Studiu Visa

Studiul Visa Global Back to Business, mai precis a șasea ediție, arată că peste 70% dintre întreprinderile mici care au răspuns studiului sunt de părere că acceptarea noilor metode de plăți digitale reprezintă un deziderat pentru creșterea lor în 2022. De altfel, același studiu arată că 90% dintre IMM-urile intervievate au așteptări optimiste cu privire la viitorul afacerilor lor.

Rezultatele studiului arată un interes crescut pentru plățile digitale

Pandemia a adus numeroase schimbări în comportamentul consumatorilor și în soluțiile oferite de companii, iar una dintre deprinderile care au luat amploare în ultimii doi ani este utilizarea plăților digitale, care va persista și după încheierea pandemiei. Visa Global Back to Business arată că peste 82% dintre IMM-urile care au participat la studiu vor accepta plăți digitale în 2022 și 46% dintre consumatorii intervievați cred că vor folosi plățile digitale mai des anul acesta.

Jeni Mundy, Global Head Merchant Sales & Acquiring, Visa, a declarat că plățile reprezintă o întreagă experiență, care trebuie să fie simplă și sigură, precum și avantajoasă pentru ambele părți – clientul și afacerea. De la debutul pandemiei, afacerile mici au dezvoltat capabilități digitale care le-au ajutat să facă față unei situații critice, iar printre acestea se află comerțul electronic și inclusiv plățile contactless. Întreprinderile se pot folosi acum de capabilitățile digitale dobândite în ultimii ani pentru a identifica noi oportunități de creștere.

La cea mai nouă ediție a studiului Visa Global Back to Business au răspuns proprietari de afaceri mici și consumatori din nouă piețe, iar perspectivele acestora pentru anul care tocmai a început par să fie unele optimiste.

90% dintre IMM-urile intervievate sunt optimiste cu privire la anul 2022

90% dintre IMM-urile participante la studiu sunt optimiste cu privire la viitor, iar mai bine de jumătate dintre acestea au văzut ultimul an ca pe o oportunitate și au declarat că afacerile lor merg bine și în noul an.

De altfel, se constată un interes crescut vizavi de plățile digitale și criptomonede. 82% dintre IMM-urile intervievate vor să accepte o modalitate de plată digitală și 73% dintre IMM-uri sunt de părere că acceptarea noilor modalități de plată reprezintă un criteriu de bază pentru creșterea afacerii. Cât despre criptomonede, 24% dintre IMM-urile participante au declarat că intenționează să accepte monede digitale precum bitcoin.

90% dintre IMM-urile cu prezență online care au răspuns la studiu consideră că eforturile de a vinde online au reprezentat soluția de supraviețuire în perioada pandemiei, deci comerțul electronic a susținut afacerile.

Visa ajută IMM-urile să se adapteze la noua realitate economică

Încă de la începutul pandemiei, Visa și-a urmărit obiectivul de a ajuta IMM-urile să aibă acces la plăți digitale și deja a atins jumătate din obiectivul propus în 2020, acela de a digitaliza 50 de milioane de IMM-uri. Pentru a sprijini IMM-urile din România în adaptarea la noua realitate economică, Visa a lansat platforma #MarileAfaceriMici.

În parteneriat cu băncile și partenerii din România, Visa a dezvoltat mai multe soluții inovatoare pentru IMM-uri, cu scopul de a optimiza afacerile și de a transforma modul în care se efectuează plățile. Este vorba despre aplicația mobilă Tap to Phone, prin care dispozitivele smart pot fi transformate în terminale de plată, de simplificarea procesului de plată prin plata cu cardul direct pe factura online, de transferul banilor în timp real și despre certificatele digitale calificate pentru semnătură electronică.

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.