Facebook își schimbă numele

Se pare că cea mai populară aplicație din lume, Facebook, se află pe punctul de a-și schimba numele. Conform unui raport, Mark Zuckerberg urmează să dezvăluie noul nume al platformei în cadrul conferinței Connect, care va avea loc într-o săptămână, mai exact pe 28 octombrie. Deși conferința are loc abia la finalul lunii, este posibil ca numele să fie dezvăluit mai devreme de surse.

Momentan, viitorul nume al aplicației Facebook nu este cunoscut. Cu peste 3 miliarde de utilizatori, Facebook intenționează să își încurajeze comunitatea să folosească mai multe dispozitive și aplicații inovatoare, făcând investiții substanțiale în realitatea virtuală și realitatea augmentată.

Motivele din spatele dorinței de a schimba numele Facebook

CEO-ul Facebook are în plan modificări importante pentru aplicație, iar schimbarea numelui vine ca urmare a acestor noutăți. Zuckerberg își dorește un rebranding pentru Facebook, prin care platforma să fie recunoscută ca fiind mai mult decât o rețea de socializare, CEO-ul concentrându-se pe construirea metaversului.

Conceptul de metaverse, pe care Zuckerberg s-a focusat în ultima perioadă, pare să fie principalul motiv din spatele modificării numelui Facebook. Astfel, noul nume al urma să reflecte noile ambiții ale companiei, care depășesc pragul unei simple rețele de socializare.

Mulți sunt de părere că metaverse ar putea reprezenta viitorul internetului, fiind un concept care presupune utilizarea unei căști pentru a intra într-o lume virtuală, diferită însă de VR-ul din prezent. Mai mulți investitori importanți și firme tech s-au arătat interesate de acest concept, întrucât se pare că tehnologia se apropie tot mai mult de crearea unui astfel de univers, în care oamenii pot depăși limitele lumii reale folosindu-și imaginația.

Facebook și contribuțiile sale în materializarea conceptului metaverse

În ultima vreme, una dintre prioritățile Facebook se referă la construirea metaversului. Compania are peste 10.000 de angajați care lucrează la produse ce ar putea constitui bazele unui viitor metavers (hardware, căști de realitate virtuală). Facebook a investit în căștile Oculus, disponibile pe piață la un preț mult mai mic decât cel oferit de concurenți și mai mult de atât, lucrează la aplicații de realitate virtuală.

Facebook promite că va dezvolta conceptul în colaborare cu alte companii, și nu pe cont propriu, estimând că dezvoltarea acestui concept ar putea dura până la 10-15 ani. Un alt nume important care s-a arătat interesat de conceptul metavers este Tim Sweeney, fondatorul Epic Games.

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.