Compania eMAG a anunțat recent data în care va avea loc Black Friday – cel mai așteptat eveniment de e-commerce, care se va desfășura anul acesta pe 12 noiembrie. Cumpărătorii se vor bucura de categorii noi de produse incluse în ofertă și de opțiunea de livrare prin easybox.
Conform declarațiilor companiei, Black Friday atrage clienți noi de la an la an, iar anul acesta se așteaptă o diversificare a categoriilor de produse adăugate în coș. În același registru, numărul de persoane care își fac cumpărături online se află într-o continuă creștere.
Anul trecut, compania eMAG a înregistrat recorduri impresionante în ceea ce privește numărul de comenzi primite în primul minut de la startul evenimentului (peste 8.000 de comenzi plasate) și numărul de vizite (peste 12 milioane).
Black Friday – noi reguli și amenzi pentru magazinele care aplică reduceri false
Pentru a descuraja comercianții să aplice reduceri false de Black Friday sau în cadrul altor campanii promoționale, un nou proiect de hotărâre de guvern – publicat de Ministerul Economiei – prevede amenzi usturătoare pentru magazinele care atrag cumpărătorii cu reduceri false. Amenzile sunt cuprinse între 7.000 și 35.000 de lei.
Proiectul vizează să modifice vechea HG 947/2000 privitoare la modalitatea de indicare a prețurilor produselor puse la vânzare. Conform noilor reguli, orice notificare de reducere a prețului trebuie să indice prețul anterior al produsului, adică cel mai mic preț al acestuia din ultimele 30 de zile. În cazul produselor care prezintă un risc mai mare de deteriorare rapidă (cum ar fi alimentele) prețul anterior îl constituie cel mai mic preț al produsului respectiv din ultimele 10 zile înainte de aplicarea reducerii.
Potrivit aceleiași propuneri, dacă reducerea de preț crește treptat pe perioada unei campanii promoționale, prețul anterior este considerat a fi prețul inițial de dinaintea aplicării primei reduceri. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage amenzi de până la 35.000 lei pentru firmele în cauză.
Evoluția piețelor digitale este rapidă și reprezintă o provocare pentru legislația referitoare la protecția consumatorului, relatează Ministerul Economiei. Tocmai de aceea, noua hotărâre ar viza în mod special comerțul online.
Dacă Guvernul aprobă proiectul și îl publică în Monitorul Oficial, modificările ar urma să intre în vigoare de la data de 28 noiembrie 2021 și să fie aplicate efectiv de la 28 mai 2022. Uniunea Europeană impune Guvernului să adopte aceste reguli în legislație, conform unei directive de protecție a consumatorilor.