autorizație de construcție

Pentru români, ideea de ridicare a unei construcții a fost umbrită întotdeauna de gândul că este nevoie de diverse drumuri pe la diferite instituții, de acte, timp pierdut și stat la cozi. Situația începe însă să se schimbe, pentru că s-au modificat avizele și aprobările în cazul construcțiilor de locuințe.

Proprietarii care au nevoie să obțină o autorizație de construcție pot opta pentru procedura simplificată, după cum prevede Noul Cod al Urbanismului, care se află pe masa Executivului și care va fi adoptat în prima jumătate a acestui an.

Ce schimbare importantă aduce Noul Cod

Noul Cod reunește regulile de construcție ce sunt prezente deja în legile din ultimii 30 de ani. Însă, procedura va fi mult simplificată, în sensul că va fi comasată, astfel încât va avea un singur termen, pentru ca avizele și acordurile să nu mai expire în cascadă, după cum a menționat ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.

„Vom evita aceste avize în cascadă, care se întâmplă astăzi în procedură. Ai nevoie de 30 şi 35 de avize de la câteva autorităţi. Ai primele trei-patru avize, iar al cincilea aviz când l-ai luat deja expiră primul aviz, pentru că au termen de valabilitate. Toate procedurile vor fi comasate, în sensul în care toate autorităţile statului, fie că vorbim de servicii, de concentrate, autorităţi la nivel central, vor avea o procedură şi un termen deodată, astfel încât avizele şi acordurile să nu expire în cascadă şi aceste proceduri să fie mult simplificate”, a explicat Cseke Atilla, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.

Pentru unele construcții nu va mai fi nevoie de autorizație

Potrivit noilor proceduri, pentru construcția unei stații de încărcare a mașinilor electrice sau pentru cea a unui rastel de biciclete nu va mai fi nevoie de autorizație de construcție, pentru că acestea sunt ridicate de către primării.

O schimbare importantă va fi și pentru cei care doresc să-și construiască anexe în curte, pentru că nu vor mai fi obligați să întocmească documentația tehnică de specialitate.

„Sunt anumite tipuri de, hai să le spunem construcţii, care astăzi, pe legislaţia actuală, necesită autorizaţie de construire. De exemplu, au fost autorităţi locale, nu puţine în această ţară, care au emis autorizaţie de funcţionare, fiind o legislaţie care nu era foarte evidentă, de exemplu, în cazul amenajării unui rastel de biciclete în faţa unei instituţii. Sunt alte categorii de lucrări care se fac, dacă vreţi, pe proprietatea privată a persoanei şi care sunt lucrări de mai mică importanţă şi pentru care astăzi trebuie să faci documentaţie tehnică, economică şi trebuie să ai autorizaţie de funcţionare”, a mai spus ministrul.

Noul regulament prevede simplificarea procedurilor și pentru cei care vor să ridice o nouă construcție în curtea casei. La momentul actual, se solicită un certificat de urbanism, care se eliberează în 30 sau 60 de zile, dar prin intermediul unui program digital, aceasta va fi eliberată în doar cinci zile.

În plus, se va scurta și termenul pentru eliberarea autorizației de construcție de care un proprietar are nevoie pentru a demara lucrările, de la două luni, cât este în prezent, la două săptămâni.

Codul urbanismului are șanse să fie aprobat în această lună, deocamdată aflându-se în dezbatere în Parlament.

Acest articol este sponsorizat de catre Imobilis.ro. Daca detineti un imobil, in Bucuresti sau Ilfov, pe care doriti sa il vindeti sau sa il inchiriati, puteți apela cu încredere la serviciile agentiei imobiliare din Bucuresti.

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.