Black Friday a început la eMAG pe 12 noiembrie la ora 07:25, iar în primele minute aplicația și site-ul retailerului au fost accesate de 283.000 de vizitatori. Potrivit statisticilor, în prima oră s-au înregistrat comenzi totale în valoare de peste 190 de milioane de lei.
La 7 ore de la startul reducerilor, pe eMAG au fost plasate comenzi pentru 1.450.000 produse. Anul trecut, în același interval, numărul de comenzi plasate era cu 34% mai mic față de cel înregistrat anul acesta.
Tot mai mulți clienți au ales să plătească cu cardul
Pe parcursul zilei de vineri, CEO-ul eMAG, Tudor Manea, a subliniat că au fost remarcate câteva modificări în comportamentul de consum al oamenilor. Aceștia s-au obișnuit cu varianta de a achiziționa online produsele de care au nevoie, din orice categorie. Totodată, mulți dintre aceștia au ales să plătească cu cardul, ceea ce reflectă încredere în comerțul online și simplitatea de a comanda produsele dorite. Aproape 60% din comenzi au fost plătite cu cardul.
O altă tendință remarcată a fost aceea de utilizare a aplicației pentru plasarea de comenzi. Potrivit CEO-ului eMAG, peste 80% dintre comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile.
Secunda și minutul de aur din ediția nr. 11 Black Friday la eMAG
Anul acesta, 09:30:26 a marcat secunda de aur (454 produse vândute pe secundă), iar 07:29 minutul de aur (13.556 produse comandate cu valoare de peste 6 milioane de lei). Alte evenimente notabile din cadrul campaniei de anul acesta sunt vânzarea online a primei case de Black Friday, precum și vânzarea unui ceas în valoare de 38.185.91 lei. De asemenea, pe eMAG s-au vândut 60.000 litri de carburant numai în primele 7 ore de la startul campaniei.
Categoriile preferate din acest an
Anul acesta, categoriile preferate ale clienților au fost casă și îngrijirea casei, beauty și îngrijire personală, electrocasnice mici, jucării, fashion, smartphone-uri și smartwatch-uri, televizoare, frigidere și mașini de spălat. CEO-ul eMAG relatează că s-a remarcat un interes tot mai mare pentru categoriile IT, televizoare, produse pentru casă și îmbrăcăminte. Această creștere ar putea fi motivată de majorarea prețurilor anunțată pentru anul viitor.
De asemenea, au fost plasate numeroase comenzi pentru servicii medicale, servicii telefonice, pachete turistice, aur și inclusiv automobile. În primele ore, clienții au pus în coș produse din mai multe categorii. Clienții Genius au beneficiat de transport gratuit și au pus în coș 9 produse din categorii diferite, în medie.
Cât despre modalitatea de livrare, majoritatea clienților au ales să își ridice comanda de la easybox. Aproape 60% dintre comenzi au ajuns sau vor ajunge la easyboxurile din localitățile în care acesta este disponibil.
Clienții eMAG au putut profita vineri de reduceri la milioane de produse, de la telefoane, laptopuri și televizoare, până la oferte de cazare și vouchere pentru servicii medicale. Printre localitățile în care s-au înregistrat cele mai multe comenzi se numără București, Cluj-Napoca, Iași, Brașov, Slatina, Constanța.