Angajații, între flexibilitatea sistemului de lucru hibrid și avantajele întoarcerii la birou

O mare parte dintre recrutori și-au exprimat dorința de a solicita angajaților să revină la birou, iar un procent considerabil dintre aceștia consideră că angajații trebuie să își aleagă singuri numărul de zile de lucru la birou și numărul de zile de lucru de acasă. Mai multe companii au revenit la vechiul sistem de lucru după ce restricțiile anti-COVID au fost ridicate.

Mulți angajați își doresc în continuare flexibilitate la locul de muncă

Ca urmare a perioadei lungi pe care mulți angajați au petrecut-o lucrând de acasă, o parte dintre aceștia nu sunt neapărat încântați de revenirea la birou, fiind dispuși să renunțe la job dacă nu mai au în continuare oportunitatea de a lucra flexibil, potrivit Anei Vișan, marketing manager BestJobs.

Peste 40% dintre angajați vor negocia în vederea continuării modului de lucru la distanță, iar 1 din 4 angajați își va schimba locul de muncă, căutând un nou job care să îi ofere flexibilitatea dorită.

Activitatea la birou promovează interacțiunile umane

Deși există mulți angajați care s-au adaptat rapid la modul de lucru remote și ar dori să continue la fel, există și persoane care au întâmpinat dificultăți odată cu adoptarea acestui sistem, nereușind să mai creeze o barieră clară între viața personală și viața profesională. Pentru aceștia, întoarcerea la birou înseamnă consolidarea barierei respective și delimitarea jobului de spațiul personal. De altfel, activitatea la birou aduce cu sine o îmbunătățire a calității interacțiunilor umane.

Conform sondajului BestJobs, 11% dintre respondenți preferă să lucreze 5 zile din 5 la birou, în vreme ce 34% își doresc mai degrabă să lucreze de la birou doar o zi sau două pe săptămână. Sondajul a fost realizat în perioada 2-24 martie și au participat 1.113 utilizatori de internet.

Angajații vor flexibilitate în tranziția la vechiul sistem de lucru

Pentru că o mare parte dintre angajați s-au obișnuit cu lucrul 100% remote, ar fi dificil să revină brusc la birou. Aceștia își doresc o mai mare flexibilitate pentru a reuși să gestioneze nevoile familiei, după o lungă perioadă în care și-au adaptat stilul de viață la noul mod de lucru. Printre dorințele acestora se numără și decontarea transportului, precum și un număr mai mare de zile libere.

Nu numai reluarea interacțiunilor cu echipa este motivul pentru care o parte dintre angajați vor să revină la birou, dar și predictibilitatea programului de lucru. Totuși, sistemul hidrid este favorizat pentru că le oferă acestora ocazia de a lucra de oriunde își doresc, fapt pentru care unii angajați ar fi gata să demisioneze dacă nu pot să își aleagă modul de lucru.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Antreprenor în România: Cum să-ți crești afacerea într-un mediu economic competitiv

A fi antreprenor în România înseamnă să navighezi într-un mediu economic dinamic, cu provocări și oportunități unice. În contextul unui climat economic competitiv, creșterea unei afaceri presupune o combinație de…

Citește

Greșeli frecvente în gestionarea afacerilor mici și cum le poți evita

Gestionarea unei afaceri mici poate fi un proces complex, iar antreprenorii, mai ales cei aflați la început de drum, se pot confrunta cu o serie de provocări. Identificarea și evitarea…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Metode de promovare eficiente pentru startup-uri în mediul digital

  • December 10, 2024
Metode de promovare eficiente pentru startup-uri în mediul digital

Încălțăminte de iarnă ideală pentru antreprenorii moderni: 5 recomandări elegante și funcționale

  • December 9, 2024
Încălțăminte de iarnă ideală pentru antreprenorii moderni: 5 recomandări elegante și funcționale

Cele mai mari greșeli de evitat în contabilitatea unei afaceri mici

  • December 9, 2024
Cele mai mari greșeli de evitat în contabilitatea unei afaceri mici

Top 6 sisteme de supraveghere pentru afacerea ta

  • December 6, 2024
Top 6 sisteme de supraveghere pentru afacerea ta

Ghid pentru planificarea financiară a afacerii tale în contextul economic actual

  • December 6, 2024
Ghid pentru planificarea financiară a afacerii tale în contextul economic actual

Cum să începi o afacere de succes în industria de reciclare

  • December 5, 2024
Cum să începi o afacere de succes în industria de reciclare