De ce este important să ai un site web

Mediul online se dezvoltă în permanență, cunoscând o adevărată „explozie” în România, în special în ultimii doi ani. Cu toate acestea, încă sunt persoane, ce-i drept, din ce în ce mai puține, care nu sunt deschise la ideea de a-și crea un website și a-și prezenta afacerea în mediul digital.

Un website este un factor principal al prezenței în online, pentru că de el se leagă toate campaniile de marketing, desfășurate pe Facebook, Google sau cele de SEO.

Pentru că website-ul să arate profesionist și utilizatorii să aibă parte de o experiență plăcută în timpul parcurgerii informațiilor prezentate, este important ca el să fie realizat de specialiști.

Avantajele pe care le oferă un website

Crearea unui website aduce avantaje importante pentru orice afacere:

Clienții pot găsi afacerea mai ușor

Înainte de a achiziționa un produs, foarte mulți oameni caută informații și păreri despre el, documentându-se de pe internet. Acesta este marele avantaj oferit de mediul online: din confortul locuinței, fără a face o deplasare la showroom-ul unei companii sau într-un magazin, se pot afla toate informațiile de care un cumpărător are nevoie. Un site îi ajută așadar pe cei interesați să ajungă rapid și ușor la produsele și serviciile unei companii.

Un site este o garanție a credibilității

Pe o piață digitală din ce în ce mai bogată, afacerile care nu au un site sunt privite ca fiind mai puțin credibile. Un website este un simbol de putere, o imagine a brandului. Sondaje recente au arătat că nu doar consumatorii consideră că un site web este foarte util pentru consolidarea credibilității unei companii, ci și antreprenorii. Contează însă și ce fel de conținut se regăsește pe un site, dacă este unul valoros, util și educațional va fi apreciat ca atare și va încuraja conversiile.

Un site face diferența în fața concurenței

Acesta este un alt avantaj foarte important în ziua de astăzi, când apar și se dezvoltă tot mai multe afaceri în România, în special în online. Un website îi dă ocazia unei afaceri să se diferențieze prin conținutul personalizat și să iasă în evidență printre competitori.

Pot fi vizați atât clienți locali, cât și naționali sau internaționali

Oamenii caută, de regulă, produse care aparțin unor companii ce se află în apropierea lor, pentru că acestea sunt mai ușor de testat. Să presupunem că o anumită persoană a achiziționat un animal de companie. Primul pas pe care îl va face va fi să caute pe internet un cabinet veterinar în zona în care se află, pentru a se prezenta cu animăluțul la o consultație inițială. Dacă site-ul unei astfel de firme apare printre primele în căutările din Google, este evident că afacerea are mai multe șanse să cumuleze mai mulți clienți.

Faptul că afacerea beneficiază de notorietate locală o ajută să fie mai cunoscută și să-și consolideze brandul în comunitățile mai mari. Aici poate fi dat exemplul unui magazin cu produse handmade, de exemplu. Prin promovarea pe un website, magazinul nu doar că va fi mai vizibil de către cei din zona respectivă, ci, dacă are produse de calitate, inedite și interesante, va putea penetra și piața națională, iar magazinul se va putea muta și în mediul online, unde clienții din România și din afară pot comanda articolele pe care și le doresc.

Comunicarea instantanee a mesajelor companiei

Atunci când o firmă are ceva important de comunicat (campanii de reduceri, oferte, lichidări de stoc, colecții noi, cataloage de prezentare etc.), un website este cea mai bună cale de a face respectivul anunț. În același timp, tot pe site-ul oficial al unei companii se pot posta informații despre produse, știri, iar în secțiunea Blog pot fi afișate articole utile și relevante în legătură cu activitatea și produsele companiei.

Mai multe oportunități de marketing

Internetul este o oportunitate de lărgire a audienței cu un număr foarte mare de potențiali clienți. Având în vedere că promovarea prin Facebook, Google și alte canale face trimitere directă către site-ul unei firme, eficiența este mult mai ridicată, chiar în condițiile unui cost mai mic decât prin metodele tradiționale.

Se îmbunătățesc relațiile cu clienții

Oamenii, fie că sunt clienți fideli sau nu, au, de regulă, întrebări și nelămuriri în privința produselor sau serviciilor furnizate de o societate. Ei vor fi foarte încântați să descopere că pot lua legătura cu reprezentanții companiei pe site, prin modalitățile puse la dispoziție (formular de contact, număr de telefon, adresă de e-mail). Totodată, ei pot consulta lista de întrebări frecvente, unde, de multe ori, pot găsi răspunsul la ceea ce-i frământă. Așadar, un site web este și o modalitate de fidelizare a clienților, prin păstrarea unei legături permanente cu ei. În același timp, pe site oamenii își pot exprima părerea în legătură cu anumite produse comercializate, ajutând firma, pe baza acestui feedback, să-și îmbunătățească aspectele cheie din procesul de vânzare.

Un site este accesibil oricând și oriunde

Spre deosebire de un magazin fizic, care are un anumit orar de funcționare, pe un site informațiile sunt disponibile oricând și de oriunde. Astfel, nu este nevoie ca un om să aștepte să se facă ora 8:00 sau 9:00 pentru ca magazinul să se deschidă și să facă cumpărături. În cazul unui magazin online, comenzile se pot lansa la orice oră din zi și din noapte, din orice colț al țării.

Posibilitatea targetării unei piețe

Un site ajută o afacere să se promoveze targetat, fie că furnizează servicii sau că vinde produse. Se poate alege cine să vadă reclamele online, în funcție de anumite criterii: job, interese, educație, vârstă etc.

Se economisește timp

Fără un site, unde sunt postate toate informațiile utile pentru clienți, s-ar pierde foarte mult timp pentru a răspunde la telefoane, la mailuri și pentru întâlnirile față în față. Se poate da exemplul unui centru comercial. Pe site-ul acestuia se postează toate informațiile de mare utilitate pentru publicul său: program de funcționare, oferte actuale, program special de sărbători, programul de funcționare al transportului gratuit (dacă este cazul). Dacă nu ar fi postate toate aceste detalii pe un site sau pe pagina oficială de Facebook, oamenii ar suna la departamentul de relații cu clienți destul de des pentru a afla toate toate răspunsurile.

Costurile nu sunt mari, în comparație cu beneficiile

În România sunt mulți developeri talentați, care fac ca realizarea unui site, de la 0, să fie rapidă. Ca orice lucru profesionist și bine construit, un site costă, dar este important de știut că avantajele pe care le aduce sunt unele infinit mai mari și mai importante. Un website bine realizat conturează imaginea companiei, a antreprenorului și contribuie la sporirea vânzărilor pe termen lung, așa că, da, merită să se investească într-unul.

Cele mai importante calități ale unui website profesionist

Pentru a se bucura din plin de beneficiile unui website, este esențial ca afacerile să apeleze la serviciile profesioniștilor în domeniu. Nu orice site este un site bun! Cele mai importante 3 calități ale unui website profesionist sunt următoarele:

  • proiectarea web maximizează impactul unui conținut bun – un design web bun optimizează impactul pe care un conținut bun îl are asupra unui vizitator, pentru că designul și conținutul unui site sunt în strânsă legătură. Atât unul, cât și celălalt trebuie să atragă publicul, atât din punct de vedere vizual, cât și din punct de vedere intelectual. O componentă fără cealaltă nu își are rostul. Astfel, informațiile importante sunt văzute și procesate mai ușor, pentru că designul simplist, curat, aerisit îl ajută pe vizitator să găsească mai repede ceea ce-l interesează și să asimileze mai ușor ceea ce citește;

  • un design bun îmbunătățește rata de conversie – scopul unei afaceri este să ajungă la câți mai mulți clienți și să-și sporească vânzările. Un design web performant ajută la îndeplinirea acestor obiective. Clienții trebuie să fie ajutați să-și găsească produsele de care au nevoie, să le adauge ușor în coșul de cumpărături, să aibă mai multe modalități de plată, iar un site bine realizat îndeplinește toate aceste solicitări, având un rol decisiv către achiziții mai numeroase;

  • un site bun = SEO bun – elementele vizuale sunt importante, dar ele trebuie completate de un conținut optimizat. Începând cu 2015, Google a introdus un algoritm care ia în calcul adaptarea pentru telefoanele mobile atunci când indexează și clasează o anumită pagină web. Paginile care au ajustat aspectul pentru a fi vizualizat ușor de pe mobil sunt așadar mai bine situate în rezultatele căutărilor Google. O campanie SEO este esențială, pentru că ea ajută la proiectarea web performantă a unui site, indiferent că este vorba de un magazin online sau de un site de prezentare. Conținutul optimizat are efecte pe termen lung, astfel că dacă bugetul pentru promovare al unei companii va fi sistat, faptul că site-ul este optimizat va produce în continuare efecte pozitive, ajutându-i pe clienți să-l găsească mai ușor.

Concluzie

Un site web este important nu doar pentru conturarea imaginii unei companii, ci are și un rol utilitar, pentru că oferă toate informațiile de care au nevoie clienții respectivi. În plus, el sporește credibilitatea și creează toate premisele pentru vânzări mai mari. Pentru a se bucura de toate aceste beneficii, antreprenorul trebuie să apeleze la firme specializate pentru construirea unui website performant și profesionist.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Strategii eficiente de fidelizare a clienților în era digitală

Fidelizarea clienților a devenit un element cheie pentru succesul pe termen lung al unei afaceri, în special în mediul digital, unde concurența este acerbă și clienții au la dispoziție nenumărate…

Citește

Metode de promovare eficiente pentru afaceri mici în 2024

Pentru afacerile mici din România, promovarea eficientă este esențială pentru creșterea vizibilității și atragerea de noi clienți. În 2024, mediul de marketing digital continuă să evolueze rapid, iar antreprenorii trebuie…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

  • October 15, 2024
Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

  • October 14, 2024
Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

  • October 11, 2024
Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

Antreprenor în România: Cum să lansezi un magazin online de succes

  • October 10, 2024
Antreprenor în România: Cum să lansezi un magazin online de succes

Rolul business-urilor de tip “family office” în dezvoltarea antreprenorială din România

  • October 9, 2024
Rolul business-urilor de tip “family office” în dezvoltarea antreprenorială din România

Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere

  • October 8, 2024
Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere