Zitec, companie din România specializată în domeniul IT și digital marketing, lansează modulul de Plăți Online în Regista, aplicația prin care Zitec încurajează digitalizarea instituțiilor publice. Primăriile vor putea să încaseze taxe și amenzi din portalul de e-Guvernare Regista, conform unui comunicat.
Prin intermediul portalului public, primăriile pot să gestioneze și să calculeze taxele și amenzile, precum și să îi țină la curent pe cetățeni în ceea ce privește valoarea taxelor de achitat. Acest modul permite cetățenilor și companiilor să se informeze și să efectueze plăți într-un mod mai rapid.
Posibilitate de calcul automat al valorii taxelor
Spre deosebire de alte aplicații, unde contribuabilii trebuie să știe valoarea taxelor pe care le au de achitat, Regista integrează opțiunea de calcul automat al valorii taxei pe baza unor criterii oficiale stabilite prin Codul Fiscal și Hotărârile de Consiliu Local.
O situație în care aplicația poate fi utilă este cea în care se dorește eliberarea unui certificat de urbanism. Valoarea taxei va fi calculată automat în funcție de suprafața clădirii, iar cetățenii sau companiile nu vor mai trebui să meargă direct la primărie pentru a afla valoarea fiecărei taxe pe care o au de achitat.
Acest modul promovează o transparență mai mare față de contribuabili, care nu numai că pot face plăți rapide pentru amenzi și taxe locale, ci pot consulta actul normativ în baza căruia au fost stabilite formulele de calcul pentru aceste taxe, potrivit Regista. Banca Transilvania este cea care procesează și încasează sumele, care sunt virate ulterior în conturile primăriilor.
Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec, declară că numărul mare de primării care au integrat deja aplicația Regista (peste 750) reprezintă un motiv de mândrie și totodată un factor care motivează compania să susțină accelerarea administrației locale în demersul digitalizării. Noul modul acoperă zona taxelor locale și facilitează primăriilor procesul de gestionare a taxelor. Nu numai primăriile vor fi ajutate prin prisma integrării acestei aplicații, ci și cetățenii, care vor putea să plătească online – rapid și fără comision – orice amendă sau taxă locală.
Regista – aplicația care promovează și accelerează digitalizarea
Dezvoltată de Zitec, lider pe piața IT&Digital Marketing, Regista contribuie la automatizarea și eficientizarea unor activități din cadrul instituțiilor locale, guvernamentale și din cadrul companiilor. Prin modulele de e-Guvernare, management al documentelor și registratură economică, aplicația susține o comunicare eficientă între instituțiile publice și cetățeni.
Cererile și solicitările primite vor putea fi rezolvate într-un mod organizat și rapid, iar birocrația se va reduce considerabil. Aplicația este prezentă în peste 750 de primării și companii din toată țara, având un număr de peste 15.000 de utilizatori.
Regista, aplicația care facilitează comunicarea dintre cetățean și instituțiile publice și care accelerează digitalizarea, poate fi accesată direct din browser de către funcționari și angajați ai companiilor. Nu necesită instalare, iar informațiile sunt stocate în cloud Microsoft Azure în Uniunea Europeană. Legislația în vigoare este respectată, iar datele înregistrate sunt stocate în siguranță și pot fi exportate în orice moment de utilizatori.