ONRC a publicat situația detaliată a beneficiarilor reali pentru 2021

Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a anunțat recent câteva detalii referitoare la depunerea declarațiilor anuale cu privire la beneficiarii reali ai persoanelor juridice care sunt înregistrate în registrul comerțului, mai precis a declarațiilor care sunt prevăzute la art. 62 alin (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, dar și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.

Câte declarații au fost depuse

Potrivit ONRC, până la 4 octombrie au fost depuse 656.890 de declarații anuale despre beneficiarii reali ai persoanelor juridice. Pe site-ul instituției sunt două situații detaliate: una pentru intervalul 1 ianuarie 2021 – 30 septembrie 2021, iar alta pentru intervalul 1 octombrie 2021 – 4 octombrie 2021.

Ce este un beneficiar real

La 1 octombrie s-a împlinit termenul de depunere a declarației anuale cu privire la beneficiarii reali ai persoanelor juridice care se supun obligației de a se înregistra în registrul comerțului.

Obligația de a depune declarația privind beneficiarul real a fost reintrodusă prin Legea 101/2021. Aceasta este dată de reprezentantul legal al unei societăți și trebuie să cuprindă următoarele informații: datele de identificare ale beneficiarilor reali, precum și modalitățile în care se exercită controlul asupra firmei.

Beneficiar real este, conform legii, persoana care deține direct sau indirect 25% +1 din numărul acțiunilor sau părților sociale, cel care participă la capitalul unei societăți cu peste 25% și persoana care controlează în mod direct sau prin diverse mijloace activitatea din societatea respectivă.

După noile prevederi legale, orice firmă, fiducie sau ONG care este constituită în 2021 trebuie să depună această declarație chiar la înființare. Entitățile au obligația să depună anual sau ori de câte ori apar modificări în ceea ce privește datele beneficiarilor reali. Obligația e aplică strict în cazul firmelor care au asociați persoane fizice.

Declarația se depune de către reprezentantul legal, personal, la sediul ONRC, prin mijloacele electronice sau prin corespondență (poștă sau curier). Pentru depunere este nevoie de CUI-ul firmei, de actul constitutiv, de copiile buletinelor asociaților care dețin 25% din firmă și de copia cărții de identitate a administratorului.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

E-Factura, obligatorie pentru firmele din România de la 1 ianuarie 2024

În era digitalizării, România face pași importanți în modernizarea sistemelor sale administrative. Unul dintre acești pași este introducerea e-Facturii, un sistem care promite să schimbe modul în care antreprenorii și…

Citește

Suprataxă pe bănci: ce este, cum funcționează și cine o va plăti

Ministrul Finanțelor, Adrian Câciu, a anunțat recent introducerea unei suprataxe pe bănci, de 10% din profitul net. Măsura a fost criticată de sectorul bancar, care susține că va avea un…

Citește

Te-ar mai putea interesa

5 recomandări de imprimante laser color pentru birouri moderne și utilizatori exigenți

  • April 25, 2025
5 recomandări de imprimante laser color pentru birouri moderne și utilizatori exigenți

5 idei de afaceri verzi care pot atrage finanțare în 2025

  • April 25, 2025
5 idei de afaceri verzi care pot atrage finanțare în 2025

Cum ar trebui să arate un site pentru antreprenori în 2025: design, conținut, funcționalitate

  • April 24, 2025
Cum ar trebui să arate un site pentru antreprenori în 2025: design, conținut, funcționalitate

6 recomandări de cărți pentru antreprenori și viitori lideri

  • April 23, 2025
6 recomandări de cărți pentru antreprenori și viitori lideri

Cele mai promițătoare idei de afaceri pentru antreprenorii tineri

  • April 23, 2025
Cele mai promițătoare idei de afaceri pentru antreprenorii tineri

5 recomandări de mini PC-uri performante și compacte pentru birou sau acasă

  • April 22, 2025
5 recomandări de mini PC-uri performante și compacte pentru birou sau acasă