Planurile companiei FinTech Vivid în România, după ce a primit o finanțare de 100 de milioane de euro

Startup-ul FinTech nemțesc Vivid a obținut, de curând, 100 de milioane de euro de la investitori și are planuri mari pentru România. Soluția dezvoltată de companie este o aplicație de mobile banking prin care se pot face plăți sau se poate investi la Bursă și în criptomonede. Aplicația a pătruns în România la finele anului trecut, iar fondatorii au planuri mari pentru această piață.

Vivid, cu un pas către statutul de unicorn

Vivid este un start-up FinTech care se apropie vertiginos de statutul de unicorn business tech. Un unicorn, este, după cum se știe pe piață, visul oricărui antreprenor din această industrie: un startup care depășește valoarea de un miliard de dolari se califică pentru acest statut.

Vivid a luat ființă în 2019, fondatorii săi fiind Alexander Emeshev și Artem Yamanov. În birourile pe care compania le are în Germania, Amsterdam, Irlanda și Moscova își desfășoară activitatea peste 300 de angajați iar de curând, printre țările în care Vivid este prezent se numără și România.

România, printre primele piețe vizate, datorită deschiderii tinerilor către tehnologie

Decizia de a accede în România, ca printre primele țări vizate de extindere, a fost luată ținând cont de tendința tinerilor de aici de a folosi tehnologia, precum și deschiderea spre inovație sau faptul că țara nu a trecut încă la moneda Euro.

Vivid numără, în total, la momentul de față, o jumătate de milion de utilizatori, planurile pentru România incluzând, în acest an, depășirea a 30.000 de utilizatori. Potrivit companiei, utilizatorul Vivid Money are în jur de 30 de ani, locuiește în mediul urban și are un job.

Vivid în România – ce produse vor fi lansate

Cu ajutorul finanțării de 100 de milioane de euro, startup-ul nemțesc își va accelera extinderea serviciilor în Europa și are în plan lansarea unor produse noi inclusiv în România.

În România, potrivit Wall-Street.ro, au început deja discuțiile cu o bancă locală pentru dezvoltarea unei zone de Open Banking. Vivid dorește să le afișeze în aplicație tuturor utilizatorilor soldul conturilor bancare și să se axeze, în viitor, și pe soluții de creditare sau de economisire. Aplicația ar urma, așadar, să se transforme într-un one-stop-shop, adică un loc în care utilizatorii să intre și să aibă la îndemână tot ce îi interesează și au nevoie în ceea ce privește serviciile financiare.

O soluție pentru investiții și economisire

Vivid Money permite investiții în acțiuni listate la bursele importante din lume, ETF-uri, criptomonede sau metale prețioase. Acest FinTech generează venituri în urma schimbului valutar realizat automat atunci când utilizatorul alege să achiziționeze o criptomonedă sau când investește la bursă într-o valută pe care nu o deține în portofelul digital, prin oprirea unei sume din diferența de curs.

Alexander Emeshev, cofondator, a declarat, potrivit Wall-Street, că aplicația este ca un plug-in la băncile tradiționale, ce le oferă clienților un acces facil la investiții, cu un randament mai bun decât în cazul produselor clasice. Antreprenorul prevestește că în următorul deceniu, FinTech-urile vor prezenta mai multă încredere pe piață. În momentul de față există această discuție referitoare la cum se poziționează pe piață FinTech-urile față de jucătorii cu vechime se susțin sau sunt dușmani? Emeshev consideră că în timp bariera dintre cele două va dispărea, devenind o soluție integrată.

Cu finanțarea atrasă, de 100 de milioane de euro, Vivid este acum evaluată la 775 milioane de euro. Investiția de tip Series C, atrasă la începutul lunii februarie, a fost condusă de Ribbit Capital și SoftBank Vision Fund 2.

Compania merge pe premisa că utilizatorii Vivid vor mai mult decât o platformă sau o aplicație bancară, ci sunt interesați de o oportunitate de a economisi, a investi sau a-și organiza finanțele personale.

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere

În 2024, piața de afaceri din România este marcată de schimbări semnificative, influențate de factori economici globali, politici fiscale noi și tendințe de digitalizare. Antreprenorii români se confruntă cu provocări…

Citește

Impactul creșterii costurilor de energie asupra IMM-urilor și soluțiile de optimizare energetică

Creșterea prețurilor la energie din ultimii ani a pus o presiune semnificativă asupra IMM-urilor din România, mai ales în contextul economic instabil. Costurile mai mari cu energia pot afecta direct…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

  • October 15, 2024
Strategii esențiale pentru gestionarea eficientă a echipelor în cadrul afacerilor din România

Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

  • October 14, 2024
Impactul inteligenței artificiale asupra contabilității în România

Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

  • October 11, 2024
Idei de afaceri sustenabile pentru antreprenorii din România în 2024

Antreprenor în România: Cum să lansezi un magazin online de succes

  • October 10, 2024
Antreprenor în România: Cum să lansezi un magazin online de succes

Rolul business-urilor de tip “family office” în dezvoltarea antreprenorială din România

  • October 9, 2024
Rolul business-urilor de tip “family office” în dezvoltarea antreprenorială din România

Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere

  • October 8, 2024
Știri economice 2024: Evoluția pieței de afaceri din România și oportunitățile de creștere