Deschiderea unei afaceri și dezvoltarea ulterioară a acesteia constituie un parcurs presărat cu obstacole, dar și satisfacții. Spiritul antreprenorial, viziunea și inițiativa sunt trei calități din profilul unui antreprenor de succes, indiferent de sectorul în care se încadrează afacerea sa.
Cei care intenționează să înființeze o firmă trebuie să acorde atenție sporită legislației în vigoare, astfel încât să își desfășoare activitatea în deplină legalitate și să evite atragerea unor sancțiuni. În această categorie intră și utilizarea caselor de marcat, regula aplicându-se numai anumitor business-uri.
Ce este casa de marcat și în cazul căror afaceri este necesară?
Înainte de a pune bazele unei afaceri, orice antreprenor trebuie să știe dacă va avea nevoie sau nu de o casă de marcat, printre altele. Acest dispozitiv electronic este utilizat pentru înregistrarea și calcularea vânzărilor care se efectuează într-o unitate. Plecând de la această definiție, se subînțelege că un astfel de dispozitiv este necesar în unitățile care încasează contravaloarea bunului livrat cu amănuntul sau a serviciului prestat direct către populație.
Potrivit legislației în vigoare, mai precis Ordonanței de Urgență 28/1999, obligativitatea de a deține case de marcat electronice revine operatorilor economici care livrează bunuri cu amănuntul și/sau prestează servicii către populație cu caracter permanent. Acest dispozitiv nu trebuie să lipsească dintr-o unitate în care se încasează contravaloarea bunului/serviciului, fie că încasarea se face în numerar sau prin cardul de credit ori debit.
Deci, casele de marcat sunt obligatorii în magazine, saloane, restaurante, săli de fitness etc. și nerespectarea reglementărilor în vigoare atrage după sine sancțiuni usturătoare, inclusiv riscul de suspendare a activității.
Există și anumite excepții, adică afaceri pentru care nu se impune utilizarea unei case de marcat, printre acestea numărându-se serviciile de alimentație publică desfășurate în mijloace de transport public, activități de asigurări, comerțul ocazional cu produse agricole din producție proprie, activități desfășurate ca profesii libere ce nu presupun crearea unei societăți comerciale etc. Antreprenorii pot consulta art. 2 din OUG 91/2014 pentru a verifica lista completă a excepțiilor.
Cum se alege o casă de marcat potrivită pentru specificul afacerii?
Înainte de toate, casa de marcat trebuie să fie achiziționată de la un distribuitor autorizat, așa cum este AttoSoft. Mai departe, casa de marcat trebuie să fie potrivită pentru specificul afacerii respective și pentru dimensiunea acesteia. Se vor lua în calcul și eventualele planuri de extindere, în ideea de a nu înlocui casa de marcat în viitorul apropiat dacă stocul urmează să fie suplimentat.
Site-ul CasedeMarcat.eu include în oferta sa case de marcat potrivite atât pentru afaceri aflate în stadiu incipient, cât și pentru firmele deja dezvoltate, care au un stoc generos de produse și au nevoie de o capacitate superioară în ceea ce privește numărul de articole înregistrate. Așadar, se va ține cont de numărul de articole ce pot fi stocate în casa de marcat, precum și de numărul de bonuri estimate zilnic.
Alte detalii de interes sunt performanțele casei de marcat și dacă există posibilitatea de conectare la PC și alte accesorii. Un alt aspect care poate fi important pentru unele afaceri este portabilitatea casei de marcat, mai ales când vine vorba de firmele de ridesharing sau firmele de curierat.
Prin urmare, casele de marcat sunt dispozitive electronice fără de care mai multe tipuri de afaceri nu pot funcționa în legalitate. În acest sens, firma AttoSoft pune la dispoziția operatorilor economici o gamă diversificată de case de marcat, cu funcții moderne și capacități mari de înregistrare.