Cum se justifică rolul esential al Social Media în strategia de marketing

Cu miliarde de utilizatori, platformele de social media sunt locul ideal pentru promovarea unor brand-uri sau afaceri. În prezent, majoritatea companiilor, de la cele nou înființate până la cele mai populare la nivel mondial, folosesc social media ca modalitate de prezentare a produselor/serviciilor și de creștere a notorietății afacerii. Interacțiunea socială în mediul digital este un instrument nu numai de promovare, ci și de cunoaștere a pieței țintă.

Costurile pe care le presupune promovarea pe platforme dintre cele mai populare, așa cum sunt Facebook, Instagram și Twitter, sunt reduse în comparație cu rezultatele pe care le pot genera. Prin utilizarea de texte, imagini și videoclipuri, social media constituie o cale de comunicare cu audiența. Răspândirea mesajului este una modernă, interactivă și contribuie la personalizarea mărcii.

De ce este importantă prezența în mediul digital?

Într-o eră a digitalizării, în care orice persoană deține cel puțin un dispozitiv conectat la internet, orice business trebuie să pună accent pe o prezență puternică în mediul online. Oamenii folosesc acum internetul pentru a-și căuta produsele și serviciile de care au nevoie, iar prezența în social media îi poate stimula în momentul în care trebuie să facă o alegere.

Prezența pe social media permite interacțiunea rapidă și relaxată cu audiența și chiar conectarea la un nivel personal cu aceștia. Antreprenorii care sunt prezenți pe social media pot dezvălui informații cu privire la povestea afacerii, la dificultățile depășite și la rezultatele muncii asidue. Persoanele care nu știu nimic despre afacerea respectivă ar putea fi intrigați de istoria din spatele brand-ului și de ce nu, din spatele produselor/serviciilor furnizate.

În același timp, prezența pe rețelele de socializare permite creșterea unei audiențe relevante la costuri foarte mici. Este una dintre cele mai puțin costisitoare modalități de a face marketing digital. Totuși, pentru a avea succes pe platformele de socializare, este nevoie de o prezență constantă și de conținut relevant. Absențele îndelungate pot genera pierderea unor membri din comunitate, iar postările irelevante îi vor îndepărta în egală măsură. Conținutul de calitate și interacțiunea la un nivel înalt duce la construirea și la fidelizarea unei baze de clienți.

Social media creează un context armonios pentru a stabili relații cu persoanele care sunt deja clienți sau care au potențialul de a deveni. Comunicarea este importantă în toate aspectele vieții, iar în afaceri contează în egală măsură. Antreprenorii trebuie să creeze o relație de prietenie cu publicul țintă prin intermediul rețelelor de socializare, să interacționeze cu membrii comunității sale, să le răspundă la întrebări și să le ofere soluții.

Cum contribuie prezența pe social media la depășirea concurenței?

Pe lângă faptul că este un mijloc de a face un brand cunoscut, prezența pe social media ajută la identificarea și înțelegerea concurenței. Este o șansă ideală de a cunoaște competitorii și de a înțelege strategiile pe care le implementează pentru a-și atrage publicul țintă. Se pot analiza postările publice ale acestora, precum și modul în care interacționează cu membrii comunității.

În acest fel, se va putea constata care strategii funcționează cel mai bine și mai ales, care sunt lipsurile concurenței. După efectuarea acestei analize, un business își poate construi mai atent strategia de comunicare în mediul online și poate determina modalitățile prin care să aibă mai mult succes decât concurența.

Rolul social media în marketing este esențial, aceste platforme fiind un instrument de comunicare accesibil oricui. Social media crește vizibilitatea unui brand sau business pentru cei care nu îl cunosc și contribuie la crearea unei personalități în spatele acestuia. Pe social media nu numai că se atrag clienți noi, ci se fidelizează baza de clienți deja existentă. Platformele de social media pot fi utilizate într-o multitudine de strategii, ținând cont de diversitatea în care sunt disponibile și de numărul covârșitor de utilizatori, aflat într-o continuă creștere.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Strategii eficiente de fidelizare a clienților în era digitală

Fidelizarea clienților a devenit un element cheie pentru succesul pe termen lung al unei afaceri, în special în mediul digital, unde concurența este acerbă și clienții au la dispoziție nenumărate…

Citește

Metode de promovare eficiente pentru afaceri mici în 2024

Pentru afacerile mici din România, promovarea eficientă este esențială pentru creșterea vizibilității și atragerea de noi clienți. În 2024, mediul de marketing digital continuă să evolueze rapid, iar antreprenorii trebuie…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

  • October 15, 2024
Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

  • October 14, 2024
Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

  • October 11, 2024
Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

Antreprenor în România: Cum să lansezi un magazin online de succes

  • October 10, 2024
Antreprenor în România: Cum să lansezi un magazin online de succes

Rolul business-urilor de tip “family office” în dezvoltarea antreprenorială din România

  • October 9, 2024
Rolul business-urilor de tip “family office” în dezvoltarea antreprenorială din România

Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere

  • October 8, 2024
Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere