
În SEO și în marketing online, la fel ca în mai toate domeniile, experiența își spune cuvântul. Totodată, o foarte mare contribuție în formarea unui specialist de top o are pregătirea constantă, iar în acest sens cărțile pot fi de un real ajutor.
Pentru persoanele preocupate de marketing online și SEO, cărțile scrise de specialiști de renume mondial ajută în conducerea afacerilor, dezvoltarea brandului și în elaborarea strategiilor de promovare, bazate pe informații relevante. În cele ce urmează vor fi prezentate 5 titluri care pot fi de un real folos celor care activează în aceste domenii .
-
Philip Kotler: „Principiile Marketingului”
Unul dintre clasicii marketingului, americanul Philip Kotler, recunoscut pentru aportul uriaș în literatura de specialitate, enumeră în cartea de față mai multe concepte, precum: conectarea cu clienții, etica de marketing, marketing relațional, marketing global etc.
Cartea este una de referință, fiind baza pentru cei care doresc să se familiarizeze sau să profeseze în acest domeniu. Așadar, niciun pas în marketing fără Philip Kotler!
-
Tim Ash, Maura Ginty, Rich Page: „Landing Page Optimization; The Definitive Guide to Testing and Tuning for Conversions”
SEO reprezintă optimizarea unui site pentru motoarele de căutare. În această carte sunt oferite informații concrete astfel încât optimizarea să fie cât mai eficientă, atât pentru landing pages, pagini de produs, homepage, cât și pentru articole, astfel încât vizibilitatea să fie cât mai bună, la fel ca și rata de conversie.
Pentru cei care își doresc ca site-ul sau blogul lor să fie profitabil, această carte poate fi o „mană cerească”, pentru că sunt prezentate studii de caz, cu rezultate concrete și cu soluții pentru diversele tipuri de conținut.
-
Steve Krug: „Don`t make me think”
Autorul Steve Krug îi învață pe cei care îi parcurg cu interes cartea să construiască un site user-friendly. El pune mare accent pe partea de web design ușor de parcurs și de înțeles de către toți utilizatorii, spunând că acesta este un lucru foarte important în zilele noastre. Deși nu este o carte despre SEO, conceptul ei face trimitere către acest domeniu.
În 2021, niciun business serios nu poate exista fără un site bine pus la punct. Utilizatorii trebuie să găsească rapid informațiile de care au nevoie, fără să fie solicitați prea mult sau să parcurgă prea mulți pași. Cu cât li se pun mai multe piedici în calea obiectivului lor, cu atât sunt șanse mai mari ca respectivii utilizatori (ce puteau deveni clienți sau vizitatori fideli) să renunțe și să se îndrepte spre concurență.
Cartea prezintă multe ilustrații care îi ajută pe cititori să se familiarizeze cu conceptele de usability și user experience.
-
Bryan Eisenberg, Jeffrey Eisenberg, Lisa T. Davis: „Call To Action: Secret Formulas to Improve Online Results”
Și această carte este o lectură obligatorie pentru cei care dețin afaceri sau care activează în marketing online. Cititorii sunt conduși prin cele 5 etape ale realizării unui site: planificarea, structura, impulsul, comunicarea și sublinierea valorii.
Ce dă valoare acestei cărți sunt tocmai sfaturile și recomandările autorilor, care se află printre cei mai bine vânduți autori din SUA.
Site-ul performant aduce rezultate vizibile, printr-un simplu call to action, iar cartea arată cum se pot obține aceste deziderate.
-
Sonja Jefferson, Sharon Tanton: „Valuable Content Marketing: How to make quality content your key to success”
După cum se poate remarca și din titlu, în această carte este oferit de fapt un ghid pentru a scrie conținut bun și relevant, care să-l influențeze pe cititor, să „miște” ceva în el și să-l facă să parcurgă pașii finali spre conversie.
Orice afacere are nevoie de un website cu un conținut relevant, pentru că acest tip de content place cel mai mult motoarelor de căutare. Cartea conține o serie de ilustrații și exemple aplicate pentru a-i transforma pe cei interesați de content writing în scriitori de excepție pe această nișă.