
Deși Meta a eșuat în proiectul de lansare a unei criptomonede și a unei platforme de reglementare pentru aceasta, compania-mamă a Facebook continuă să își urmărească ambițiile financiare și intenționează să introducă monede virtuale și token-uri în aplicațiile sale. Conceptul Libra a atras o mulțime de critici asupra celei mai populare platforme de socializare, autorități din diferite țări catalogând proiectul ca fiind o amenințare a nivelului de control care există în sistemul monetar.
Meta încearcă să identifice surse alternative de venituri
Compania Meta, aflată sub conducerea CEO-ului Mark Zuckerberg, încearcă să identifice surse alternative de venituri și să introducă funcții prin care să atragă noi utilizatori și să îi fidelizeze pe cei actuali, care sunt prezenți în număr covârșitor pe platforma de socializare în fiecare zi. Totuși, se pare că popularitatea Facebook și Instagram înregistrează scăderi, aceste două platforme fiind principalele produse de socializare ale companiei Meta.
Potrivit unor surse familiarizate cu încercarile companiei de a dezvolta noi funcții și produse, Meta Financial Technologies, ramura financiară a Facebook, ar dori să creeze o monedă virtuală pentru metavers, angajații interni numind moneda “Zuck Bucks”.
Meta ia în considerare introducerea unor jetoane în aplicații
Este probabil ca moneda virtuală dezvoltată de Meta să nu fie bazată pe blockchain. Compania ia în calcul introducerea unor jetoane în aplicații, care să fie controlate la nivel central de către companie. Surse apropiate au dezvăluit că Meta analizează posibilitatea de a crea jetoane sociale sau jetoane de reputație, pe care utilizatorii să le primească drept recompense atunci când au contribuții semnificative în grupurile de Facebook.
În plus, Meta analizează introducerea unor servicii financiare mai tradiționale, cum ar fi servicii de împrumut pentru companiile mici, cu rate atractive. Persoane apropiate companiei au declarat însă că planurile nu sunt momentan concrete, dar că au existat discuții cu potențiali parteneri de creditare.
Toate aceste idei se află în curs de dezvoltare și nu există momentan garanții că ar putea fi implementate. Totuși, planurile Meta cu privire la introducerea NFT-urilor pe Instagram par a fi destul de avansate, ceea ce înseamnă că utilizatorii ar putea să se bucure în curând de noi funcții inovatoare pe această platformă.
Mark Zuckerberg vrea să aducă NFT-urile pe Instagram
În timpul unei conferințe de tehnologie, Mark Zuckerberg și-a făcut cunoscută intenția de a aduce NFT-uri (jetoane nonfungibile) pe platforma Instagram, însă acestea ar urma să fie integrate după gestionarea unor provocări tehnice ale aplicației. CEO-ul Meta nu a oferit foarte multe detalii cu privire la această intenție, dar în câteva luni utilizatorii ar putea să creeze NFT-uri și să le expună pe Instagram.
Meta nu ar fi prima companie importantă din industria de social media care profită de popularitatea NFT-urilor. La începutul anului, Twitter a introdus o funcție prin care utilizatorii de iOS pot să folosească NFT-uri ca fotografii de profil, această funcționalitate fiind disponibilă în baza abonamentului Twitter Blue.
Câteva note interne au indicat că Meta se gândește să lanseze un proiect-pilot pentru expunerea și partajarea NFT-urilor pe Facebook și să testeze o funcție care va permite apartenența la grupuri de Facebook prin intermediul proprietății NFT și o altă funcție pentru crearea de astfel de tokene.
Popularitatea Facebook și Instagram ar putea scădea pe fondul interzicerii în Rusia
Popularitatea platformelor Facebook și Instagram este amenințată în contextul în care Rusia a interzis aceste aplicații. The Guardian a scris că cele două rețele au fost interzise în Rusia pe fondul unor activități “extremiste”, această decizie venind din partea unui tribunal rus, fără a fi valabilă însă și pentru serviciul de mesagerie WhatsApp, deținut tot de compania Meta.