CES

Consumer Electronics Show (CES) este cel mai mare târg de tehnologie din lume, desfășurat la Las Vegas. În urmă cu doar câteva zile, acesta și-a deschis porțile în format hibrid, ca urmare a restricțiilor impuse în contextul pandemiei de COVID-19. Astfel, participanții au putut lua parte la eveniment online sau fizic. La ediția de anul acesta, mai multe companii și-au prezentat conceptele destinate construirii metaversului, un univers ce reunește realitatea augmentată și pe cea virtuală.

Metaversul permite experimentarea unor senzații desprinse din realitate

José Fuertes, fondatorul companiei spaniole Owo, a prezentat vesta haptică dotată cu senzori care permit utilizatorului să simtă diferite senzații, de la îmbrățișări la lovituri. Senzorii sunt conectați la o aplicație mobilă, iar vesta este prevăzută cu o serie de benzi care se lipesc de piele.

Ceea ce este de-a dreptul fascinant este posibilitatea de a seta intensitatea fiecărei senzații. Astfel, utilizatorul poate simți intensitatea unei mușcături de insecte, precum și cea provocată de o rană deschisă în urma unei împușcături, simțul tactil fiind astfel adăugat în metavers sau jocuri video.

Redenumirea Facebook a oferit un impuls în construirea metaversului

Recent, compania-mamă Facebook și-a schimbat numele în Meta” și această acțiune a oferit un impuls puternic în construirea metaversului, în condițiile în care fondatorul Mark Zuckerberg a anunțat investiții importante în conceptul de metavers și a declarat că acesta reprezintă viitorul internetului.

Totuși, pentru a face metaversul disponibil la scară largă sunt necesare mai multe demersuri și investiții colosale. De exemplu, ochelarii VR trebuie să devină mai confortabili și cel mai important, accesibili. De asemenea, situațiile de utilizare imersivă trebuie să se diversifice. Momentan nu există nici posibilitatea de a trece dintr-o lume virtuală în alta.

Despre evoluția metaversului, Paddy Cosgrave, directorul Web Summit, a declarat că în următorii 5-10 ani e posibil să nu apară ceva interesant cu privire la acest concept. Pe de altă parte, Edo Segal, fondatorul şi directorul TouchCast, este de părere că metaversul nu poate fi oprit de nimic. Prin platforma recent lansată de acesta, companiile pot să își creeze adresa sub forma ”.metaverse” și să fie înregistrate pe blockchain în loc de servere. Segal a menționat faptul că în 1999 posibilitatea de a cumpăra lucruri online era greu de crezut, iar astăzi populația asistă la migrarea de la web 2.0 la web 3.0 – internetul descentralizat.

În 2020 s-au vândut mai bine de un milion de exemplare ale căștilor Oculus Quest 2

Numai în al patrulea trimestru al anului 2020, anul pandemiei, au fost vândute la nivel global un milion de exemplare ale căștilor Oculus Quest 2, conform unor date furnizate de Statista.

Din cauza măsurilor impuse de autorități pentru limitarea răspândirii coronavirusului, tânărul antreprenor japonez Takuma Iwasa a găsit o alternativă prin care oamenii pot discuta, organiza petreceri și explora lumi virtuale prin intermediul platformei VRChat. Tânărul a proiectat echipamente adaptate, mai precis senzori atașați de corp pentru a permite redarea unor mișcări fidele de către avatar. În primăvara acestui an, startup-ul său, Shiftall (Panasonic) intenționează să scoată pe piață ochelari VR mai ușori și mai sofisticați, în comparație cu cei disponibili acum, dar și mai scumpi.

Marc Carrel-Billiard, responsabil de inovaţie la Accenture, a precizat că vor fi testate o mulțime de lucruri, iar experiența poate fi comparată cu testarea primelor avioane și mașini. Totuși, în evoluția metaversului vor fi descoperite și aspecte mai puțin favorabile, de la hărțuire la dezinformare. Ochelarii proiectează o realitate falsă, iar utilizatorii trebuie să fie conștienți de acest lucru.

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.