Tesla

Tesla INC, producătorul de vehicule electrice, a anunțat că în primele trei luni ale anului a înregistrat livrări într-un număr record. Tesla, care este producătorul auto cu cea mai mare capitalizare la bursă, a mai anunțat și că în primul trimestru din acest an a scăzut producția, în comparație cu ultimele trei luni ale lui 2021. Motivul este legat de perturbările din lanțurile de aprovizionare, precum și de suspendarea activității fabricii din China.

Cu cât au urcat vânzările și cu cât a scăzut producția Tesla

Directorul general al Tesla, Elon Musk a scris pe Twitter: „Acesta fost un trimestru excepțional de dificil, din cauza perturbărilor din lanțurile de aprovizionare și a politicii zero Covid din China”.

Mai exact, Tesla a avut livrări de 310.048 vehicule electrice în perioada ianuarie-martie 2022, înregistrând o creștere cu 68% față de aceeași perioadă a anului trecut. Avansul nu este însă atât de mare în comparație cu trimestrul anterior (ultimul din 2021). Acest fapt se datorează problemelor din producție. Astfel, în ianuarie – martie 2022, producția Tesla a fost de 305.407 unități, cu o mică scădere față de trimestrul precedent, în care au fost produse 305.840 vehicule electrice.

Cea mai mare piață pentru vehiculele electrice este China, unde, în 2021 s-au vândut 2,3 milioane de mașini electrice. În Europa, s-au vândut în aceeași perioadă 1,2 milioane de autovehicule electrice.

Tesla este liderul global al producătorilor de vehicule electrice, vânzând în 2021 – 907.000 de mașini, iar pe locul al doilea se află Grupul Volkswagen cu 480.000 de mașini electrice vândute.

Tesla a suspendat temporar activitatea la fabrica din Shanghai

Pentru că numărul de cazuri COVID-19 au crescut în China, Tesla a decis să-și suspende temporar activitatea la fabrica din Shanghai.

China a impus la finalul lunii februarie cel mai mare lockdown de când a început pandemia, în încercarea de a combate focarul de COVID-19 din Shanghai. Până în acel moment, autoritățile s-au ferit să închidă orașul, tocmai pentru a evita destabilizarea economiei, dar lockdown-ul a închis podurile, tunelurile și a restricționat traficul pe autostrăzi.

Planurile Tesla pentru 2022: creșterea livrărilor de vehicule electrice cu 50%

Pentru acest an, Tesla se așteaptă să aibă o creștere a livrărilor de vehicule electrice de mai bine de 50%. Este luată în calcul și majorarea producției la fabricile din Texas și Berlin, care va depinde de modul cum vor fi atenuate dificultățile de aprovizionare și de introducerea noilor tehnologii.

Analiștii se așteaptă ca în 2022 Tesla să ajungă la livrări de 1,3 milioane de vehicule. Aceste așteptări optimiste ale investitorilor în privința creșterii producției au făcut ca acțiunile Tesla să crească în 2021 cu aproximativ 50%, în timp ce capitalizarea bursieră a depășit 1.000 de miliarde de dolari în octombrie.

Este necesar un număr dublu de stații de încărcare decât a solicitat Comisia Europeană

Potrivit unor noi studii de piață efectuate de oficialii Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citate de economica.net, este nevoie de intensificarea infrastructurii de încărcare pentru mașinile electrice. Potrivit acestora, în contextul în care industria auto lansează pe piață sute de noi modele de vehicule care au emisii reduse sau zero, există îngrijorarea că implementarea este prea lentă în ceea ce privește infrastructura pentru încărcarea acestora.

Potrivit ACEA, au crescut de 10 ori în ultimii 5 ani vânzările de mașini electrice, ajungând la 1,7 milioane de unități, în 2021, adică la 18% din piața totală.

Experții spun că ar fi nevoie de 6,8 milioane de puncte publice de încărcare în statele Uniunii Europene, pentru a se ajunge la reducerea cu 55% a emisiilor de dioxid de carbon care a fost propusă de Comisia Europeană (CE) pentru autoturisme. Valoarea aceasta este dublă față de cea propusă de CE în propunerea făcută în Regulamentul privind Infrastructura pentru Combustibili Alternativi (AFIR), ce se află în curs de negociere în Consiliul Europei și în Parlamentul European.

Cifrele nu sunt deloc unele care să pară realiste, la ora actuală. Practic, ar însemna ca până la 14.000 de puncte de încărcare publice să fie instalate în UE în fiecare săptămână, în condițiile în care ritmul de instalare este sub 2000 pe săptămână.

Costurile anuale pentru implementarea infrastructurii de încărcare pentru mașinile electrice nu sunt nici ele de neglijat, fiind vorba despre 8 miliarde de euro. Aceeași instituție mai spune că pentru vehiculele de transport este nevoie de 279.000 de puncte de încărcare până în anul 2030, dintre care peste 80% vor fi private, restul fiind predominant publice, de-a lungul autostrăzilor (aprox. 36.000), precum și puncte publice de încărcare peste noapte (încărcare lentă) – aprox. 9.000.

Vrei să rămâi informat?

Înscrie-te la newsletter pentru a primi știri noi, doar o dată pe săptămână, direct pe email.

Nu facem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.