Joburi remote

Deși există numeroase semne de întrebare privind costul muncii de acasă și facturile la utilități, în luna septembrie s-a înregistrat cel mai mare interes pentru munca de acasă. Circa 35.000 de locuri de muncă noi au fost publicate în ultima lună pe o cunoscută platformă online de recrutare a angajaților.

Dinamica pieței muncii este marcată de schimbări pe domenii de activitate. Astfel, dacă în zona de retail se manifestă o stagnare a nevoii de angajați, în sectorul de servicii, în industria alimentară sau în turism se constată o creștere a numărului locuri de muncă de pe piață față de lunile anterioare. Cea mai mare creștere se înregistrează în turism, care a evoluat în luna septembrie din punct de vedere al cererii de forță de muncă, urcând pe locul al patrulea în clasamentul celor mai active domenii pe zona de recrutare, după comerț, servicii și industria alimentară.

„Această dinamică nu afectează însă poziția de lider a retailului, care, cu aproape 8.000 de joburi noi, rămâne cel mai mare angajator din economie, nu doar din perspectiva volumului, ci și a ratei de penetrare – este domeniul cu cea mai extinsă prezență, din punct de vedere geografic, dar și al adresabilității către toate categoriile de candidați, de la entry level până la top management”, a declarat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs România, pentru profit.ro.

În ce domenii se poate lucra de acasă?

Ca distribuție teritorială, aproximativ 50 % dintre joburile disponibile se adresează aplicanților din Capitală, urmate de cele pentru rezidenții orașelor Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov și Constanța. Nu mai puțin de 2.400 de locuri de muncă remote au fost publicate pe eJobs în luna septembrie și puțin peste 2.200 se încadrează în categoria „joburi în străinătate”. Debutanții în muncă, entry level (0 – 2 ani de experiență) și mid-level (2 – 5 ani de experiență) sunt principalele categorii de candidați vizate de locurile de muncă postate.

Referitor la numărul de aplicări, în luna septembrie s-a constatat cel mai ridicat nivel de interes pentru joburile care presupun munca de acasă, cu 130.000 de aplicări, reprezentând 15% din numărul total. Sistemul remote se practică de către angajatorii din call-center / BPO, care au primit peste 60.000 de aplicări, urmați de cei din IT / Telecom, cu 40.000 de cereri de angajare primite. Restul candidaților pentru munca remote s-au îndreptat către advertising / marketing / PR, servicii și financiar-bancar.

„Dacă și-a imaginat cineva că vremea remote-ului a trecut și că există o dorință la unison a angajaților și a angajatorilor de a reveni la birou, iată că cifrele arată că tendința este de a menține pentru o perioadă de timp nedeterminată acest mod de a lucra. Tocmai de aceea, companiile au început să transforme în beneficiu pentru angajați posibilitatea de a lucra de acasă permanent sau un anumit număr de zile pe săptămână. Până la finalul anului, ne așteptăm să crească atât numărul de astfel de joburi, cât și numărul de aplicări atrase”, a mai precizat Roxana Drăghici.

În prezent, peste 2.600 de joburi remote sunt disponibile pe platforma de recrutare amintită. De regulă, domeniile care au prezentat cel mai mare interes pentru aplicanți în luna septembrie au fost retailul, call center / BPO, servicii, IT / telecom și banking.

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.