Aproape 90% dintre părinții români ar fi mulțumiți de introducerea educației antreprenoriale în școli, mulți dintre ei fiind de părere că un astfel de modul ar fi de interes pentru copii. Așa arată studiul realizat recent de Reveal Marketing Research împreună cu VERTIK și Kidprenor, în dialog cu Ministerul Educației, pe fondul activităților practice școlare și preșcolare pentru copii, prin care aceștia să își dezvolte competențe antreprenoriale și financiare.
Livrarea eficientă a materialelor de educație antreprenorială: jocuri, tabere, conținut video
Printr-un astfel de modul, copiii ar trebui să își dezvolte abilități de gestiune a banilor, după cum au declarat peste 90% dintre părinții care au participat la studiu. Mai departe, educația antreprenorială ar trebui să le stârnească dorința de învățare, să le crească stima de sine și să îi responsabilizeze pe copii, precum și să îi ajute să devină mai creativi.
Părinții au putut să își exprime opinia și cu privire la formele de livrare a materialelor de educație antreprenorială. Potrivit celor mai multe răspunsuri, cele mai eficiente metode prin care elevii pot să asimileze materia ar fi următoarele:
-
jocurile interactive (88%);
-
taberele (85%);
-
conținutul video (79%).
Peste 60% dintre părinții care au răspuns studiului au afirmat că fii sau fiicele lor își doresc să devină antreprenori în viitor (67%), iar peste jumătate dintre respondenți spun despre copiii lor că deja au avut activități prin care au câștigat bani. Cei mai mulți dintre copiii care au avut activități prin care să obțină bani provin dintr-o familie în care au existat inițiative antreprenoriale.
Peste 70% dintre părinți își doresc o carieră în antreprenoriat sau freelancing pentru copii
Același studiu arată că 37% dintre participanți spun că sunt informați/foarte informați în ceea ce privește cunoștințele antreprenoriale. 43% dintre respondenți au declarat că au, au avut sau au intenționat să își deschidă o afacere.
Când vine vorba de antreprenoriat, principalele elemente care apar în discuție sunt puterea de decizie, inovația și riscul, potrivit răspunsurilor a mai bine de jumătate dintre respondenți. De asemenea, 76% dintre părinți și-ar dori ca fii și/sau fiicele lor să devină antreprenori sau freelanceri.
IMM-urile din România, rol important în dezvoltarea economică
Părinții sunt de părere că este nevoie de mai multe IMM-uri în România, din diverse considerente. Principalele motive sunt sporirea gradului de ocupare a forței de muncă și dezvoltarea unor produse concurențiale. Respondenții care au avut inițiative în direcția antreprenoriatului consideră IMM-urile ca având un rol important pentru dezvoltarea economică.
63% dintre participanți consideră că investiția în educația copiilor ar duce la creșterea nivelului profesional al angajaților, iar 61% dintre aceștia declară că investiția în educația copiilor ar contribui la procesul de digitalizare și modernizare în România.
Studiul a fost realizat prin metoda CAWI (computer assisted web interviews) la finalul anului trecut și au participat 830 de persoane, la nivel național, urban. Rezultatele obținute în urma acestui sondaj arată că majoritatea părinților sunt deschiși față de predarea educației antreprenoriale în școli, inclusiv cei mici manifestând un interes pentru activitățile din această sferă.
De altfel, educația antreprenorială contribuie la dezvoltarea unor abilități esențiale pentru o carieră de succes, cum ar fi inițiativa economică, responsabilitatea și creativitatea. O altă concluzie a studiului este cea privitoare la importanța rolului pe care îl joacă IMM-urile în creșterea gradului de ocupare a forței de muncă.