produse bio

Românii sunt din ce în ce mai atrași de produsele bio, iar pandemia a făcut ca fenomenul să ia amploare. Astfel, marii retaileri au sesizat o creștere a consumului, ceea ce i-a făcut să introducă mai multe produse de acest gen la raft. Potrivit Economedia, care a solicitat mai multe date de la retaileri, Auchan a înregistrat o creștere importantă a produselor ecologice, având vânzări cu 50% mai crescute în 2019-2021, iar vânzările legumelor și fructelor au fost de trei ori mai mari în aceeași perioadă. Explicațiile retailerului sunt că sporirea vânzărilor se datorează și diversificării gamei de produse, ce a crescut cu 30-50%.

De ce se vând mai multe produse bio în România

În timpul pandemiei, consumul de produse bio a crescut cu aproape 50%, din mai multe motive, Dinamica pozitivă a vânzărilor se leagă atât de modificarea trendului de consum, cât și de evoluția numărului de produse disponibile la raft este de părere și Valer Hancaș, director de comunicare și public affairs la Kaufland România, potrivit publicației mai sus amintite.

Kaufland a înregistrat o creștere de 60% a loturilor pe categoria mezeluri bio. De asemenea, o altă categorie de produse care a mers foarte bine la vânzare este cea a lactatelor, cu vânzări mai mari cu 30% în 2021 față de anii precedenți.

Și la Carrefour România este vizibil acest trend: „În cazul nostru, această evoluție este vizibilă la raft prin creșterea numărului de produse bio. În plus, în ultimii ani, am înregistrat creșteri anuale double-digit, atât în ceea ce privește cantitățile de produse bio vândute, cât și în ceea ce privește valoarea vânzărilor”, a spus Alina Horgea, directorul mărci proprii și tranziție alimentară, Carrefour România, citată de Economedia.

Retailerii au diversificat oferta

Pentru a se alinia la nevoia de consum a românilor, retailerii au decis sa diversifice oferta de produse bio în magazine. Kaufland își diversifică în fiecare an gama de produse bio, iar în acest scop adaugă noi articole și noi furnizori.

Și Carrefour a crescut constant, în fiecare an, numărul produselor bio de la raft. În ultimii 2 ani, Carrefour a avut cu 25% mai multe produse bio. Mai bine de un sfert dintre produse sunt dezvoltate sub marca proprie, Carrefour Bio, din care fac parte mai multe tipuri de produse: ouă, lactate, fructe, legume, sucuri, biscuiți, patiserie, ulei etc.

Ce produse bio caută cel mai mult cumpărătorii

Principalele categorii de produse din segmentul bio care sunt cele mai solicitate pe piața din România sunt: fructele, legumele și lactatele. Dintre produsele bio ambalate, cele mai căutate sunt: pastele, biscuiții, uleiul, băuturile UHT, cerealele, făină, mălai, fructe confiate etc.

Legumele și fructele cele mai căutate sunt: roșiile, castraveții, ardeii, merele, bananele, lămâile, avocado, după cum au transmis reprezentanții Auchan.

Din categoria mezelurilor, cel mai bine se vând, de regulă, cele marcă proprie, iar în cazul lactatelor, se caută cel mai mult iaurturile naturale, laptele, iaurtul de băut, kefirul și băuturile vegetale. O creștere modestă a fost înregistrată pe parcursul ultimilor trei ani în cazul untului și brânzeturilor proaspete.

Cei de la Carrefour au sesizat că există un trend ascendent și în cazul produselor care fac parte din anumite diete, cum ar fi cele fără gluten, pe bază de plante sau vegane.

Interesul față de produsele bio este crescut și în mediul online. Spre exemplu, prin programul Act for Good al celor de la Carrefour, în doar un an, au fost consumate 300 de tone de fructe și legume bio, 145.000 cofraje cu ouă bio, 15 tone de carne bio și 913.000 iaurturi bio, după cum au declarat reprezentanții companiei.

Mai mult interes pentru producători să dezvolte afaceri pe acest segment

Retailerii spun că, pe acest segment, cererea este în creștere în România. Producția de legume bio este mai dezvoltată în țara noastră, însă începe să se vadă îmbunătățiri și în cea de fructe, în special a fructelor roșii (căpșune, afine, mure, zmeură).

Se estimează că diferențele de prețuri între produsele bio și cele non-bio vor scădea în anii următori, iar primele să devină mai accesibile. Evoluția acestui trend îi încurajează foarte mult pe producătorii români să se axeze pe acest domeniu, dezvoltând afaceri pe nișa bio.

Specialiștii spun că piața bio are un potențial semnificativ de creștere, dar din cauza contextului inflaționist, va avea nevoie de susținere, pentru a propune costuri accesibile pentru valoarea adăugată.

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.