Delivery Hero

Grupul german Delivery Hero a anunțat pe 31 decembrie 2021 că va deveni acționarul majoritar al companiei spaniole Glovo. Platforma de livrări rapide Delivery Hero avea deja 44% din compania Glovo, iar în urma acestei înțelegeri, va deține un pachet total de acțiuni 83,4%. Preluarea noului pachet de acțiuni a fost posibilă după ce grupul german a ajuns la o înțelegere cu unii acționari ai companiei Glovo, care vor primi la rândul lor acțiuni la Delivery Hero.

Tot în 2021, Glovo a achiziționat afacerile Delivery Hero din mai multe țări, printre care și România, unde Foodpanda era deținut de grupul german. Tranzacția a fost aprobată în luna decembrie anul trecut de către Consiliul Concurenței.

Glovo a preluat Foodpanda în România și Bulgaria

Compania Glovo a preluat Foodpanda – subsidiară a Delivery Hero – în România și Bulgaria. Foodpanda a integrat în România și serviciul hipMenu, un startup de livrări care a fost înființat la Cluj și achiziționat de grupul Delivery Hero în vara lui 2018. În 2020, Delivery Hero a achiziționat afacerile Glovo din America Latină, printr-o tranzacție de 230 milioane de euro. Delivery Hero și Glovo se află printre cei mai importanți jucători pe piața europeană de livrări rapide.

La momentul actual, Glovo este evaluat la 2,3 miliarde de euro. În România, compania spaniolă a pătruns în anul 2018, prin firma locală Glovoappro SRL. De la începutul pandemiei și până în prezent, numărul de livrări a crescut semnificativ, ca urmare a restricțiilor impuse de autorități pentru a limita răspândirea virusului și ca urmare a necesității de aprovizionare a populației cu toate categoriile de produse.

Firma locală Glovoappro SRL a avut în 2020 câștiguri de 5 ori mai mari decât în 2019

Se pare că veniturile Glovoappro SRL din anul 2020 se situează în jurul cifrei de 35 milioane de euro, în vreme ce veniturile înregistrate în 2019 au fost de 6,6 milioane de euro. Chiar dacă veniturile au fost de cinci ori mai mari în 2020 față de 2019, și cheltuielile au crescut în egală măsură, așa că Glovo a suferit pierderi în anul pandemiei. Dacă în 2019 cheltuielile Glovo România erau de 12,8 milioane de euro, un an mai târziu acestea au crescut la 37,5 milioane de euro.

În marketplace-ul Glovo, utilizatorii pot să comande bunuri din mai multe categorii direct de pe telefonul mobil. Startup-ul a fost fondat în Barcelona în 2015 și a pătruns pe piața din România trei ani mai târziu. Cât despre Delivery Hero, acesta a fost fondat la Berlin în anul 2011.

close

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.