Decizie de ultimă oră din partea ANPC: reducerile de Black Friday vor fi supravegheate în permanență

Decizia Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului de a înființa un comandament special de Black Friday vine în contextul celor mai mari reduceri din an, care vor fi supravegheate 24 din 24. Potrivit reprezentanților ANPC, ofertele din toate domeniile de activitate vor fi verificate în permanență.

Șeful ANPC, Claudiu Dolot, a declarat că înființarea acestui comandament special a venit ca urmare a rezultatului verificărilor de săptămâna trecută a magazinelor care au început mai devreme campania de reduceri. Acesta a subliniat că nu se tolerează niciun fel de abatere de la legislația în vigoare și că ziua de Black Friday nu trebuie să devină o zi a păcălelilor. Noul comandament face parte din campania Protecția Consumatorului nu se negociază!”.

Reguli pe care magazinele trebuie să le respecte în fixarea prețurilor reduse

În același comunicat, ANPC menționează că magazinele trebuie să respecte câteva reguli pentru vânzările cu preț redus: reducerea de preț trebuie să fie stabilită în raport cu prețul de referință practicat în același magazin pentru același produs, prețul redus trebuie să fie mai mic decât prețul de referință, iar prețul de referință este reprezentat de cel mai mic preț practicat în același spațiu de vânzare în ultimele 30 de zile înainte de aplicarea reducerii.

Consumatorii pot să contribuie la sesizarea abaterilor

Pentru a gestiona situația prețurilor și pentru a permite consumatorilor să contribuie la sesizarea neregulilor, ANPC pune la dispoziția acestora o adresă de e-mail (bf@anpc.ro), unde pot să trimită mesaje, fotografii sau orice alte documente care pot fi relevante în demersul de a combate nerespectarea regulilor.

Conceptul de Black Friday a apărut în România în urmă cu un deceniu, iar în acești ani multe companii au pus la vânzare produse cu reduceri neconforme și au indus în eroare consumatorii. De la an la an, tot mai multe magazine au adoptat conceptul și în prezent un număr mare de magazine pune la dispoziția cumpărătorilor produse din orice categorie (electronice, mobilă, fashion, jucării, gadgeturi, băcănie etc.)

În timp ce unele magazine desfășoară campania de reduceri timp de mai multe săptămâni (cum este Altex, spre exemplu), altele au rezervat ziua de astăzi, 12 noiembrie, pentru a da startul campaniei. Black Friday eMAG este cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, iar cumpărătorii pot alege din peste 4 milioane de produse aflate la reducere din categorii diverse, cu produse vedetă anunțate din vreme.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Impactul creșterii costurilor de energie asupra IMM-urilor și soluțiile de optimizare energetică

Creșterea prețurilor la energie din ultimii ani a pus o presiune semnificativă asupra IMM-urilor din România, mai ales în contextul economic instabil. Costurile mai mari cu energia pot afecta direct…

Citește

Oportunități de afaceri în sectorul energiei regenerabile în România

Sectorul energiei regenerabile a cunoscut o creștere rapidă în România în ultimii ani, alimentată de cererea globală pentru soluții sustenabile și de tranziția către o economie verde. În 2024, acest…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Strategii eficiente de fidelizare a clienților în era digitală

  • September 16, 2024
Strategii eficiente de fidelizare a clienților în era digitală

Cum să gestionezi eficient o echipă hibridă

  • September 13, 2024
Cum să gestionezi eficient o echipă hibridă

Cum să îți creezi un brand personal puternic ca antreprenor

  • September 12, 2024
Cum să îți creezi un brand personal puternic ca antreprenor

Cum pot folosi antreprenorii ChatGPT și Inteligența Artificială pentru creșterea afacerii

  • September 11, 2024
Cum pot folosi antreprenorii ChatGPT și Inteligența Artificială pentru creșterea afacerii

Cum să îți protejezi afacerea împotriva riscurilor cibernetice în 2024

  • September 10, 2024
Cum să îți protejezi afacerea împotriva riscurilor cibernetice în 2024

Impactul creșterii costurilor de energie asupra IMM-urilor și soluțiile de optimizare energetică

  • September 9, 2024
Impactul creșterii costurilor de energie asupra IMM-urilor și soluțiile de optimizare energetică