Potrivit unui studiu efectuat de Oracle și Pamela Rucker, consilier CIO și instructor pentru Harvard Professional Development, 70% dintre participanți au declarat că ar fi dispuși să oprească colaborarea cu o companie care nu acordă atenție sustenabilității și inițiativelor sociale, iar 69% dintre ei ar pleca din firma în care lucrează pentru a se angaja într-o companie care ia în serios aceste aspecte.
Rezultatele studiului intitulat “No Planet B” scoate în evidență revolta oamenilor cu privire la lipsa de progres în materie de sustenabilitate și inițiative sociale, reflectând așteptările ca întreprinderile să facă acțiuni în acest sens. De altfel, respondenții sunt de părere că tehnologia poate ajuta companiile să reușească acolo unde oamenii au eșuat.
Întreprinderile trebuie să facă progrese de sustenabilitate
Societatea dorește să vadă mai multe demersuri și inițiative pe partea de sustenabilitate, așteptând ca întreprinderile să progreseze în ceea ce privește eforturile sociale. Pentru a evita consecințele care pot avea un impact major asupra evoluției afacerii, întreprinderile trebuie să ia în calcul aspectele sociale și să folosească tehnologia în această direcție.
Motivele prioritare pentru care oamenii vor să facă progrese în materie de sustenabilitate sunt dobândirea unor moduri de viață mai sănătoase, salvarea planetei pentru generațiile viitoare și crearea de egalitate în lume, conform răspunsurilor celor mai mulți dintre participanții la studiul “No Planet B”.
Brandurile care prioritizează sustenabilitatea sunt preferate de consumatori
87% dintre participanți și-au exprimat disponibilitatea de a plăti mai mult pentru serviciile și produsele brandurilor care demonstrează că fac eforturi și că înregistrează progrese în gestionarea problemelor sociale și de mediu. Aproape la fel de mulți oameni ar fi dispuși să investească în astfel de organizații (83%) și să lucreze pentru ele (83%). Liderii din mediul de afaceri sunt conștienți de importanța măsurilor privind durabilitatea, iar 91% dintre aceștia se arată dornici să investească mai mult în sustenabilitate.
Același studiu, care a fost efectuat pe un eșantion de peste 11.000 de consumatori și factori de decizie din 15 țări, arată că aproape toți participanții (94%) sunt de părere că societatea nu a făcut destule progrese pe partea de sustenabilitate și factori sociali. De altfel, 45% consideră că întreprinderile au un mai mare potențial de a face diferența în acest sens față de indivizi sau guverne.
Lipsa de progres a întreprinderilor în ceea ce privește durabilitatea și factorii sociali sunt un motiv de frustrare pentru oameni, care sunt de părere că nu e suficient ca o companie să spună că prioritizează ESG – politicile de mediu, sociale și de guvernanță corporativă. Inteligența artificială ar putea ajuta organizațiile să facă progrese de sustenabilitate, 61% dintre participanții la studiu crezând că roboții ar putea să reușească acolo unde oamenii nu au făcut-o.
Liderii de afaceri își pun baza în tehnologie pentru concretizarea eforturilor de sustenabilitate
Liderii de afaceri care au luat parte la studiu cunosc faptul că inițiativele sociale și eforturile de sustenabilitate joacă un rol important în succesul companiilor și mizează pe noile tehnologii în concretizarea eforturilor de sustenabilitate. O mare parte dintre aceștia întâmpină dificultăți majore în implementarea inițiativelor de sustenabilitate și ESG, câteva dintre obstacole fiind lipsa de date și timpul pe care îl consumă procesele manuale de raportare.
Aproape toți liderii au remarcat că prejudecățile și emoțiile umane sunt doi factori care distrag atenția de la atingerea obiectivului final. 89% dintre aceștia sunt convinși că succesul aparține acelor organizații care folosesc tehnologia pentru a dezvolta practici de afaceri sustenabile. 93% dintre liderii de afaceri ar avea mai multă încredere în roboți decât în oameni în luarea de decizii sociale și de sustenabilitate, pentru că roboții au avantajul capacității de colectare fără erori a mai multor tipuri de date și de a lua decizii obiective.
Deci, consumatorii sunt tot mai interesați de acțiunile și progresele firmelor pe partea de sustenabilitate și eforturi sociale, iar antreprenorii pot folosi tehnologia pentru a elimina obstacolele de implementare a eforturilor ESG, astfel încât să reușească să sprijine comunitatatea și mediul înconjurător, fidelizându-și deopotrivă clienții.