Magazinele din România au încasat, în primul semestru, cu doar 5,2% mai mult față de anul trecut, în contextul creșterii prețurilor

Încasările magazinelor din România au înregistrat o creștere cu doar 5,2% în primul semestru al acestui an, față de perioada similară a anului trecut. Motivul acestei slabe creșteri îl constituie majorarea prețurilor, care a înregistrat un salt de 15,1%.

Iată cum arată evoluția încasărilor magazinelor din România în luna mai a anului 2022, față de iunie 2021, potrivit biziday.ro:

A crescut cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul

Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul s-a majorat în luna iunie 2022, față de aceeași lună a anului precedent cu 3,2%. Creșterile cele mai mari au vizat comerțul cu carburanți (7,4%), vânzările produselor alimentare, băuturi și tutun (2,3%), precum și vânzările de produse nealimentare (1,9%).

Este important însă de precizat că majorarea cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul se află sub rata anuală a inflației ce a fost anunțată de Institutul Național de Statistică (INS). Mai exact, creșterea medie de prețuri, în iunie 2022, a fost de 0,8%, raportat la luna mai, de +10% raportat la începutul anului și de 15,1%, raportat la luna iunie 2021.

Date INS despre comerțul cu amănuntul

Potrivit datelor INS, în iunie 2022, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (exceptându-l pe cel al autovehiculelor și motocicletelor), s-a diminuat față de mai 2022, atât în ceea ce privește seria brută (1,4%), cât și seria ajustată în funcție de numărul zilelor lucrătoare și de sezonalitate (2,1%).

În schimb, față de iunie 2021, volumul cifrei de afaceri al acestui tip de comerț a crescut, atât ca serie brută (cu 3,2%), dar și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate (cu 4,2%).

În primul semestru din 2022, volumul cifrei de afaceri al comerțului cu amănuntul, exceptând comerțul de motociclete si autovehicule) a crescut și ca serie brută (cu 5,2%), și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate (cu 6,6%).

Față de luna mai 2022, creșterea din iunie 2022 se datorează avansului pe care l-a atins comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule (+7,4%), vânzările produselor alimentare, băuturi și tutun (+2,3%), dar și vânzările de produse nealimentare (+1,9%).

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

România, tot mai atractivă pentru investitorii străini în 2025

România devine tot mai vizibilă pe harta globală a investițiilor, iar 2025 se anunță un an de consolidare pentru capitalul străin. Interesul investitorilor crește constant, datorită stabilității economice relative, potențialului…

Citește

Cum se pregătesc firmele românești pentru provocările economice din 2026

Contextul economic actual Pe scena actuală a știrilor economice, mediul de afaceri din România traversează o perioadă de echilibru fragil. Creșterea economică moderată, inflația persistentă și schimbările legislative frecvente conturează…

Citește

Te-ar mai putea interesa

6 recomandări de desktop-uri la ofertă de Black Friday pentru antreprenori

  • November 7, 2025
6 recomandări de desktop-uri la ofertă de Black Friday pentru antreprenori

Idei de afaceri inovatoare inspirate din Europa de Vest

  • November 7, 2025
Idei de afaceri inovatoare inspirate din Europa de Vest

Cum să pregătești un plan de afaceri câștigător pentru fonduri europene

  • November 6, 2025
Cum să pregătești un plan de afaceri câștigător pentru fonduri europene

5 recomandări de birouri practice pentru spațiul tău de lucru

  • November 5, 2025
5 recomandări de birouri practice pentru spațiul tău de lucru

SEO pentru antreprenori: cum atragi clienți fără a plăti reclame

  • November 5, 2025
SEO pentru antreprenori: cum atragi clienți fără a plăti reclame

Cum folosești inteligența artificială pentru crearea campaniilor de marketing mai profitabile

  • November 4, 2025
Cum folosești inteligența artificială pentru crearea campaniilor de marketing mai profitabile