
Tokinomo, care este un start-up de retail tech românesc, a obținut o finanțare de 1,7 milioane de dolari de la investitorii mari Early Game Ventures, IPP și TechAngels.
Investiția în runda de pre-serie A, în valoare de 1,7 milioane de dolari a fost condusă de angel investors care fac parte din asociația TechAngels.ro, beneficiind de participarea fondului de investiții Early Game Ventures și a companiei de retail marketing de pe piața locală IPP (Instore Power Provider).
Pentru ce vor fi folosiți banii
Banii vor fi folosiți de Tokinomo în 2022 pentru a crea soluții noi și pentru a-și accelera extinderea pe plan global. Mai exact, vor fi dezvoltate produse tehnologice noi de retail marketing, ce vor fi de mare ajutor pentru branduri astfel încât să genereze campanii de promovare personalizate și creative. Totodată, firmele vor putea obține date relevante astfel încât să-și definească mai bine audiența. Este cunoscut faptul că start-up-ul creează soluții interactive pentru campaniile de publicitate in-store, iar investițiile ar viza dezvoltarea acestora.
Noile produse vor fi alcătuite ținând cont de experiența acumulată în ultimii 2 ani și de feedback-ul primit de companie de la clienți. Obiectivul Tokinomo va fi să aducă pe piață produse care să-i ajute pe retaileri și branduri să obțină date esențiale de care au nevoie pentru promovarea și implicit dezvoltarea lor.
Potrivit lui Ionuț Vlad, CEO Tokinomo „Este important pentru branduri să aibă soluții pentru a crea experiențe memorabile și campanii de impact în magazine”, astfel, compania consideră că specialiștii de marketing ar trebui să creeze interacțiuni cu clienții lor pentru ca produsele să se evidențieze cât mai mult pe piață. Misiunea Tokinomo este aceea de a dezvolta în continuare produse care să contribuie la obținerea datelor ce le pot permite brandurilor să-și cunoască și mai bine audiența.
Cine este Tokinomo
Tokinomo este o companie românească specializată în crearea și distribuția unei soluții brevetate de brand activation ce are ca scop promovarea produselor în magazin, despre care reprezentanții companiei susțin că impulsionează creșterea vânzărilor cu 200%, fără reduceri de prețuri. Beneficiind și de ajutorul partenerilor locali, roboții Tokinomo sunt folosiți în peste 40 de țări, majoritatea veniturilor (80%) fiind realizate în afara țării.
Display-ul robotizat este utilizat de branduri pentru a interacționa cu clienții în magazine, astfel încât aceștia să aibă parte de experiențe interesante și de ținut minte. Respectivele magazine, dar și agențiile de marketing in-store pot monetiza această soluție prin utilizarea rafturilor ca un spațiu media.
De fapt, roboții Tokinomo au apărut pentru a moderniza și diversifica toate campaniile de publicitate ale brandurilor FMCG în supermarketuri. Aceștia utilizează senzori de lumină, mișcare sau sunet pentru a permite produselor poziționate pe rafturi să comunice într-un mod creativ și memorabil mesajul brandului.
Compania Tokinomo ajută brandurile să desfășoare campanii scalabile de shopper marketing, pentru că fiecare roboțel este conectat la internet, ceea ce înseamnă că poate fi controlat de la distanță, iar mesajele pot fi schimbate în timp real, în funcție de obiectivul urmărit de campania publicitară. De asemenea, și mișcările robotului pot fi personalizate.