Studiu: părinții din România își doresc introducerea educației antreprenoriale în școli

Aproape 90% dintre părinții români ar fi mulțumiți de introducerea educației antreprenoriale în școli, mulți dintre ei fiind de părere că un astfel de modul ar fi de interes pentru copii. Așa arată studiul realizat recent de Reveal Marketing Research împreună cu VERTIK și Kidprenor, în dialog cu Ministerul Educației, pe fondul activităților practice școlare și preșcolare pentru copii, prin care aceștia să își dezvolte competențe antreprenoriale și financiare.

Livrarea eficientă a materialelor de educație antreprenorială: jocuri, tabere, conținut video

Printr-un astfel de modul, copiii ar trebui să își dezvolte abilități de gestiune a banilor, după cum au declarat peste 90% dintre părinții care au participat la studiu. Mai departe, educația antreprenorială ar trebui să le stârnească dorința de învățare, să le crească stima de sine și să îi responsabilizeze pe copii, precum și să îi ajute să devină mai creativi.

Părinții au putut să își exprime opinia și cu privire la formele de livrare a materialelor de educație antreprenorială. Potrivit celor mai multe răspunsuri, cele mai eficiente metode prin care elevii pot să asimileze materia ar fi următoarele:

  • jocurile interactive (88%);

  • taberele (85%);

  • conținutul video (79%).

Peste 60% dintre părinții care au răspuns studiului au afirmat că fii sau fiicele lor își doresc să devină antreprenori în viitor (67%), iar peste jumătate dintre respondenți spun despre copiii lor că deja au avut activități prin care au câștigat bani. Cei mai mulți dintre copiii care au avut activități prin care să obțină bani provin dintr-o familie în care au existat inițiative antreprenoriale.

Peste 70% dintre părinți își doresc o carieră în antreprenoriat sau freelancing pentru copii

Același studiu arată că 37% dintre participanți spun că sunt informați/foarte informați în ceea ce privește cunoștințele antreprenoriale. 43% dintre respondenți au declarat că au, au avut sau au intenționat să își deschidă o afacere.

Când vine vorba de antreprenoriat, principalele elemente care apar în discuție sunt puterea de decizie, inovația și riscul, potrivit răspunsurilor a mai bine de jumătate dintre respondenți. De asemenea, 76% dintre părinți și-ar dori ca fii și/sau fiicele lor să devină antreprenori sau freelanceri.

IMM-urile din România, rol important în dezvoltarea economică

Părinții sunt de părere că este nevoie de mai multe IMM-uri în România, din diverse considerente. Principalele motive sunt sporirea gradului de ocupare a forței de muncă și dezvoltarea unor produse concurențiale. Respondenții care au avut inițiative în direcția antreprenoriatului consideră IMM-urile ca având un rol important pentru dezvoltarea economică.

63% dintre participanți consideră că investiția în educația copiilor ar duce la creșterea nivelului profesional al angajaților, iar 61% dintre aceștia declară că investiția în educația copiilor ar contribui la procesul de digitalizare și modernizare în România.

Studiul a fost realizat prin metoda CAWI (computer assisted web interviews) la finalul anului trecut și au participat 830 de persoane, la nivel național, urban. Rezultatele obținute în urma acestui sondaj arată că majoritatea părinților sunt deschiși față de predarea educației antreprenoriale în școli, inclusiv cei mici manifestând un interes pentru activitățile din această sferă.

De altfel, educația antreprenorială contribuie la dezvoltarea unor abilități esențiale pentru o carieră de succes, cum ar fi inițiativa economică, responsabilitatea și creativitatea. O altă concluzie a studiului este cea privitoare la importanța rolului pe care îl joacă IMM-urile în creșterea gradului de ocupare a forței de muncă.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere

În 2024, piața de afaceri din România este marcată de schimbări semnificative, influențate de factori economici globali, politici fiscale noi și tendințe de digitalizare. Antreprenorii români se confruntă cu provocări…

Citește

Impactul creșterii costurilor de energie asupra IMM-urilor și soluțiile de optimizare energetică

Creșterea prețurilor la energie din ultimii ani a pus o presiune semnificativă asupra IMM-urilor din România, mai ales în contextul economic instabil. Costurile mai mari cu energia pot afecta direct…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

  • October 15, 2024
Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

  • October 14, 2024
Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

  • October 11, 2024
Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

Antreprenor în România: Cum să lansezi un magazin online de succes

  • October 10, 2024
Antreprenor în România: Cum să lansezi un magazin online de succes

Rolul business-urilor de tip “family office” în dezvoltarea antreprenorială din România

  • October 9, 2024
Rolul business-urilor de tip “family office” în dezvoltarea antreprenorială din România

Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere

  • October 8, 2024
Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere