Previziuni pentru piața office din România: angajații revin la birou, activitatea de dezvoltare scade în 2022

Piața de birouri s-a confruntat încă de la începutul pandemiei cu schimbări în modul de lucru și cu nevoia de identificare a unor soluții de adaptare la noile condiții de operare. Pandemia nu a luat sfârșit în 2021, însă piața de birouri din România a cunoscut o ușoară revenire la nivelul de acum doi ani, în comparație cu 2020. În acest moment, piața este marcată de incertitudine, deoarece nu se știe cu exactitate în ce moment vor putea reveni angajații la birou.

2021, un an bun pentru tranzacțiile pe piața office

Mihai Zaharia, Head of Investments în cadrul filialei Globalworth România și Capital Markets Director în cadrul grupului Globalworth, menționează că anul 2021 a fost unul destul de favorabil în ceea ce privește tranzacțiile pe piața de birouri. În plus, oficialul companiei Globalworth, companie lider pe piața office din România, a declarat că anul acesta s-a observat o creștere în cererea pentru spațiile de birouri flexibile, care permit mai mulți utilizatori. În raport cu 2020, numărul tranzacțiilor de închiriere pe această piață s-au dublat.

La începutul acestui an, prezența angajaților la birou era extrem de scăzută. Treptat, odată cu implementarea unor măsuri de siguranță în clădirile de birouri, cu relaxarea treptată a măsurilor adoptate de autorități în contextul pandemiei, dar și datorită programului de vaccinare în curs, s-a înregistrat o creștere graduală în rata de ocupare a clădirilor de birouri. Această ocupare treptată a birourilor oferă speranța că lucrurile ar putea reveni la normal, însă așa cum spune și Mihai Zaharia, nu se poate vorbi încă despre o revenire totală.

Reprezentantul Globalworth a făcut declarații și cu privire la cea mai importantă lecție pe care compania a învățat-o în acest an, anume aceea de a acorda importanța cuvenită parteneriatelor. Precis, acesta subliniază faptul că adevăratele parteneriate sunt testate și solidificate în astfel de perioade marcate de incertitudine. Drept concluzie, companiile care au avut relații bune cu chiriașii și partenerii s-au confruntat cu mai puține probleme în timpul pandemiei.

Compania Globalworth a cunoscut o creștere sustenabilă în timpul pandemiei

Pandemia de COVID-19 a afectat profund piața imobiliară. Încă de la izbucnirea pandemiei, s-au înregistrat scăderi bruște în sectorul pieței imobiliare, tocmai pentru că activitatea a fost oprită în numeroase clădiri, ceea ce a pus presiune atât proprietari, cât și pe chiriași. Cu toate acestea, compania Globalworth a înregistrat rezultate operaționale bune, potrivit declarațiilor directorului de investiții, astfel că s-a cunoscut o creștere sustenabilă a business-ului.

Pe parcursul acestui an, compania s-a concentrat pe identificarea unor soluții personalizate pentru chiriașii actuali sau potențiali și a obținut certificarea WELL Health-Safety pentru întregul portofoliu Globalworth România, în contextul adaptării clădirilor la situația generată de pandemie.

Și anul 2022 va fi marcat de incertitudine, însă cu siguranță mai mulți angajați vor reveni la birou, ca urmare a programelor de vaccinare și măsurilor de siguranță adoptate de proprietarii de birouri, care au obiectivul de a crea un mediu cât mai sigur pentru desfășurarea activității. Reprezentantul Globalworth este de părere că vor exista tranzacții importante pe piața de birouri în anul care urmează, deoarece în 2021 mai mulți investitori s-au orientat către astfel de tranzacții.

Cererea de spații office va crește pe măsură ce angajații revin la birou

Se pare că în 2022 trendul de demarare a unor noi proiecte de dezvoltare pe segmentul de birouri nu va continua, însă cererea pentru astfel de spații va crește odată cu revenirea treptată la normalitate. Mai multe companii și-au dezvoltat activitatea în ultimii ani și deci au continuat să facă angajări.

Cât despre planurile Globalworth pentru anul 2022, compania își va concentra toate eforturile în identificarea unor soluții sustenabile și personalizate pentru parteneri și va acorda atenție sporită segmentului logistic.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Ghid pentru planificarea financiară a afacerii tale în contextul economic actual

Planificarea financiară reprezintă un aspect esențial pentru succesul oricărei afaceri, mai ales într-un context economic volatil. În 2024, antreprenorii din România trebuie să acorde o atenție deosebită strategiilor financiare pentru…

Citește

Tendințe economice în România: Ce așteptări au antreprenorii pentru anul viitor

Antreprenorii din România privesc spre 2025 cu un amestec de optimism și precauție. Schimbările economice și fiscale preconizate pentru acest an pot influența semnificativ mediul de afaceri. În continuare, explorăm…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Metode de promovare eficiente pentru startup-uri în mediul digital

  • December 10, 2024
Metode de promovare eficiente pentru startup-uri în mediul digital

Încălțăminte de iarnă ideală pentru antreprenorii moderni: 5 recomandări elegante și funcționale

  • December 9, 2024
Încălțăminte de iarnă ideală pentru antreprenorii moderni: 5 recomandări elegante și funcționale

Cele mai mari greșeli de evitat în contabilitatea unei afaceri mici

  • December 9, 2024
Cele mai mari greșeli de evitat în contabilitatea unei afaceri mici

Top 6 sisteme de supraveghere pentru afacerea ta

  • December 6, 2024
Top 6 sisteme de supraveghere pentru afacerea ta

Ghid pentru planificarea financiară a afacerii tale în contextul economic actual

  • December 6, 2024
Ghid pentru planificarea financiară a afacerii tale în contextul economic actual

Cum să începi o afacere de succes în industria de reciclare

  • December 5, 2024
Cum să începi o afacere de succes în industria de reciclare