Cum să organizezi un interviu eficient

Interviul reprezintă una dintre cele mai importante etape de recrutare a angajaţilor, acesta fiind momentul în care cele două părţi implicate, recrutorul, ca reprezentant al companiei angajatoare, şi candidatul pentru postul vacant. Dar până a ajunge la această etapă, recrutorul trebuie să organizeze un întreg proces de cercetare şi selectare a candidaţilor.

Paşii procesului de recrutare

1. Descrierea postului – un prim pas în procesul de recrutare îl constituie realizarea unei descrieri a postului vacant, care ulterior va fi utilizată pentru promovarea acestuia. Prin urmare, această descriere trebui să conțină, în principal, funcţiile esenţiale și sarcinile postului vacant, abilitățile și calificările de munca necesare. De asemenea, pot fi menţionate și o parte din beneficii.

2. Publicitate pentru postul disponibil – următorul pas este reprezentat de publicitatea făcută pentru postul vacant. Fie că se apelează la site-uri de recrutare, la anunţuri în mica publicitate sau la platformele de socializare, este important ca anunţul referitor la postul vacant să ajungă la cât mai multe persoane, din categorii sociale diferite, printre acestea aflându-se, cu siguranță, și angajatul potrivit pentru postul respectiv.

3. Selectarea candidaţilor – după ce anunţul de angajare a fost receptat de oameni, cei interesaţi au răspuns acestuia prin trimiterea unui CV la adresa indicată în anunț. Pe baza acestora, recrutorii trebuie să facă o selecție, în funcție de anumite criterii, de la cele de natură profesională, cum ar fi educația și pregătirea relevantă pentru cerinţele postului respectiv, până la aspectul estetic al CV-ului, fiind necesar ca acesta să fie redactat îngrijit, profesional, fără greșeli gramaticale sau de ortografie.

Organizarea interviului propriu-zis

Pentru ca interviul să se poată defăşura într-un mod eficient, este important să fie realizată, iniţial, o structură a acestuia, care să urmărească principalele scopuri ale unui interviu:

– realizarea cunoştinţei cu candidatul – are rolul de a determina candidatul să fie deschis în timpul conversaţiei și chiar să îi ofere o motivaţie în plus pentru a-şi dori să lucreze în cadrul companiei;

– descrierea companiei – aceasta trebuie realizată într-un mod succint, în care să fie menționat specificul activităţii acesteia;

– desfăşurarea interviului – prin adresarea de întrebări și situații astfel încât să se poată observa cunoştinţele, așteptările și motivaţiile candidatului.

În general, un interviu de angajare durează între 30 de minute și o oră, în funcție de specificul activităţii și ar trebui să se urmărească aspecte precum verificarea unei afirmații prin minimum 3 metode diferite, alternarea tipului și tematicii întrebărilor, adresarea acestora să se realizeze într-un mod alert, pentru a primi ca răspuns prima reacție a candidatului.

Criteriile de organizare a unui interviu

Exista o serie de criterii de care ar trebui să se țină cont organizarea oricărui tip de interviu de angajare, indiferent că este unul individual, de panel sau alt tip. Aceste criterii sunt:

  • Orice candidat care este selectat pentru interviu trebuie să fie informat cu privire la data, oră, locul la care va avea loc interviul, precum și numele persoanei de contact;

  • Data și oră ar trebui stabilite de comun acord între recrutor și candidat, astfel încât să fie convenabile pentru amândoi;

  • Pot fi oferite informații despre locul în care este localizată compania și modalitatea de a ajunge acolo;

  • Persoanele de la intrarea în companie, fie că este vorba despre recepţionist sau personalul de la securitate, trebuie anunţate despre sosirea candidatului;

  • Candidaţii ar trebui să aștepte într-o sală confortabilă, în care să se regăsească materiale informative despre companie și un ceas care să indice corect oră;

  • Recrutorii sunt, adesea, cei care se ocupă și de susţinerea interviului, fiind necesar să aibă totul pregătit în momentul sosirii candidaţilor, de la sala amenajată pentru interviu, până la materiale, fișe de evaluare și instrumente de scris;

  • Din punct de vedere psihologic, masa este interpretată ca fiind o barieră, motiv pentru care se recomandă să se evite un astfel de interviu;

  • Este nevoie de o prezentare a companiei și a postului disponibil, însă această parte nu ar trebui să dureze foarte mult. În plus, ar trebui să se abordeze și partea de negociere a ofertei de muncă (salariu, beneficii);

  • Ar trebui aduse la cunoștință candidaţilor etapele care urmează după desfăşurarea interviului, cum ar fi când și cum se va lua decizia de angajare, când și cum va fi acesta anunțat cu privire la răspunsul final.

Un aspect foarte important de care trebuie să se țină cont în organizarea și desfăşurarea unui interviu de angajare este comportamentul etic pe care intervievatorii trebuie să îl aibă faţă de toți candidaţii. Acest lucru se referă atât la tratarea cu respect a acestora, cât și la oferirea de răspunsuri adecvate întrebărilor acestora, revenirea în timpul stabilit cu privire la rezultatul interviului.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

Pe măsură ce afacerea ta se dezvoltă, gestionarea unei echipe devine o provocare complexă, dar esențială pentru succesul pe termen lung. Antreprenorii din România, mai ales cei aflați la început…

Citește

Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

Odată cu creșterea interesului pentru protecția mediului și dezvoltarea sustenabilă, tot mai mulți antreprenori din România se orientează către afaceri ecologice și durabile. În 2024, tendințele de sustenabilitate devin din…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

  • October 15, 2024
Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

  • October 14, 2024
Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

  • October 11, 2024
Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

Antreprenor în România: Cum să lansezi un magazin online de succes

  • October 10, 2024
Antreprenor în România: Cum să lansezi un magazin online de succes

Rolul business-urilor de tip “family office” în dezvoltarea antreprenorială din România

  • October 9, 2024
Rolul business-urilor de tip “family office” în dezvoltarea antreprenorială din România

Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere

  • October 8, 2024
Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere