Magazinele din România au încasat, în primul semestru, cu doar 5,2% mai mult față de anul trecut, în contextul creșterii prețurilor

Încasările magazinelor din România au înregistrat o creștere cu doar 5,2% în primul semestru al acestui an, față de perioada similară a anului trecut. Motivul acestei slabe creșteri îl constituie majorarea prețurilor, care a înregistrat un salt de 15,1%.

Iată cum arată evoluția încasărilor magazinelor din România în luna mai a anului 2022, față de iunie 2021, potrivit biziday.ro:

A crescut cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul

Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul s-a majorat în luna iunie 2022, față de aceeași lună a anului precedent cu 3,2%. Creșterile cele mai mari au vizat comerțul cu carburanți (7,4%), vânzările produselor alimentare, băuturi și tutun (2,3%), precum și vânzările de produse nealimentare (1,9%).

Este important însă de precizat că majorarea cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul se află sub rata anuală a inflației ce a fost anunțată de Institutul Național de Statistică (INS). Mai exact, creșterea medie de prețuri, în iunie 2022, a fost de 0,8%, raportat la luna mai, de +10% raportat la începutul anului și de 15,1%, raportat la luna iunie 2021.

Date INS despre comerțul cu amănuntul

Potrivit datelor INS, în iunie 2022, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (exceptându-l pe cel al autovehiculelor și motocicletelor), s-a diminuat față de mai 2022, atât în ceea ce privește seria brută (1,4%), cât și seria ajustată în funcție de numărul zilelor lucrătoare și de sezonalitate (2,1%).

În schimb, față de iunie 2021, volumul cifrei de afaceri al acestui tip de comerț a crescut, atât ca serie brută (cu 3,2%), dar și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate (cu 4,2%).

În primul semestru din 2022, volumul cifrei de afaceri al comerțului cu amănuntul, exceptând comerțul de motociclete si autovehicule) a crescut și ca serie brută (cu 5,2%), și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate (cu 6,6%).

Față de luna mai 2022, creșterea din iunie 2022 se datorează avansului pe care l-a atins comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule (+7,4%), vânzările produselor alimentare, băuturi și tutun (+2,3%), dar și vânzările de produse nealimentare (+1,9%).

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Inflația și consumul intern: Cum se adaptează afacerile din retail în 2025

După un 2024 marcat de presiuni inflaționiste persistente, anul 2025 aduce o dinamică economică diferită, dar nu lipsită de provocări. Pentru orice antreprenor în România cu activitate în retail, înțelegerea…

Citește

Piața muncii în România în 2025: tendințe și riscuri pentru antreprenori

Piața muncii din România traversează o perioadă de transformări accelerate, influențate de factori economici globali, digitalizare și schimbările legislative interne. Conform celor mai recente știri economice, publicate pe platforme precum…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Cum să atragi finanțare doar prin storytelling și branding personal

  • May 15, 2025
Cum să atragi finanțare doar prin storytelling și branding personal

6 recomandări de DVR-uri pentru supraveghere video: soluții fiabile pentru siguranța ta

  • May 14, 2025
6 recomandări de DVR-uri pentru supraveghere video: soluții fiabile pentru siguranța ta

Ce înseamnă „antreprenor etic” în România și de ce contează în 2025

  • May 14, 2025
Ce înseamnă „antreprenor etic” în România și de ce contează în 2025

Ce trebuie să știi despre criptomoneda e-leu: avantaje și riscuri pentru antreprenori

  • May 13, 2025
Ce trebuie să știi despre criptomoneda e-leu: avantaje și riscuri pentru antreprenori

6 storcătoare de fructe care merită atenția ta în 2025 – recomandări utile pentru un stil de viață sănătos

  • May 12, 2025
6 storcătoare de fructe care merită atenția ta în 2025 – recomandări utile pentru un stil de viață sănătos

De ce aleg tot mai mulți antreprenori în România colaborarea cu furnizori locali

  • May 12, 2025
De ce aleg tot mai mulți antreprenori în România colaborarea cu furnizori locali