
Octavian Oprea, președintele Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) are vești bune pentru cetățenii și notarii publici care au nevoie de certificate de atestate fiscală ale persoanelor fizice. Aceștia nu trebuie să se mai deplaseze la Direcția de Taxe și Impozite Locale pentru aceste, ci vor putea fi obținute și online, de la primării.
Conform declarației lui Octavian Oprea, în cadrul Smart Transformation Forum, certificatul de atestare fiscală, care era solicitat adesea de notarii publici în cazul tranzacțiilor imobiliare, poate fi descărcat în format electronic chiar de notar, de la Primăria în cauză.
De asemenea, și cetățenii vor avea posibilitatea de a descărca, prin intermediul unei interfețe ce va fi pusă la dispoziția acestora, acest certificat care atestă că nu are datorii la administrația publică locală din zona de domiciliu.
Platforma dezvoltată de ADR, va putea fi accesată începând cu luna octombrie în București și apoi în întreaga țară
Președintele ADR susține că platforma este gata, dar încă se mai testează, la un nivel mai amănunțit pentru a se evita apariția unor probleme, cum ar fi cele legate de performanță sau de numărul mare al accesărilor.
Decizia dezvoltării acestei platforme vine în urma unei analize de piață si a bazelor de date și are la bază dorința de a transforma digital România. Prin urmare, platforma are rolul de a interconecta întregul sistem național și de a oferi interoperabilitatea bazelor de date.
Următorul pas va fi, după cum susține Octavian Oprea, digitalizarea procesului de autorizare a vânzărilor de mașini, acesta fiind unul dintre cele mai solicitate servicii publice din țară. Din acest motiv, ADR intenționează să reducă numărul drumurilor pe care le fac cetățenii la ghișeu în cazul înstrăinării autovehiculelor.
In acest sens, prin intermediul sistemului de interconectare, instituțiile implicate în acest proces – Primăriile si Direcție de Înmatriculări – vor putea accesa, in timp real, toate informațiile necesare. Când cetățeanul îndeplinește toate condițiile impuse pentru înstrăinarea autovehiculului va apărea un check verde, ceea ce va duce la generarea unui certificat semnat, care va fi păstrat de instituție ca dovadă că au fost îndepliniți toți pașii de către cetățeanul respectiv.
In plus, ADR va realiza și o analiză a bazelor de date care sunt gestionate de instituțiile publice, în special de ministere. Toate acestea au ca obiectiv reducerea drumurilor cetățenilor la ghișeu și digitalizarea unui număr cât mai mare de servicii publice.