Noua lege care are in vizor digitalizarea le interzice funcționarilor să ceară copii de pe acte

Începând cu data de 1 ianuarie 2022, instituțiile publice nu mai au voie să ceară de la firme sau persoane fizice copii de pe actele emise de alte instituții ale statului, conform noului proiect de lege adoptat de Camera Deputaților. Acestea vor putea solicita actele doar în format electronic și doar cu acordul beneficiarului. Acest proiect vine în completarea OUG 41/2016.

Potrivit noii legi, instituțiilor publice și funcționarilor li se interzice solicitarea de copii ale actelor emise de alte entități publice de la persoane fizice sau firme pentru soluționarea cererilor formulate în vederea furnizării unui serviciu public. Aceeași inițiativă legislativă subliniază faptul că instituțiile publice vor putea solicita doar copii electronice de la instituțiile care au emis documentul respectiv, numai cu acordul celui care a formulat cererea.

O mulțime de persoane pierd timp făcând copii de pe diferite acte, cum ar fi buletinul sau certificatul de naștere. Pentru a reforma și moderniza modul în care funcționează administrația publică, acest nou proiect vine ca un impuls pentru instituțiile publice și ca sprijin pentru cetățeni.

Interacțiunea dintre stat și cetățean va fi simplificată

Noua inițiativă legislativă va avea un efect semnificativ în simplificarea interacțiunilor dintre stat și cetățean într-o multitudine de circumstanțe, precum schimbarea buletinului, cumpărarea unei case și multe alte situații care impun o documentație riguroasă.

Proiectul a trecut pe la Senat, care a adoptat proiectul la sfârșitul lunii iunie, și pe la Camera Deputaților, unde a obținut votul final – 291 deputați au votat pentru adoptarea proiectului, iar unul singur a fost împotrivă.

Deși proiectul legislativ ar urma să intre în vigoare începând cu anul viitor, mulți parlamentari au subliniat faptul că inițiativa legislativă nu va putea fi aplicată din cauza deficiențelor logistice, tehnice și de personal cu care se confruntă aparatul administrativ în mai multe regiuni din țară. Toate aceste deficiențe fac aproape imposibilă transmiterea electronică a documentelor, iar forma adoptată de senat nu prevede sancțiuni.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Impactul inteligenței artificiale asupra afacerilor din România: oportunități și provocări

Inteligența artificială (AI) a devenit un subiect fierbinte la nivel global, iar România nu face excepție. Din ce în ce mai multe afaceri locale încep să exploreze beneficiile pe care…

Citește

Când merită să upgradezi placa video: semne şi recomandări

  1. Performanţa în jocuri scade vizibil Unul dintre cele mai evidente semne că placa ta video nu mai face faţă este scaderea performanței în jocuri. Dacă observi că jocurile…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Strategii eficiente de fidelizare a clienților în era digitală

  • September 16, 2024
Strategii eficiente de fidelizare a clienților în era digitală

Cum să gestionezi eficient o echipă hibridă

  • September 13, 2024
Cum să gestionezi eficient o echipă hibridă

Cum să îți creezi un brand personal puternic ca antreprenor

  • September 12, 2024
Cum să îți creezi un brand personal puternic ca antreprenor

Cum pot folosi antreprenorii ChatGPT și Inteligența Artificială pentru creșterea afacerii

  • September 11, 2024
Cum pot folosi antreprenorii ChatGPT și Inteligența Artificială pentru creșterea afacerii

Cum să îți protejezi afacerea împotriva riscurilor cibernetice în 2024

  • September 10, 2024
Cum să îți protejezi afacerea împotriva riscurilor cibernetice în 2024

Impactul creșterii costurilor de energie asupra IMM-urilor și soluțiile de optimizare energetică

  • September 9, 2024
Impactul creșterii costurilor de energie asupra IMM-urilor și soluțiile de optimizare energetică