Banca Comercială Română a lansat asistentul virtual ADA, iar persoanele fizice și persoanele juridice care folosesc serviciul vor putea obține instant răspunsuri și asistență despre serviciile băncii. ADA devine primul chatbot din România care oferă suport pentru antreprenori în ceea ce privește informațiile despre fonduri europene și naționale, care le-ar putea fi de folos în identificarea unor noi oportunități pentru afacerile lor.
ADA se alătură ecosistemului digital George
Chatbot-ul ADA a fost dezvoltat pentru a oferi mai rapid răspunsuri precise clienților, menționează Cristian Mustață, Director Executiv Adjunct, Distribuție Retail BCR. Acesta declară că asistentul virtual recent lansat este un rezultat al modului de lucru agil din cadrul companiei BCR, precum și a modului în care transformarea digitală poate fi întrebuințată pentru a răspunde mai eficient la nevoile utilizatorului.
În etapa de testare, chatbot-ul a fost expus la peste 25.000 de întrebări care ar putea veni din partea clienților. A fost conceput astfel încât să aibă capacitatea de a prelua un număr mare de solicitări de interacțiune cu utilizatorii. Sistemul evoluează cu fiecare conversație și se perfecționează prin prisma fiecărei interacțiuni.
Antreprenorii primesc răspunsuri despre finanțări în doar câteva minute
În doar câteva minute, antreprenorii pot primi informații relevante despre fonduri europene și naționale, asistentul virtual oferindu-le răspunsuri despre opțiunile de dezvoltare a unui business care ar putea să îi intereseze. Coordonator Programe de Finanțare BCR, Oana Bâra, menționează că ADA marchează o premieră în industria bancară românească, tocmai pentru că este primul chatbot ce oferă informații și răspunsuri despre programele de finanțare disponibile.
Consilierea clienților BCR este simplificată prin interacțiunea cu ADA, care prezintă antreprenorilor opțiuni potrivite de finanțare, ținând cont de profilul companiei și domeniul în care aceasta activează. Cu alte cuvinte, persoanele juridice pot să primească oricând răspunsuri simple despre oportunități de dezvoltare, ceea ce reflectă dorința BCR de a contribui la dezvoltarea mediului antreprenorial și de a susține absorbția de fonduri nerambursabile.
Asistentul virtual ADA va ajuta clienții să efectueze operațiuni self-service
Chatbot-ul ADA tocmai ce a fost lansat, deci se află într-o continuă dezvoltare și învață pe măsură ce utilizatorii îl folosesc. La baza asistentului virtual se află platforma conversațională Druid, care integrează inteligența artificială pentru a oferi noi experiențe digitale.
Pe parcurs, ADA o să învețe să ajute utilizatorii în efectuarea unor operațiuni de tip self-service și va încerca să ofere răspuns la orice întrebare. Utilizatorii serviciilor BCR pot să afle de pe site-ul băncii, cu ajutorul asistentului virtual, informații despre soldul conturilor, despre operațiunile de management card și alte operațiuni.
ADA îi ajută pe antreprenori să găsească surse de finanțare potrivite pentru afacerea lor
Antreprenorii care vor să afle mai multe pe zona de finanțare cu ajutorul ADA trebuie să ofere asistentului informații despre firma și proiectul pentru care vor să obțină sprijin financiar din fonduri europene sau naționale. De exemplu, în identificarea opțiunilor de finanțare disponibile, este relevantă dimensiunea companiei, iar dacă antreprenorii nu știu dimensiunea afacerii, asistentul îi va ajuta să afle care este categoria în care se încadrează firma lor.
Mai departe, pentru a îi putea ajuta cu date despre programe de finanțare, ADA va trebui să știe care este domeniul de activitate al firmei și al proiectului pentru care vor să obțină fonduri nerambursabile. După descrierea pe scurt a proiectului și după furnizarea unor informații adecvate privitor la alte finanțări obținute anterior de aceeași firmă, ADA va putea să ofere antrerenorilor răspunsuri care să le fie de folos în luarea unor decizii.
Noua soluție pe care BCR o oferă antreprenorilor poate fi utilizată în scop informativ, pentru a afla în timp util ce opțiuni de finanțare există pentru un start-up sau pentru o firmă mai veche. Totuși, antreprenorii trebuie să aprofundeze etapa de documentare, astfel încât să ia o decizie pe baza propriilor analize sau cu ajutor de specialitate, cum ar fi consilierea financiară.