și productivitatea. La polul opus, gândirea negativă nu face altceva decât să împiedice dezvoltarea unui individ, să-l facă să-și abandoneze proiectele sau să lucreze mult mai greu și mai mult la ele.

Un om care își păstrează atitudinea optimistă, care învață din greșeli și nu le consideră un capăt de lume, care se concentrează pe găsirea soluțiilor și nu pe amploarea problemelor este unul care va reuși în tot ceea ce-și propune. La un loc de muncă este cu atât mai important să fie adoptat un comportament productiv și o atitudine pozitivă, pentru că aceste două componente nu îi ajută doar pe angajații respectivi, ci și pe cei din jurul lor, care vor fi mai stimulați la rândul lor să se concentreze pe ceea ce fac și să fie astfel mai productivi.

Hidratarea și mișcarea nu trebuie lăsate pe ultimul plan!

Pentru a funcționa la capacitate maximă, oamenii au nevoie de alimentație sănătoasă și echilibrată, de hidratare și de mișcare. Aceste trei elemente esențiale trebuie luate în calcul și în timpul programului de lucru.

Cei care lucrează la birou sunt mai somnolenți, confirmă studiile. Evident că starea aceasta nu este una propice pentru productivitate, ci este nevoie de câteva metode prin care organismul să-și recapete energia și vitalitatea. Ridicările de pe scaun la un anumit interval de timp sunt foarte importante, pentru că organismul uman este creat pentru mișcare. Experții recomandă cel puțin 5 minute de activitate fizică în fiecare oră petrecută la birou (genuflexiuni, pași, mișcări în care să fie implicate mai multe părți ale corpului etc.). În acest mod, sângele va fi pus mai eficient în mișcare, iar creierul va fi mai stimulat.

Delimitare clară între viața personală și viața profesională

Cercetări recente au relevat că acolo unde nu există o delimitare între viața personală și cea profesională pot apărea efecte negative asupra productivității muncii. În ziua de astăzi, când tot mai mulți oameni lucrează în sistem „work from home”, ei nu mai au o delimitare clară între sarcinile profesionale și viață personală. O recomandare ar fi ca aceștia să-și impună să nu mai deschidă laptopul în afara orelor de program, decât în cazurile urgente și de strictă necesitate. În caz contrar, sarcinile de la birou pot aștepta și pentru a doua zi.

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.