Campanii false de reduceri lansate sub numele unor branduri populare din România

Infractorii din mediul online au recurs la o metodă de înșelătorie prin care se folosesc de imaginea unor branduri cunoscute la nivel național pentru a lansa campanii promoționale false. Printre companiile al căror nume a fost utilizat pentru promovarea unor astfel de campanii se numără Profi, Rompetrol și Compania Națională Poșta Română.

Reprezentanții Directoratului Național de Securitate Cibernetică trag un semnal de alarmă cu privire la această metodă de înșelătorie online și precizează că pe viitor există posibilitatea ca infractorii să folosească numele și mai multor branduri.

Black Friday constituie un context favorabil pentru infractorii cibernetici

Perioada celor mai mari reduceri din an se apropie, în timp ce unele magazine deja au dat startul marilor reduceri. În acest context, infractorii online se folosesc de identitatea vizuală a unor branduri cunoscute din România și pretind că oferă premii sau vouchere de cumpărături utilizatorilor.

Potrivit DNSC, românii primesc mesaje cu link-uri care îi redirecționează pe site-uri unde li se prezintă o campanie promoțională falsă. Mai mulți utilizatori și-au dat seama că e vorba despre o înșelătorie și au anunțat organele competente. Deși au fost luate măsuri pentru a stopa aceste tentative, infractorii lansează zilnic noi site-uri și se folosesc de numele unor branduri cunoscute pentru a atrage click-urile utilizatorilor. Pe viitor, este posibil ca numele brandurilor sub care infractorii se ascund să crească.

Recomandările DNSC pentru evitarea campaniilor promoționale false

Printr-o postare pe rețeaua de socializare Facebook, DNSC îi sfătuiește pe utilizatori să evite link-urile suspicioase pe care le primesc din surse necunoscute și să le analizeze cu o soluție de securitate înainte de accesare. De asemenea, aceștia recomandă evitarea furnizării de date cu caracter personal, financiar și inclusiv a datelor de autentificare.

Pentru a verifica veridicitatea unei astfel de campanii promoționale, reprezentanții DNSC sugerează consultarea paginilor oficiale ale brandurilor respective. Dacă utilizatorii suspectează existența unei fraude pot raporta tentativele malițioase direct către reprezentanții instituției.

Clienții companiilor al căror nume este folosit pentru a prezenta oferte false pot deveni victime ale unor astfel de tentative de fraudă, mai ales că infractorii cibernetici încearcă să imite perfect campaniile reale ale unor branduri.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Evoluția pieței de muncă și impactul asupra afacerilor mici

Schimbările din piața de muncă din România continuă să influențeze în mod semnificativ modul în care funcționează afacerile mici. Antreprenorii se confruntă cu provocări, dar și cu oportunități, într-un context…

Citește

Ghid pentru planificarea financiară a afacerii tale în contextul economic actual

Planificarea financiară reprezintă un aspect esențial pentru succesul oricărei afaceri, mai ales într-un context economic volatil. În 2024, antreprenorii din România trebuie să acorde o atenție deosebită strategiilor financiare pentru…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Cum să alegi cel mai bun UPS pentru afacerea ta: 5 recomandări practice

  • December 13, 2024
Cum să alegi cel mai bun UPS pentru afacerea ta: 5 recomandări practice

Cum să-ți diversifici sursele de venit cu ajutorul criptomonedelor

  • December 13, 2024
Cum să-ți diversifici sursele de venit cu ajutorul criptomonedelor

Evoluția pieței de muncă și impactul asupra afacerilor mici

  • December 12, 2024
Evoluția pieței de muncă și impactul asupra afacerilor mici

Top 6 telefoane pentru antreprenori: performanță și fiabilitate

  • December 11, 2024
Top 6 telefoane pentru antreprenori: performanță și fiabilitate

Ghid pentru reducerea taxelor și impozitelor în mod legal

  • December 11, 2024
Ghid pentru reducerea taxelor și impozitelor în mod legal

Metode de promovare eficiente pentru startup-uri în mediul digital

  • December 10, 2024
Metode de promovare eficiente pentru startup-uri în mediul digital