Proiect de Ordonanţă prin care comercianţii online să furnizeze periodic informaţii

Ministerul Finanțelor și ANAF au pregătit o reglementare prin care să reducă riscul ca tranzacţiile în mediul online să nu fie declarate. Prin proiectul de ordonanţă se urmăreşte modificarea Codul de procedură fiscală, în ideea în care comercianţii online să fie obligaţi să furnizeze anumite „informații care vor fi stabilite prin ordin al președintelui ANAF”.

Prin urmare, art. 59 din Legea nr. 207/2015 va fi schimbat, urmând să stipuleze următoarele:

Furnizarea periodică de informații

(1) Contribuabilul/Plătitorul este obligat să furnizeze periodic organului fiscal central informații referitoare la activitatea desfășurată.

(2) Contribuabilul/plătitorul care oferă mijloacele necesare pentru facilitarea tranzacțiilor comerciale online (piața online, platformă, portal sau alte mijloace necesare) este obligat să furnizeze periodic organului fiscal central, informații referitoare la tranzacțiile desfășurate prin intermediul acestora.

(3) Furnizarea informațiilor prevăzute la alin. (1) și alin. (2) se face prin completarea unei declarații pe propria răspundere.

(4) Natura informațiilor, periodicitatea, precum și modelul declarațiilor se aprobă prin ordin al președintelui A.N.A.F.”

Proiectul de ordonanţă are ca punct de plecare faptul că se suspectează că o parte dintre comercianții online nu declara veniturile pe care le obţin sau le declara doar parţial. Fiind vorba despre un sector care poate să genereze venituri substanţiale la stat, Ministerul de Finanţe îl consideră o provocare, inclusiv prin faptul că „un risc major este acela de neînregistrare în scopuri fiscale a celor care desfășoară acest tip de activitate, îngreunând în mod considerabil identificarea persoanei impozabile și a sursei generatoare de venituri de către administrația fiscală”.

Principalele riscuri pe care autorităţile romane fiscale le asociază comerţului electronic

  • nedeclararea veniturilor – mulţi comercianţi online nefiind înregistrați fiscal ca plătitori de taxe și impozite;
  • anonimitatea este la îndemâna celor care nu vor să plătească dările la stat, prin construirea unui site sau prin utilizarea unui cont pe o platformă de vânzări, fără a furniza informații despre ei;
  • imposibilitatea determinării jurisdicției fiscale, prin faptul ca un site deși este înregistrat într-o țară, poate să fie găzduit pe un site in altă țară sau în cloud.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Tendințe economice 2025: Ce industrii vor crește cel mai mult în România?

În 2025, economia României se află într-o perioadă de transformări semnificative, influențate de factori interni și externi. Conform prognozelor oficiale, se anticipează o creștere a Produsului Intern Brut (PIB) cu…

Citește

Domenii de business în creștere: unde merită să investești acum?

Piața de business din România se schimbă rapid, iar 2025 aduce noi oportunități pentru antreprenorii care vor să investească inteligent. Digitalizarea, sustenabilitatea și automatizarea sunt tendințe majore care influențează domeniile…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Tehnologii blockchain aplicate în afaceri: Merită să investești?

  • February 11, 2025
Tehnologii blockchain aplicate în afaceri: Merită să investești?

5 recomandări de multifuncționale pentru un office

  • February 10, 2025
5 recomandări de multifuncționale pentru un office

Tendințe economice 2025: Ce industrii vor crește cel mai mult în România?

  • February 10, 2025
Tendințe economice 2025: Ce industrii vor crește cel mai mult în România?

5 recomandări de sisteme control acces pentru securitate optimă

  • February 7, 2025
5 recomandări de sisteme control acces pentru securitate optimă

Francize profitabile în România: ce oportunități există?

  • February 7, 2025
Francize profitabile în România: ce oportunități există?

SEO în 2025: Cum să îți optimizezi site-ul pentru Google?

  • February 6, 2025
SEO în 2025: Cum să îți optimizezi site-ul pentru Google?