Datorită evoluției din domeniul tehnologiei, afacerile au oportunitatea de a-și crește vizibilitatea și de a-și prezenta mai ușor mesajele în fața publicului țintă. Platformele de social media sunt folosite de un număr covârșitor de utilizatori, iar aceștia sunt captivați adesea de ofertele care li se afișează. Mesajul și grafica sunt elementele care îi motivează să apese pe aceste oferte, motiv pentru care brand-urile caută să se diferențieze de mulțime și sa își crească notorietatea în mediul digital.
Indiferent de produsul sau serviciul promovat, conținutul și informațiile trebuie să ajungă la persoanele potrivite, care se pot transforma în consumatori activi. Pentru a reuși această performanță, este necesară deținerea unei baze de cunoștințe în ceea ce privește marketingul digital. Atât companiile nou înființate, cât și cele deja bine dezvoltate, trebuie să aibă o strategie de marketing bine pusă la punct și să își promoveze conținutul pe rețele precum Facebook sau Instagram.
Pentru a înțelege mai bine ce presupune marketingul digital și pentru a fi la curent cu tehnologiile din acest domeniu, o persoană se poate înscrie la cursuri de digital marketing. Se pot găsi o mulțime de resurse care pot fi accesate gratuit și care oferă soluții pentru succes.
În funcție de ce criterii se alege un curs de marketing digital?
Tocmai pentru că există o mulțime de variante, alegerea unui curs poate fi dificilă. Persoana în cauză trebuie să țină cont de preferințele personale, iar apoi să aleagă un curs care să îi dezvolte abilitățile de marketing și care să îi prezinte instrumentele necesare în atingerea obiectivelor de promovare. În plus, cursantului trebuie să i se permită să învețe într-un ritm adecvat nevoilor sale. În cadrul cursurilor se vor deprinde cunoștințe legate de social media, strategii SEO și alte informații în funcție de specificul cursului.
Care sunt cele mai bune cursuri de marketing digital?
În topul celor mai bune cursuri de marketing digital de anul acesta se regăsesc următoarele:
-
Skillshare – Introducere în platformele publicitare: Google Search Engine Marketing (SEM/PPC): acest curs este predat de un digital marketer din New York, iar prin intermediul său cursanții învață elemente de bază despre marketingul de căutare și informații cu privire la configurarea unei campanii;
-
Shopify – Cum să faci bani pe Instagram: acest curs este util în special antreprenorilor care își vând produsele pe platforma Instagrram. Înscrierea este gratuită și cursul se axează pe funcția de cumpărături integrată a platformei;
-
Moz – Ghidul începătorului pentru SEO: acest curs gratuit oferă informații esențiale despre optimizarea SEO, cum ar fi alegerea cuvintelor cheie care au potențialul de a crește traficul către un site sau crearea de link-uri;
-
eMarketing Institute – Curs de analiză web: prin acest curs de analiză web se poate obține certificare gratuită, în urma promovării unui examen de 50 de întrebări. Cursanți trebuie să răspundă corect la cel puțin jumătate dintre acestea;
-
Lynda.com – Google Analytics avansat: pe această platformă, utilizatorii își pot dezvolta cunoștințele în materie de software, afaceri și pot învăța despre abilități prin care să își atingă obiectivele;
-
Shopify – Anunțuri Facebook pentru începători: acest curs este ideal pentru a învăța pas cu pas procesul de utilizare a reclamelor pe Facebook și Instagram, care oferă cea mai mare șansă de a câștiga notorietate în mediul online. Cursul este alcătuit din 26 de lecții, predate de un expert în publicitate;
-
Digiteers – Social Media Marketing Intensive: pentru a obține cunoștințe avansate în materie de social media marketing, oricine se poate înscrie la acest curs în care va afla informații de actualitate și strategii de marketing în mediul digital;
-
eMarketing Institute – Curs de marketing pentru conținut: cursurile gratuite pentru începători sunt utile pentru dezvoltarea cunoștințelor în materie de marketing digital, iar cursanții pot obține la final și o certificare.
Acestea sunt doar câteva dintre cele mai bune cursuri de marketing digital din acest an, iar înscrierea la astfel de cursuri asigură dobândirea unor cunoștințe utile în promovarea oricărei afaceri și mai ales, utile pentru înțelegerea mai clară a strategiilor care trebuie abordate pentru a crește vizibilitatea unei afaceri și pentru atingerea obiectivelor profesionale.