Studiu Revolut: românii cheltuiesc mult și economisesc din ce în ce mai puțin pentru educația copiilor

Potrivit unui studiu Revolut, în ultimii ani a scăzut numărul românilor care pun bani deoparte pentru educația copiilor, de la 52% la 27%. Același studiu a mai arătat că românilor le place să cheltuiască banii pe care îi economisesc și că, din acest motiv, ei ajung foarte repede să se împrumute. În România sunt 1,7 milioane de utilizatori de carduri Revolut, iar dintre aceștia 140.000 au generat și un card destinat copiilor și economisirii – Revolut Junior.

Cum stau vecinii României la acest capitol

Studiul realizat de Revolut se numește „World Values Survey”. Acesta confirmă că românilor nu le place să-și țină mult timp banii „la saltea”, mai ales când vine vorba de educația copiilor lor. Datele adunate în perioada 2017-2022 relevă faptul că doar 27% dintre români cred că economisirea banilor și acumularea bunurilor este o calitate de dezvoltat la copii. În perioada 2005-2009, procentul a fost mult mai mare – de 52%, urmând să scadă între 2010-2014 la 39%.

Țările vecine României stau mult mai bine la capitolul economisire pentru educația copiilor, 36,4% dintre bulgari consideră că acest aspect este unul important, iar la vecinii unguri procentul ajunge la 40,8%.

Câți bani pun deoparte românii

În privința economiilor, acestea reprezintă o prioritate pentru familiile din România, Mai exact, 51,2% dintre cei chestionați au declarat că au reușit să pună bani deoparte în ultimul an, atât cât să depășească momentele dificile. Însă, chiar dacă a economisi implică unele sacrificii pentru oameni, le este foarte ușor să cheltuiască banii strânși.

România se află pe primele locuri la capitolul cheltuirea banilor din economii (9,8%), iar în privința cheltuirii economiilor și de luat bani cu împrumut ocupă chiar primul loc, tot cu 9,8%.

Cu toate acestea, românii se află în primele 20 de state în care locuitorii se declară satisfăcuți de starea financiară a gospodăriilor lor, cu o medie de 6,5 (adică maximum 10 puncte). Pe primul loc se află Kirghistan, cu 7,6 valoare medie, iar pe locul 3 se află prima națiune din Europa – cea olandeză cu o medie de 7,3.

Educației i se acordă tot mai puțină importanță

O valoare de care românii par să fie tot mai puțin interesați de la un an la altul este aceea a educației. Una dintre întrebările studiului este dacă românii sunt îngrijorați că nu le oferă o educație copiilor, iar răspunsurile arată că educația nu mai reprezintă neapărat o grijă pentru părinții români. Dacă în 2010-2014, majoritatea românilor răspundeau că îi preocupă foarte mult acest aspect (28%), între 2017 și 2022 răspunsul care a fost cel mai des pe buzele chestionaților a fost „deloc” (37%).

Potrivit studiului realizat de Revolut, 50% dintre respondenții din România au declarat că le-ar da copiilor anumite sume suplimentare pentru ocaziile speciale, un exemplu fiind aniversarea. 51% cred că vârsta potrivită pentru ca un copil să înceapă să-și administreze banii este situată între 6 și 10 ani, procentul fiind mai mare decât cel de la nivel european (49%). În plus, 575 dintre cei chestionați au spus că au un cont separat de economii pentru copii.

Părinții se folosesc de tehnologie pentru a-i recompensa pe copii

Părinții români sunt interesați să-și ajute copiii să învețe să economisească bani și își doresc ca urmașii lor să fie mai pricepuți la a face bani. 76% dintre respondenții români vor ca, în primul rând, copiii lor să învețe să pună bani deoparte, procentul fiind foarte apropiat de media europeană (78%). Pe locul doi la nivel european se află bugetarea (70%), dar la nivel național pe locul secund în ceea ce privește comportamentele dezirabile se află alcătuirea unui buget (59%).

Din ce în ce mai mulți părinți se folosesc de tehnologie pentru a-i recompensa pe urmașii lor după ce aceștia au îndeplinit cu succes anumite sarcini. După cum se știe, în trecut, copiii primeau mărunțiș pentru pușculiță atunci când efectuau cu succes anumite activități, pentru temele suplimentare sau pentru rezultatele bune de la școală. În ziua de astăzi, recompensele se oferă prin intermediul aplicațiilor financiare, de tipul Revolut Junior.

Un astfel de cont este o extensie a contului părintelui, adultul având control deplin asupra modului cum copilul își utilizează resursele financiare. Revolut Junior este disponibil în prezent pentru utilizatorii din Spațiul Economic European, Marea Britanie, SUA, Australia și Singapore.

Studiul Revolut Junior a arătat că românii consideră că vârsta optimă la care un copil trebuie să aibă acces la un card este de 11-14 ani (48%). În privința vârstei la care copiii trebuie să înceapă să-și administreze banii, părerile adulților sunt că 6-10 ani este intervalul cel mai potrivit (51% dintre respondenți). Părinții cred de asemenea că minorii ar trebui să economisească bani pentru a-și cumpăra orice își doresc (55%).

Studiul a fost realizat în toate piețele unde Revolut este prezent, răspunzând la el 4.789 de părinți, dintre care 962 din România.

Sursa foto: https://www.revolut.com/en-RO

StartingUP.ro

Articole pe aceeași temă

Impactul creșterii costurilor de energie asupra IMM-urilor și soluțiile de optimizare energetică

Creșterea prețurilor la energie din ultimii ani a pus o presiune semnificativă asupra IMM-urilor din România, mai ales în contextul economic instabil. Costurile mai mari cu energia pot afecta direct…

Citește

Oportunități de afaceri în sectorul energiei regenerabile în România

Sectorul energiei regenerabile a cunoscut o creștere rapidă în România în ultimii ani, alimentată de cererea globală pentru soluții sustenabile și de tranziția către o economie verde. În 2024, acest…

Citește

Te-ar mai putea interesa

Strategii eficiente de fidelizare a clienților în era digitală

  • September 16, 2024
Strategii eficiente de fidelizare a clienților în era digitală

Cum să gestionezi eficient o echipă hibridă

  • September 13, 2024
Cum să gestionezi eficient o echipă hibridă

Cum să îți creezi un brand personal puternic ca antreprenor

  • September 12, 2024
Cum să îți creezi un brand personal puternic ca antreprenor

Cum pot folosi antreprenorii ChatGPT și Inteligența Artificială pentru creșterea afacerii

  • September 11, 2024
Cum pot folosi antreprenorii ChatGPT și Inteligența Artificială pentru creșterea afacerii

Cum să îți protejezi afacerea împotriva riscurilor cibernetice în 2024

  • September 10, 2024
Cum să îți protejezi afacerea împotriva riscurilor cibernetice în 2024

Impactul creșterii costurilor de energie asupra IMM-urilor și soluțiile de optimizare energetică

  • September 9, 2024
Impactul creșterii costurilor de energie asupra IMM-urilor și soluțiile de optimizare energetică