Conținutul de brand

În urmă cu doi ani, în România existau peste 15.000 de magazine online. De atunci și până în prezent, numărul acestora a crescut covârșitor, mai ales că în perioada pandemiei multe afaceri au migrat în mediul online.

Preferințele consumatorilor s-au schimbat, astfel că brandurile trebuie să își adapteze constant atât produsele și serviciile, cât și conținutul pe care îl oferă. Strategia de marketing trebuie să aibă o abordare modernă, unică și atractivă. Simpla descriere a produselor și clasicele articole de blog, în care sunt prezentate calitățile și avantajele articolelor propuse spre vânzare, nu sunt suficiente. Utilizatorii de internet tind să aleagă brandurile care își prezintă serviciul într-o manieră inedită și care oferă un plus de valoare printr-o abordare nouă.

Brand content face referire la conținutul creat de brand, care este menit să informeze sau să stârnească o anumită emoție cititorului. Unul dintre rolurile sale este de a crea o relație între consumator și brand și de a diferenția marca respectivă de concurență. Cercetările au arătat că magazinele online care includ brand content-ul în strategia lor de marketing obțin rezultate mai bune.

Avantajele conținutului de brand pentru piața de e-commerce

Conținutul de brand are multiple avantaje pentru sfera de e-commerce. Unul dintre ele este potențialul conținutului de a deveni viral, comparativ cu bannerele publicitare, care nu sunt neapărat favoritele publicului. De asemenea, conținutul de brand este construit astfel încât să atragă atenția, ceea ce înseamnă că brandul rămâne întipărit în memoria cititorului.

Conținutul de brand bine articulat pune bazele unei legături emoționale între brand și consumator, fiind alături de acesta din urmă pe tot parcursul procesului de cumpărare. În acest fel, vizitatorii site-ului, clienții sau cititorii devin parte integrantă din identitatea de brand și au parte de interacțiune activă, ceea ce nu se întâmplă în cazul bannerelor clasice publicitare.

Brand contentul ajută magazinele online să creeze o experiență unică pentru consumator

Ca să creeze o experiență unică pentru consumator, deținătorii de magazine online trebuie să acorde atenție deosebită brand contentului. Efectele sale pot fi amplificate cu ajutorul reclamelor plătite, prin campanii pe social media. Conținutul de brand completează eforturile de marketing și captivează cititorul nu atunci când nu promovează agresiv un produs, ci când face cunoscut brandul într-o manieră naturală și credibilă.

Crearea unei comunități de fani, mai degrabă decât clienți, este un alt aspect de luat în calcul pentru conturarea unei strategii de brand content de succes, iar formele sub care acesta poate fi prezentat publicului sunt diverse: e-book-uri, podcasturi, quiz-uri, conținut media, ghiduri explicative etc.

De notat mai este și faptul că scorul EAT (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) poate fi îmbunătățit prin intermediul studiilor de caz, acestea având potențialul de a crește credibilitatea brandului.

Conținutul de brand trebuie să fie adaptat la nevoile consumatorilor

Succesul unui magazin online provine în mare măsură din eforturile de optimizare SEO și din publicarea conținutului de brand pe canalele adecvate audienței. Între brand și consumator trebuie să existe o legătură bazată pe emoții pozitive, misiunea brandului fiind de a identifica sentimentul pe care îl generează produsul sau serviciul său (încredere, nostalgie etc.) și de a monitoriza feedback-ul pe care îl primește de la consumator, așa încât să poată personaliza conținutul.

În altă ordine de idei, prin conținutul de brand, un magazin online poate să își concretizeze eforturile de marketing și să construiască o relație cu audiența, pe care să o inspire și să o invite în comunitatea de fani sau clienți într-un mod natural. Conținutul trebuie să fie unic și atractiv pentru a aduce rezultate pe măsura așteptărilor.

close

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.