Decathlon, retailerul de articole sportive care are 28 de magazine în România, a anunțat deschiderea unui marketplace online pe platforma sa decathlon.ro, unde sunt deja disponibile peste 10.000 de articole de la mai mult de 50 de parteneri locali, ce au fost adăugați în ultimele două luni. Însă, în fiecare săptămână, retailerul încheie noi colaborări prin care dorește să-și extindă gama de produse disponibile în marketplace ori parteneriate de lungă durată.
Vânzari coordonate de Decathlon România, dar efectuate prin parteneri
În platforma decathlon.ro, produsele care sunt vândute în marketplace sunt semnalizate prin „Vândut și expediat de Partener”. Astfel, Decathlon coordonează tranzacțiile și vine cu garanții în privința plăților. De facturare, expediere, livrare, precum și de serviciile postvânzare se ocupă partenerii companiei.
În același timp, retailerul extinde un sistem de interacțiune cu clienții săi și de evaluare a produselor din marketplace. În acest sens, toate opiniile și evaluările clienților sunt accesibile pentru toți vizitatorii platformei care se află în căutarea unui anumit produs sportiv.
Care sunt condițiile pentru a deveni partener Decathlon
Compania își dorește să acopere o gamă vastă de categorii de produse dedicate sportului, iar prin platforma marketplace este susținut cu brio acest demers.
Se caută parteneri locali care confecționează sau vând articole ce sunt destinate pieței sportive și care pot să ofere atât posibilitatea de livrare la domiciliu, dar și servicii postvânzare către clienți.
Categoriile care se află în marketplace sunt: fitness (benzi de alergare, biciclete eliptice), bodybuilding, hoverboard, ciclism, trotinete electrice, smartwatch-uri, dar și articole de îmbrăcăminte și încălțăminte pentru: fitness, jogging, mers sportiv, fotbal, drumeții, skateboard.
Așadar, prin intermediul Marketplace-ului propriu, Decathlon le permite partenerilor din afară să-și vândă articolele sportive prin site-ul companiei. În acest fel, producătorii din România de pe această nișă au posibilitatea să ajungă la mai mulți clienți pasionați de sport și de o viață activă.
Cum funcționează un marketplace
Principiul de funcționare al unui Marketplace este de a aduna mai mulți parteneri pe un singur site. Fiecare dintre acești parteneri are libertatea de a se organiza în felul propriu, de aceea metodele de livrare, costurile și termenii diferă de la un partener la altul.
Procesul de cumpărare pe o platforma Marketplace, implicit pe Decathlon, este următorul: se selectează articolul dorit. Dacă acesta este vândut de un partener, va fi semnalizat ca atare pe pagina articolului. Se adaugă produsul în coșul de cumpărături, se validează coșul, se alege metoda de livrare pusă la dispoziție de partener, se face plata. Ulterior, statusul comenzii poate fi urmărit în contul Decathlon. Aici vor fi primite actualizări în privința expedierii comenzii, partenerul fiind cel care gestionează întreg procesul de expediere și de transmitere a informațiilor în legătură cu aceasta.
Pentru că expedierea și livrarea produselor este realizată de fiecare partener, dacă o comandă conține articole de la diferiți parteneri, cumpărătorul trebuie să achite costurile de transport pentru fiecare dintre aceștia. Explicația ar fi aceea că fiecare partener pregătește coletul său, ceea ce face ca produsele să nu fie expediate împreună și implicit fiecare ar percepe tariful său pentru livrare.
Cine este Decathlon
Compania Decathlon are sediul central în Franța și a fost înființată în anul 1976, devenind cel mai mare vânzător din lume în materie de produse sportive. Este prezentă în 48 de state, cu o rețea ce numără peste 1400 de magazine.
În România, compania este prezentă din 2009, ajungând până în 2022 la un număr de 28 de magazine, în toate zonele țării. Brandul a dezvoltat 20 de mărci, fiecare cu propria echipă de proiectare și dezvoltare, care se ocupă de elaborarea design-urilor și de cercetare.