Cu 20 de ani de activitate, Grupul NETOPIA înglobează în prezent NETOPIA Payments, mobilPay Wallet, web2sms și Kartela, fiind lider pe piața românească a procesărilor de plăți digitale prin card, prin SMS și prin crypto. Poziţia de lider a grupului îi este asigurată de numărul semnificativ (24000) de afaceri din industria de e-commerce care au ales serviciile și soluțiile acestuia. Cel mai utilizat procesator de plăți electronice pe plan naţional, asigură soluţii pentru plăţi mobile, tranzacții online cu carduri bancare sau prin SMS, marketing prin SMS şi reîncărcări cartele de telefonie mobilă.
Tranzacţii pe plus pentru NETOPIA în 2022
Potrivit informaţiilor furnizate de reprezentanţi ai NETOPIA Payments, anul trecut, valoarea medie a unei tranzacții online cu cardul a fost de 265 lei, ceea ce a reprezentat o creştere în comparaţie cu anul 2021, cu 15%. Despre o creştere semnificativă se poate vorbi şi în cazul tranzacțiilor procesate în 2022 față de anul precedent, aceasta fiind de 35%.
În 2022, NETOPIA a înregistrat lunar o medie de peste 3 milioane de tranzacții, la nivelul tuturor metodelor de plată pe care le propune. Cu un an în urmă, romanii au făcut plăţi electronice cel mai frecvent pentru utilităţi, servicii financiare, produse de mobilier, fashion şi IT&C.
În perioada Black Friday 2022, tranzacţiile online cu cardul au crescut cu 27% comparativ cu luna noiembrie a anului precedent. De altfel, luna noiemrie 2022 a fost şi cea mai aglomerată în ceea ce priveşte volumul de tranzacții procesate de NETOPIA Payments anul trecut.
Dispozitivele utilizate de români pentru a plăti online diverse achiziţii au rămas şi în 2022 smartphone-urile. Altfel spus, 72,2% dintre români şi-au plătit cumpărăturile cu telefonul mobil, 27,1% au făcut plăți pentru cumpărături cu ajutorul unui desktop şi 0,7% cu ajutorul unei tablete.
Portofoliul de clienţi NETOPIA Payments a crescut în 2022 cu 20%
Potrivit lui Horia Grozea, Director Sales & Business Development, NETOPIA Payments, „pentru NETOPIA Payments, 2022 a fost reprezentat puternic de creșterea portofoliului de clienți, unde am observat o creștere de 20% față de anul precedent. În ceea ce privește evoluția tranzacțiilor online cu cardul în 2023, estimăm o creștere procentuală peste media pieței, așa cum a fost, de altfel, și anul trecut. În funcție de perioadă și punctele procentuale cu care va scădea inflația, vom vedea și o ușoară creștere în rândul tranzacțiilor online. Însă, trebuie să ținem cont că românii vor fi mai cumpătați în a face cumpărături din impuls, atât în zona online, cât și în cea offline, a magazinelor fizice”.
Obiectivele NETOPIA pentru 2023
Obiectivele NETOPIA pentru anul 2023 le includ şi pe următoarele:
-
alinierea companiei la tendinţele de piaţă internaționale prin lansare unor soluţii noi pentru plată – de exemplu, BNPL (Buy Now Pay Later);
-
continuarea dezvoltării soluţiilor pe care le oferă și extinderea acestora, astfel încât comercianților și clienților finali să li se poată oferi o experiență de plată online și offline prin SMS confortabilă, sigură și rapidă;
-
îmbunătățirea gradului de satisfacție a clienților și creșterea loialității acestora prin punerea la dispoziţie a unui serviciu propriu de suport clienți, atât comercial, cât şi financiar și tehnic.