Decizia Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului de a înființa un comandament special de Black Friday vine în contextul celor mai mari reduceri din an, care vor fi supravegheate 24 din 24. Potrivit reprezentanților ANPC, ofertele din toate domeniile de activitate vor fi verificate în permanență.
Șeful ANPC, Claudiu Dolot, a declarat că înființarea acestui comandament special a venit ca urmare a rezultatului verificărilor de săptămâna trecută a magazinelor care au început mai devreme campania de reduceri. Acesta a subliniat că nu se tolerează niciun fel de abatere de la legislația în vigoare și că ziua de Black Friday nu trebuie să devină o zi a păcălelilor. Noul comandament face parte din campania “Protecția Consumatorului nu se negociază!”.
Reguli pe care magazinele trebuie să le respecte în fixarea prețurilor reduse
În același comunicat, ANPC menționează că magazinele trebuie să respecte câteva reguli pentru vânzările cu preț redus: reducerea de preț trebuie să fie stabilită în raport cu prețul de referință practicat în același magazin pentru același produs, prețul redus trebuie să fie mai mic decât prețul de referință, iar prețul de referință este reprezentat de cel mai mic preț practicat în același spațiu de vânzare în ultimele 30 de zile înainte de aplicarea reducerii.
Consumatorii pot să contribuie la sesizarea abaterilor
Pentru a gestiona situația prețurilor și pentru a permite consumatorilor să contribuie la sesizarea neregulilor, ANPC pune la dispoziția acestora o adresă de e-mail (bf@anpc.ro), unde pot să trimită mesaje, fotografii sau orice alte documente care pot fi relevante în demersul de a combate nerespectarea regulilor.
Conceptul de Black Friday a apărut în România în urmă cu un deceniu, iar în acești ani multe companii au pus la vânzare produse cu reduceri neconforme și au indus în eroare consumatorii. De la an la an, tot mai multe magazine au adoptat conceptul și în prezent un număr mare de magazine pune la dispoziția cumpărătorilor produse din orice categorie (electronice, mobilă, fashion, jucării, gadgeturi, băcănie etc.)
În timp ce unele magazine desfășoară campania de reduceri timp de mai multe săptămâni (cum este Altex, spre exemplu), altele au rezervat ziua de astăzi, 12 noiembrie, pentru a da startul campaniei. Black Friday eMAG este cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, iar cumpărătorii pot alege din peste 4 milioane de produse aflate la reducere din categorii diverse, cu produse vedetă anunțate din vreme.