piața centrelor de fitness

În anul 2021, piața centrelor de fitness a avut o valoare de 400 milioane de lei, ceea ce a însemnat o creștere semnificativă în comparație cu anul 2020, când valoarea acesteia atingea doar 311 milioane de lei.

Perioada pandemiei a adus modificări substanțiale și în ceea ce privește activitatea angajaților, majoritatea începând să lucreze de acasă. Înainte, dezvoltarea sălilor de fitness avea loc mai mult în zona clădirilor de birouri, însă, în prezent, tot mai multe au început să se dezvolte și în zona cartierelor.

Conform statisticilor, mulți angajați nu s-au întors la atmosfera de muncă de dinainte de pandemie, mulți din aceștia continuând să lucreze de acasă sau într-un sistem hibrid (doar câteva zile din săptămână merg la birou, în timp ce restul zilelor le lucrează remote). Noua tendință a reprezentat o adevărată provocare pentru cei din piața sălilor de fitness, mai ales pentru că angajații își doresc să beneficieze de mai multă flexibilitate.

Fitnessul este un business de proximitate, conform cofondatorului Stay Fit Gym, Alexandru Lascăr

Cofondatorul rețelei de centre de fitness Stay Fit Gym, Alexandru Lascăr, a remarcat că nu doar România se confruntă cu această situație, ci tot restul lumii. În străinătate există lanțuri de centre de fitness care pot însuma un număr de 1.000-1.200 de centre, pentru ca oamenii să nu se deplaseze distanțe îndelungate. Tot acesta mai afirmă că fitnessul este un business de proximitate, fie că este vorba de locul de muncă sau chiar de casă. Astfel, frecvența dezvoltării centrelor noi de fitness în zona clădirilor de birouri a scăzut.

Potrivit unui raport al companiei de consultanță AT Kearney, înainte de pandemie, mai mult de 800.000 de români erau membrii sălilor de fitness, iar domeniul fitness era puternic fragmentat, existând 1.100 de jucători activi atât la prețurile mici, cât și la cele medii. Piața sălilor de sport este puternic dezvoltată în București, consumatorul având ocazia de a se bucura de o dezvoltare semnificativă a proximității; pandemia a accentuat această nevoie.

Nevoia oamenilor de a merge la sală este în continuă creștere

Există multe persoane care lucrează în domenii cum sunt cele din sectorul IT, cu necesitate crescută de a merge la sală. Dezvoltarea centrelor de sală în apropierea locului de muncă sau în apropierea casei este de-a dreptul importantă pentru evitarea orelor pierdute în trafic. Mulți declară că sunt dispuși să facă un compromis la aparatură, pentru a beneficia de serviciile unei săli de fitness în proximitatea zonei de interes.

Conform datelor Registrului Comerțului, în anul 2021, sectorul fitness a remarcat o dezvoltare considerabilă în comparație cu primul an din pandemie, perioadă în care activitatea centrelor de sport a fost redusă la minimum din cauza restricțiilor autorităților. Din acest motiv, anul trecut a înregistrat o creștere semnificativă a valorii pieței, care a fost de 400 milioane de lei în comparație cu anul 2020, când cifra de afaceri a atins valoarea de doar 311 milioane de lei.

În ultima perioadă, s-a sesizat o creștere a conștientizării nevoii de sport în rândul tuturor oamenilor, mai ales în timpul pandemiei, ceea ce a generat o creștere masivă a numărului de abonamente.

close

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.