Startup-ul local Ulpia, care a dezvoltat o platformă interactivă pentru membrii din comunitatea medicală, a atras recent o investiție de 180.000 de euro. Finanțarea vine din partea Growceanu, un grup de business angels fondat în 2018. Fondurile vor fi investite în marketing și în dezvoltarea produsului.
Ulpia vrea să se extindă în Europa de Vest și America de Nord
Platforma interactivă de educație medicală se adresează membrilor din comunitatea medicală, cum ar fi producători de medicamente, medici stomatologi, organizatori de evenimente în sectorul medical etc. Obiectivul platformei este de a contura un cadru optim în care lectorii să își susțină prezentările și vânzătorii să pună la dispoziție instrumente destinate comunității medicale.
Cu peste 17 ani de experiență în domeniul medicinei dentare și antreprenoriatului, dr. Cătălin Balog Bellu este cel care a înființat Ulpia, în anul 2020. Tot el a înființat Clinica Noa Aesthetics, Centrul de Instruire Noa Research și cabinetul Dental Care, precum și numeroase programe pentru membrii din comunitatea de medicină dentară. Pentru anul 2022, startup-ul are planuri importante de dezvoltare. Ulpia își propune să se extindă în Europa de Vest și America de Nord.
Startup-ul Ulpia este prezent în 11 țări
Cu prezență în 11 țări, startup-ul Ulpia are o evaluare pre-money de 2 milioane de euro și în ultimele 12 luni a obținut venituri mai mari de 200.000 euro. Pe 14 decembrie s-a desfășurat în București evenimentul Demo Day la Commons Accel, în cadrul căruia Ulpia a primit premiul special de Investiție. Premiul a venit din partea grupului Growceanu, Cleverage și Matei Dumitrescu.
Ciprian Man, unul dintre fondatorii Growceanu & Angels Keeper, caracterizează Ulpia ca fiind un startup cu potențial notabil, în care grupul de business angels a crezut încă de la început. Targetul propus de grupul Growceanu pentru anul 2021 a fost de 1 milion de euro, iar noua investiție a contribuit la depășirea acestuia.
Grupul de business angels Growceanu a fost fondat în 2018
Growceanu, lead investor în această rundă de finanțare, este un grup de 35 de business angels înființat în anul 2018, care se orientează către startup-urile din domeniile MedTech, FinTech, SmartCity și alte verticale care funcționează în raport cu tehnologiile moderne (inteligență artificială, SaaS, IoT etc.)
Antreprenorii pasionați care și-au validat produsele/serviciile cu potențialii clienți și care au o echipă cu competențe sunt cei care se află în vizorul grupului Growceanu. Anul acesta, grupul a realizat 7 runde de investiție, a căror valoare totală se ridică la 465.000 euro. În plus, investitorii grupului sunt implicați în procesul de due-diligence în alte 10 runde de investiție.
Interesat cu precădere de startup-urile bazate pe abordări din zonele tehnologice, Growceanu a investit până în prezent în mai multe companii. Câteva dintre acestea sunt Kinderpedia, Sitter, Bright Spaces și Teleport. În cei 3 ani de activitate, grupul de investitori a pus bazele unui proces de group due diligence bine structurat, iar riscurile investițiilor sunt diminuate prin intermediul expertizei membrilor, valoroasă în identificarea problemelor pe care le pot presupune investițiile.