
Încasările magazinelor din România au înregistrat o creștere cu doar 5,2% în primul semestru al acestui an, față de perioada similară a anului trecut. Motivul acestei slabe creșteri îl constituie majorarea prețurilor, care a înregistrat un salt de 15,1%.
Iată cum arată evoluția încasărilor magazinelor din România în luna mai a anului 2022, față de iunie 2021, potrivit biziday.ro:
A crescut cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul
Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul s-a majorat în luna iunie 2022, față de aceeași lună a anului precedent cu 3,2%. Creșterile cele mai mari au vizat comerțul cu carburanți (7,4%), vânzările produselor alimentare, băuturi și tutun (2,3%), precum și vânzările de produse nealimentare (1,9%).
Este important însă de precizat că majorarea cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul se află sub rata anuală a inflației ce a fost anunțată de Institutul Național de Statistică (INS). Mai exact, creșterea medie de prețuri, în iunie 2022, a fost de 0,8%, raportat la luna mai, de +10% raportat la începutul anului și de 15,1%, raportat la luna iunie 2021.
Date INS despre comerțul cu amănuntul
Potrivit datelor INS, în iunie 2022, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (exceptându-l pe cel al autovehiculelor și motocicletelor), s-a diminuat față de mai 2022, atât în ceea ce privește seria brută (1,4%), cât și seria ajustată în funcție de numărul zilelor lucrătoare și de sezonalitate (2,1%).
În schimb, față de iunie 2021, volumul cifrei de afaceri al acestui tip de comerț a crescut, atât ca serie brută (cu 3,2%), dar și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate (cu 4,2%).
În primul semestru din 2022, volumul cifrei de afaceri al comerțului cu amănuntul, exceptând comerțul de motociclete si autovehicule) a crescut și ca serie brută (cu 5,2%), și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate (cu 6,6%).
Față de luna mai 2022, creșterea din iunie 2022 se datorează avansului pe care l-a atins comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule (+7,4%), vânzările produselor alimentare, băuturi și tutun (+2,3%), dar și vânzările de produse nealimentare (+1,9%).