Potrivit datelor unei platforme de eCommerce, în primele nouă luni ale anului 2021 s-a înregistrat o creștere de 76% în vânzările magazinelor online, în raport cu aceeași perioadă a anului trecut.
Ținând cont de schimbările comportamentului de consum al românilor, antreprenorii din online au avut cel mai mult de câștigat în ultimele 18 luni. În perioada ianuarie-septembrie a acestui an, numărul comenzilor a crescut cu 54% in comparație cu anul precedent.
Sectoarele în care s-au înregistrat cele mai multe comenzi
Luna mai a fost cea mai dinamică în ceea ce privește numărul de comenzi din anul acesta. În prima parte a anului, majoritatea comenzilor au vizat sectoarele de bijuterii și artizanat, artă și decorațiuni interioare. În perioada verii, domeniile de interes au fost IT, sport, frumusețe și sănătate, sport, electronice și fashion.
Arthur Rădulescu, CEO Merchant Pro, a făcut declarații cu privire la creșterea vânzărilor. Conform precizărilor sale, dinamica online indică digitalizarea obiceiurilor de consum. Experiența pe site a unui consumator este influențată de elemente precum browsing-ul, metodele de plată și livrare, politica de marketing. Un consumator schimbă rapid magazinele preferate dacă cerințele sale în materie de stoc, preț și livrare nu sunt satisfăcute. În această situație, soluțiile optimizate care se pliază pe nevoile consumatorului sunt cele care fac diferența.
IT&Electronice și Home&Deco – sectoarele care au înregistrat cele mai mari creșteri
Datele MerchantPro indică faptul că cea mai mare creștere în valoarea și numărul comenzilor a fost înregistrată în sectorul IT&Electronice. Și în sectorul home&deco comenzile s-au dublat în raport cu anul trecut, iar valoarea comenzilor a crescut cu 126%.
Un alt segment în care s-a înregistrat o creștere a comenzilor de peste 50% este cel al articolelor sportive. Pentru sectorul fashion și accesorii, numărul și valoarea comenzilor au crescut cu 42%.
În raport cu perioada similară a anului trecut, coșul mediu din sectorul IT&Electronice a înregistrat o creștere de 156 de euro. În ceea ce privește verticala Home&Deco s-a înregistrat o creștere de 15%, cu o valoare a coșului mediu de 119 euro.
În mod normal, digitalizarea mai multor afaceri s-ar fi produs mai lent în absența contextului actual generat de pandemie. Trecerea în online a atras cifre spectaculoase, numărul și valoarea comenzilor chiar triplându-se în anumite segmente.
CEO-ul Merchant Pro menționează că digitalizarea afacerilor mici reprezintă un impuls pentru creșterea productivității și a performanțelor acestora. Arthur Rădulescu este de părere că vor exista creșteri și în vânzările online ale magazinelor artizanilor și creatorilor locali.
De regulă, în lunile de vară se înregistra o scădere pe zona e-commerce, însă magazinele de pe platforma MerchantPro au sesizat o creștere de aproape 50% a numărului și valorii comenzilor. În timpul verii, au crescut în mod special numărul și valoarea comenzilor din sectorul fashion și accesorii, articole sportive și bijuterii.
Platforma MerchantPro
Folosită la nivel regional, platforma MerchantPro a generat venituri de peste 600.000 euro în anul 2020. Prezentă de mai bine de 10 ani pe piață, platforma este folosită de un număr mai mare de 1500 de magazine online active.