Strategia de promovare

Strategia de promovare este un instrument de marketing valoros atunci când vine vorba de lansarea unui nou serviciu sau produs, ori de extinderea pe piață a unei afaceri deja bine dezvoltate. O campanie reușită de promovare trebuie să îndeplinească următoarele obiective:

  • mesajul să ajungă la publicul vizat;

  • publicul să înțeleagă mesajul;

  • mesajul să motiveze destinatarii în efectuarea unei acțiuni.

Pentru a atinge aceste obiective, este nevoie de timp și de o strategie bine pregătită și aspectată. În această idee, următoarele sfaturi pot fi de folos antreprenorilor care doresc să implementeze o campanie de publicitate pentru business-ul lor:

1. Alegerea canalelor de comunicare

Pentru a alege cel mai avantajos canal de comunicare a mesajului, trebuie să se analizeze piața, produsele și mediul în care s-ar putea găsi publicul relevant. De exemplu, se poate alege comunicarea personală, ce presupune întâlniri și prezentări de vânzare. În schimb, dacă se alege comunicarea nepersonală există variante precum ziare, reviste, mail-uri sau rețelele de socializare.

În prezent, se manifestă o preferință pentru canalele de comunicare online, ce nu implică prezența fizică a niciuneia dintre părți și care au o mai mare rată de succes, deoarece aproape oricine utilizează internetul la momentul actual.

2. Stabilirea obiectivelor

Într-o oarecare măsură, obiectivele unei campanii de promovare diferă de cele ale unei campanii de marketing. Obiectivele de promovare trebuie să fie stabilite în funcție de comportamentul pe termen lung sau termen scurt al persoanelor care au asimilat mesajul comunicării. Aceste obiective trebuie să fie declarate, măsurabile și conforme cu faza de dezvoltare a pieței.

3. Determinarea mijloacelor de promovare

Această etapă presupune alocarea de resurse pentru promovare, publicitare și vânzări. Niciuna dintre aceste arii nu trebuie să fie neglijată, așadar bugetul trebuie să fie împărțit corespunzător, astfel încât campania să nu aibă lipsuri și să obțină succesul dorit. În mediul digital, există o mulțime de instrumente pentru dezvoltarea unei campanii de promovare, fie că e vorba de conținut relevant postat pe platformele de social media sau de adoptarea unor campanii Google Ads.

4. Fixarea unui buget

Bugetul reprezintă o evaluare corectă a sumei care poate fi investită pentru atingerea obiectivului de promovare. Se pot face proiecții cu privire la rentabilitatea investiției, procentul de vânzări și numărul de persoane care ar putea deveni clienți. Analizând toate aceste aspecte, se vor putea evita investițiile inutile și risipirea unor sume importante din bugetul alocat promovării;

5. Evaluarea rezultatelor

Finalul campaniei reprezintă un moment ideal pentru a evalua rezultatele. Astfel, se poate sesiza dacă obiectivele au fost îndeplinite și ce strategii au funcționat cel mai bine. În același timp, se vor putea constata lipsurile campaniei, ceea ce va contribui la o mai bună planificare a campaniilor de promovare din viitor.

Campaniile de promovare constituie o serie de procese care implică stabilirea unor obiective, alocarea resurselor și analiza punctelor forte și a punctelor slabe ale campaniei, toate acestea contribuind la consolidarea prezenței pe piață a unei afaceri.

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.