
Un număr tot mai mare de utilizatori preferă să utilizeze aplicații ca Instagram sau TikTok pentru a găsi restaurante, în loc să utilizeze căutarea Google sau Maps.
Aflat la conducerea diviziei Knowledge&Information, vicepreședintele Google, Prabhakar Raghavan, a discutat despre viitorul produselor companiei americane și despre folosirea inteligenței artificiale în cadrul unei conferințe intitulate Brainstorm Tech.
Tinerii caută modalități imersive pentru a găsi informațiile dorite pe internet
Dincolo de abordarea tehnică a discuției, oficialul Google a ținut să menționeze faptul că tinerii par să aibă o mentalitate diferită față de cea a persoanelor mai mature, aflându-se în căutarea unor modalități mai imersive prin care să găsească pe internet informațiile dorite, mai degrabă decât să introducă o serie de cuvinte cheie în motorul de căutare Google.
De altfel, acesta consideră că principiul din spatele Google Maps este unul greșit pentru cei din generația nouă, pentru că mulți tineri nu au văzut niciodata o hartă pe hârtie. Google Maps reproduce digital o astfel de hartă, ceea ce face conceptul să nu fie cel mai potrivit pentru generația tânără.
Google a efectuat un studiu pe această temă, la care au participat tineri americani cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani. Concluziile au arătat că 40% dintre participanți folosesc Instagram și TikTok pentru a găsi un restaurant, spre deosebire de adulți, care utilizează motorul de căutare Google în acest sens.
Tendințele din noua generație ar putea aduce pierderi gigantului tech
Deși funcționează conform unor tehnologii avansate și modul de căutare a informației este foarte simplu (prin introducerea unor cuvinte cheie în bara de căutare), compania Google ar putea avea de suferit în viitor dacă tinerii preferă să utilizeze alte aplicații pentru căutarea informației.
În acest context, videpreședintele Google a dat de înțeles că produsele companiei vor fi adaptate la tendințele din rândul tinerilor și că vor trece prin modificări, acolo unde este cazul.