Incubatorul de afaceri European Startups Universe se adresează antreprenorilor fondatori de startup-uri de tehnologie înregistrate în România sau în diaspora. În cadrul acestui program, startup-urile selectate vor beneficia de mentorat și cursuri online, incubatorul de afaceri european fiind susținut de Comisia Europeană și Comitetul European al Regiunilor. Incubatorul de afaceri se desfășoară în paralel în 11 țări UE, printre care și România.
Organizația non-profit Romanian Tech Startups Association este cea care a implementat inițiativa în România, în ideea de a oferi sprijin startup-urilor tech românești și de a reprezenta interesele acestora.
Startup-urile sunt sprijinite să crească și să identifice surse de finanțare
Cristiana Bogățeanu, director executiv ROTSA, a subliniat faptul că misiunea asociației este de a aduce la un loc principalii actori ai ecosistemului național de startup-uri tech, astfel încât comunicarea și crearea de legături între aceștia să fie simplificate. De altfel, a subliniat că implementarea acestui program în România reprezintă un mijloc prin care inițiativele de internaționalizare ale startup-urilor sunt sprijinite, precum și demersul lor de identificare a unor surse de finanțare prin care să se dezvolte.
Incubatorul se adresează startup-urilor de tehnologie din UE și obiectivul său principal este de a oferi acces la o rețea globală de experți din mediul de afaceri, investitori, fonduri de capital de risc.
Înscrierile la European Startups Universe sunt deschise
Activitățile din cadrul programului European Startups Universe se vor desfășura timp de șase săptămâni, începând din luna martie. Înscrierile au fost deja deschise, iar termenul limită este 28 februarie 2022. Antreprenorii români interesați se pot înscrie aici. Activitățile se vor desfășura online, iar startup-urile selectate vor beneficia de întâlniri 1:1 cu mentori, workshop-uri, resurse educaționale și altele.
În cadrul incubatorului European Startup Universe, startup-urile tech la început de drum din UE vor avea oportunitatea de a identifica surse de finanțare, de a se conecta cu potențiali clienți și vor avea acces la posibilități de scalare în alte țări membre UE.
Fiecare dintre cele 6 săptămâni pe parcursul cărora se vor desfășura activitățile va avea o tematică specifică. În prima săptămână se va discuta despre modul în care se construiește echipa. A doua săptămână va aborda subiecte referitoare la comunicarea eficientă cu clienții, astfel încât să fie identificate nevoile acestora. Mai departe, săptămâna trei se concentrează în jurul MVP-ului, mai precis modul în care se construiește un MVP. În săptămâna patru, antreprenorii vor învăța cum să își vândă produsul sau serviciul, iar în săptămâna cinci despre marketing. În final, săptămâna șase este despre realizarea unui pitch deck.
După încheierea programului, vor exista sesiuni cu investitori de tip angel de la nivel european. De acest lucru se va ocupa inițiatorul proiectului, European Startup Universe HQ.