
Înscrierile la acceleratorul de businessuri tech în sectorul de mâncare și băuturi F&B Business Accelerator 2022 sunt deschise până pe 6 martie 2022. Afacerile selectate să participe la acest program vor avea ocazia să asiste la un pitch de finanțare cu mai mulți investitori din România, unde pot identifica oportunități de finanțare.
Programul se va desfășura în următoarele trei luni
După cum a informat organizatorul acceleratorului, înscrierile sunt deschise până la data de 6 martie. Cei interesați să participe la acest program se pot înscrie aici. F&B Business Accelerator se va desfășura pe parcursul a trei luni: martie, aprilie și mai. De altfel, programul va avea o grupă de antreprenori dedicată afacerilor tech pentru sectorul alimentației publice și al băuturilor, care include HoReCa, domeniul de retail și industria FMCG (bunuri de larg consum).
Antreprenorii înscriși la acest program se vor bucura de prezența a zeci de traineri și mentori din sectoare cheie, între care fonduri europene, IT, fiscalitate, HoReCa, consultanță de business, PR, FMCG etc. Internaționalizarea și oportunitățile din străinătate pentru sectorul de IT românesc vor fi subiecte abordate în cadrul workshop-urilor.
Organizatorul a menționat că antreprenorii vor fi ghidați și vor primi feedback de la un mentor pe durata acceleratorului. Participanții vor beneficia de 100 de ore de workshop-uri susținute de profesioniști pe teme de interes, iar ulterior, antreprenorii înscriși vor participa la un pitch de finanțare.
Exemple de produse IT/funcționalități potrivite pentru accelerator
Antreprenorii români care vor să se înscrie la acceleratorul de afaceri F&B Business Accelerator pot vedea pe pagina organizatorului câteva exemple de produse IT/funcționalități care se adaptează pe specificul programului. Cel mai mare potențial de creștere din domeniul retail și HoReCa se observă în zona aplicațiilor de cumpărături online 2.0, precum și a platformelor care integrează soluții IoT pentru magazine.
Lista publicată de organizator nu este exhaustivă, iar în aceasta se regăsesc următoarele exemple:
-
Trasabilitatea lanțului de aprovizionare prin blockchain
Tehnologia blockchain poate aduce un plus în ceea ce privește transparența și trasabilitatea lanțului de aprovizionare, ceea ce sporește inclusiv încrederea beneficiarului final. Cu ajutorul acestei tehnologii, companiile obțin o imagine de ansamblu asupra modului în care produsele trec de la un subcontractant la altul, ceea ce contribuie la diminuarea pierderilor provocate de produse contrafăcute sau de erorile legate de comunicare ori transfer de date.
Mai precis, prin tehnologia blockchain, activele fizice primesc o variantă digitală și tranzacțiile sunt înregistrate în mod descentralizat, astfel că modificarea datelor devine aproape imposibilă. Walmart este un exemplu bun atunci când vine vorba de companii care folosesc tehnologia blockchain pentru sistemul de aprovizionare;
-
Produse care integrează VR & AR dedicate HoReCa și Retail
Pe fondul oportunităților din sectorul de retail, produsele care integrează VR și AR au un potențial remarcabil de creștere. De exemplu, cu ajutorul AR (realitatea augmentată), clienții pot să navigheze în interiorul magazinului ca să identifice mai rapid produsele de care au nevoie;
-
Printare 3D
În ultimii ani, printarea 3D a cunoscut aplicabilitate într-o varietate remarcabilă de sectoare, de la domeniul construcțiilor până la sectorul medical. Tehnologiile care fac posibilă printarea 3D au captat atenția inclusiv industriei alimentare;
-
Aplicații de cumpărături online 2.0
La momentul actual, o mare parte a populației din întreaga lume face diferite achiziții direct de pe telefonul mobil, astfel că popularitatea shoppingului online se află permanent într-un trend ascendent. Tocmai de aceea, aplicațiile de cumpărături 2.0 care integrează conținut video atractiv și diverse trenduri, cum ar fi consilierea vestimentară, au un potențial mare de creștere;
-
Procesator de plăți crypto pentru Retail
Interesul populației pentru criptomonede este tot mai evident, astfel că procesatoarele de plăți crypto pentru retail se vor dezvolta pe măsură ce gradul de adopție a criptomonedelor crește. Anul trecut în noiembrie, capitalizarea de piața a industriei crypto a atins recordul de 3 trilioane de dolari;
-
Chatboți cu elemente AI integrate
Atunci când fac cumpărături online, clienții își doresc să găsească ușor produsul de care au nevoie și să beneficieze de o procedură simplă de check-out. Toate acestea pot fi integrate în serviciul de chatboți cu elemente AI, cu ajutorul cărora cumpărătorii să găsească ușor produse, să plaseze comenzi și să aibă acces la informații privitoare la statusul transportului, printre altele;
-
IoT pentru magazine smart
Și segmentul IoT (Internet of Things) se află în creștere, iar printre aplicabilitățile IoT în retail pot fi menționate gestionarea forței de muncă, servicii de optimizare a lanțului de aprovizionare, consultanță pentru client etc.
Acestea sunt doar 7 idei de produse/funcționalități IT pentru acceleratorul F&B Business Accelerator 2022, program pentru care înscrierile sunt încă deschise în acest moment.